Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
*ding dong*

img1674co.jpg


img1675f.jpg



2 pakketjes

een 2e ontvanger voor de 4PK-S
en banden en velgen voor tha Bagha

morgen ff monteren, RD-Logics uitlaat erop en dan ready to bash :cool:
 
Ik heb in de Xedos ook een automaat. Het rijd wel zeer gemakkelijk, maar toch heb ik liever een schakelbak denk ik. Een schakelbak voelt veel direkter.
+1 Niet dat het directer schakelt maar het is dat ik zelf liever bepaal wanneer ik terugschakel (en niet gelijk in kickdown trappen) als ik gas geef. :? Na twee automaten heb ik het wel gehad ermee. :yes:

KObus: Als je met een automaatbak een beetje gas geeft dan voelt het toch als een slippende koppeling. Bij een schakelbak dan voelt de motor veel meer direkt vebonden met de wielen.
Deels waar. De effectieve verliezen zijn op een slippende automatenkoppeling wat groter maar uiteindelijk wordt er wel maximaal koppel geleverd omdat de motor op de piek van de koppelcurve zit terwijl de koppeling nog "slipt". Alleen goed is het niet voor je koppeling.

Oke , ik vind het geweldig , helemaal als je in een file staat oid. voorheen met de bus had ik weleens echt een zere linker knie aan het eind van de file :mad:

Ik heb het nooit gedaan , maar je zou voor de gein eens moeten tellen hoe vaak je de koppeling gebruikt in een file van bv. een km. of 10 ;)
Ooit wel eens geteld hoeveel je extra en consant moet remmen als je auto maar voort kruipt met een automaat. Ook niet zaligmakend. :nooo: Later weg gaan helpt het beste. ;)

Lees net dat het een kabel is die van de shifter naar de bak loopt. Zal doen wat jij zegt en de kabel vervangen of vrij maken. Dat moet het wel oplossen.
Vet dat er in zit is kennelijk uitgehard. Kabel/geleider loshalen en goed doorspoelen met diesel. Daarna nieuwe vet er in doen.

dan komt er vrijwel niemand , de meeste hebben een hekel aan me :( :smile:
Op het Viva-forum zijn er genoeg die verlegen zitten om gemekker over gaarheid en besluiteloosheid. oor je het weet heb je nog 100+ lotgenoten met dezelfde verschijnselen. :mrgreen:

Vroegậh noemde we dat "Joehoe's" ;)
Precies. Oldskool retro uitdrukkingen stenen. :yes:
 
+1 Niet dat het directer schakelt maar het is dat ik zelf liever bepaal wanneer ik terugschakel (en niet gelijk in kickdown trappen) als ik gas geef. :? Na twee automaten heb ik het wel gehad ermee. :yes:


Als je net als ik in mij auto een electronisch geregelde automat hebt , heb je daar zo goed als geen last van . ;)

Ik moet het gas wel redelijk diep intrappen voor ie echt terug schakeld .

Ooit wel eens geteld hoeveel je extra en consant moet remmen als je auto maar voort kruipt met een automaat. Ook niet zaligmakend. :nooo: Later weg gaan helpt het beste. ;)


Kan ik met de cruisecontrol regelen dat ie automatisch remt en dan ook op de rem blijft staan , is een speciale file feature :cool:
 
Bij mij is het vast wel electronisch geregeld denk ik Kobie. Het is wat ik noem een slimme bak ( ik heb er gene verstand van) Als ik ietsjes gas terug haal dan schakelt hij door. Als ik zachtjes gas geef dan schakelt hij ook sneller door in iedere versnelling en houdt de rpm laag dus. Als ik iets sneller gas geef dan zal hijw at langer doortrekken in de toeren. Als ik aggressief gas geef ( kick down) dan schakelt hij bruut terug en gaat heel hoog in zijn toeren. Ook zit er een hold knop op de pook en heb ik 2 extra standen. 1 voor in de file en 1 voor hellingen.
 
Net als Burp vandaag ook andere auto gekocht heeft.
[LET OP, GELD LENEN KOST GELD]

Óók een automaat, met tiptronic voor als je zelf nog iets wil doen tijdens het rijden ...

377094_2752093477519_1113108673_2851119_1941661168_n.jpg
 
Als je net als ik in mij auto een electronisch geregelde automat hebt , heb je daar zo goed als geen last van . ;)

Ik moet het gas wel redelijk diep intrappen voor ie echt terug schakeld .
In de Chrysler Voyager zat zo'n gaarbak met 3 1/2 versnellingen (3 + automatische overdrive). In mijn Santa Fé zit een 5-traps elektronisch geregeld (en handmatig +/- via de pook). Op zich wel goed maar voor mijn rijstijl niet echt lekker. :? Ik merk dat ik in de stad vaak gewoon handmatig op +/- schakel om telkens automagisch op/neer schakelen te voorkomen.

Kan ik met de cruisecontrol regelen dat ie automatisch remt en dan ook op de rem blijft staan , is een speciale file feature :cool:
Indien deze remt op de motor met de koppeling actief is het goed. Maar veel automaten laten de koppeling in vrijloop als het gas losgelaten wordt. En eenmaals stationair blijft de auto "kruipen" op stationair. Dus telkens was remmen. Is een aanslag voor de remblokken en remchijven. Bij een automaat aanmerkelijk meer dan bij een handgeschakelde auto. En telkens in D en N zetten is niet bevoorderlijk voor de slipkoppeling. :?

Nice ride, vanavond op de MACH een rondje ermee? Mag je mijn transponder wel lenen. :mrgreen: Jammer van die deuk bij het portier. 8O En je moet je nummerplaten nog overschroeven. :lol:
 
Sleur bij mij is alles beveiligd met de knop op de pook van de automaat, maar van D naar N kan wel zonder de knop in te drukken. HIerdoor nam ik aan dat het wel veilig voor de koppeling is om mijn auto bijvoorbeeld uit te laten rijden in N als ik een stoplicht nader. Kan ik uit jouw tekst concluderen dat het dus niet goed is om te doen?
 
Nice ride, vanavond op de MACH een rondje ermee? Mag je mijn transponder wel lenen. :mrgreen: Jammer van die deuk bij het portier. 8O En je moet je nummerplaten nog overschroeven. :lol:

Muhaha, jajaja je bent lief :p
Nee dat overschroeven van de platen gaat nog 2 weken duren, dan pas kan ik haar hier voor de deur parkeren :)
En die deuk, ach ja, het is jammer idd, kijk eerdaags wel een keer
Mag ik mezelf inmiddels wel aanmelden bij de orde der 3 cilinder ridders :yes:

Sleur bij mij is alles beveiligd met de knop op de pook van de automaat, maar van D naar N kan wel zonder de knop in te drukken. HIerdoor nam ik aan dat het wel veilig voor de koppeling is om mijn auto bijvoorbeeld uit te laten rijden in N als ik een stoplicht nader. Kan ik uit jouw tekst concluderen dat het dus niet goed is om te doen?

Ik doe het ook, en voor zover slijt een automaatbak niet daarvan.
Maar ik weet ook niet alles ....
 
Ik lees net dat een electronische automaat bak het vaak wel kan hebben, en dat een normale automaat bak het niet kan hebben. Diit heeft met de koeling te maken van de bak. Als je in neutral de auto laat uitrollen zal de oliepomp in de bak niet meedraaien met de motor en wordt er dus niet gekoeld.
 
Indien deze remt op de motor met de koppeling actief is het goed. Maar veel automaten laten de koppeling in vrijloop als het gas losgelaten wordt. En eenmaals stationair blijft de auto "kruipen" op stationair. Dus telkens was remmen. Is een aanslag voor de remblokken en remchijven. Bij een automaat aanmerkelijk meer dan bij een handgeschakelde auto. En telkens in D en N zetten is niet bevoorderlijk voor de slipkoppeling. :?

Ja , remt op de motor met de remmen erbij (electronisch gergelde remmen) , bak blijft ten alle tijde in D , als ik stilsta blijft ie gewoon op de rem maar in D dus als ik dan gasgeef laat ie de rem los en rij je weer , kan ook bv. bij stoplichten , als je remt en stilstaat en je druk het rempedaal iets verder in blijft ie op de rem staan tot je het gaspedaal aanraakt .

Gaat bij mij nooit van N naar D enzovoorts , het is niet voor niks een Automaat ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top