Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Super gezellie filmpje Junk;)

Welke auto is dat helemaal in het begin met die raketjes erop?

Beter leren sturen? :yes: ;)

Best leuk, Karaoke met Gilles de la Tourette :rolling:

Junkie: Die onderplaat meteen verstevigen of niet?

nee , niet te dicht bij paaltjes klooien , hij sprong over een heuveltje ,en in de lucht stuurt een baja nauwelijks ;)

verder was mijn spektrum wel braaf , ontvangst was aanwezig , ben ook wel ver gereden .
ik had wel wat aanpassingen gedaan , wellicht nu oke .

maar sleur ; ze hadden het erover dat jij aanpassingen kon maken aan de spectrum ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een verschrikkelijke eikels die crossmotor figuren, echt dommer dan het achtereind van een varken :mad: Waarom nou steedds dicht langs ons rijden en ons de ruimte niet gunnen :nooo:
Dat ik vanmiddag wegreed,werd ik ingehaald door zo'n meneer.
Ging meteen pal voor de bus rijden en vol gas.Kreeg allemaal steentjes op het voorraam en motorkap.
Toen erachteraan.Bij dat laatste stukje waar je het fietspad op moet draaide hij en kwan terug.Ik met de bus richting hem sturen,en toen hij nog dichterbij was een ruk aan het stuur zodat ie zich de t*^&ng schrok en bijna op zijn bek ging.Ik rustig doorrijden en daar kwam hij achter me aan.Ik reed op het fietspad en hij reed op een gegeven ogenblik naast me door het gras.Ik boven op de rem en hij ook.Waar ik wel niet mee bezig was ;).Toen ik dat vertelde van die steentjes en Johan en ik uit wilde stappen gaf ie toch gelijk,dat het geen slimme actie van hem was.
Evengoed toch maar een gelukkig nieuwjaar gewenst :D

Die ene gast flikte bij mij hetzelfde, ging ook voor me rijden .... :mad:
Alsof ze op confrontatie uit zijn ofzo :hammer:

maar sleur ; ze hadden het erover dat jij aanpassingen kon maken aan de spectrum ?
Nee, maar ik wil wel voor hullie informeren bij Horizon Hobby over hoe en wat. :yes: Extra gratis service van Sleur's Sociale Support. ;) Als er verzendkosten aan zitten dan hoor je het wel t.z.t. Ik zal volgende week informeren voor hullie. Ondertussen ook wel interessant om te weten of je zonder Siggy wel een goed bereik hebt. Misschien heeft Siggy wel stiekem een Flutaba in zijn Plectrum zender gebouwd. 8O

Die ene gast flikte bij mij hetzelfde, ging ook voor me rijden .... :mad:
Alsof ze op confrontatie uit zijn ofzo :hammer:
Iets met aandachtshoeren (excusez les môts) omdat ze sociaal leven hebben. Gewoon sukkels aan de onderkant van de maatschappij, tuigdorp, tokkies, aso's etc. :? De groep mensen die overal over klaagt terwijl zij zelf een grote bron van ellende zijn (maar het ligt niet aan hen natuurlijk :nooo:).

Of sterker nog.. Misschien rijd Siggy wel met iligale hardware.. alsin. Meer zend vermogen dan toegestaan ;)
Volgens de Sigmaster niet,hij heeft hem bij een NL shop gekoopt.
Voor zover ik weet mag een grond zendertje niet meer dan 10mw leveren in NL

Yep zonder dat Siggy zijn ZENDER niet heeft aanstaan wel goed bereik en ook geen storingen.
De eenvoudigste oplossing is dat Siggy ergens anders gaat rijden. :bye: ;) Vlakbij de Ikea in Haarlem is nog steeds een baantje. :lol:

Of sterker nog.. Misschien rijd Siggy wel met iligale hardware.. alsin. Meer zend vermogen dan toegestaan ;)
Volgens de Sigmaster niet,hij heeft hem bij een NL shop gekoopt.
Voor zover ik weet mag een grond zendertje niet meer dan 10mw leveren in NL
Nope, in Nederland is 100mW voor grondzenders toegestaan als deze een conformiteitsverklaring van het Agentschap Telecom hebben. Voor de DX2/DX3/DX2.0/DX3.0 en alle latere zenders is dat het geval. Helaas blijken er een aantal zenders in Europa te zijn verkocht die niet voor de Europese markt bedoeld waren. Deze zenders staan dus op 10mW.

Desondanks blijft het wel vaag dat het stoort want elke zender kijkt bij het inschakelen of er geen andere zenders op de specifieke kanalen actief zijn. Hetzelfde verschijnsel had ik als ik met mijn DX7 (illegaal 200mW) en later de DSX9 bij jou met je Assan module ging staan. Als ik 10 meter verder ging staan was er niets aan de hand.

Daar heeft je dus bij Flutaba heuls geen last van
Yep, zeker wel. :yes: Op diverse forums lees je daar ervaringen over dat Alle systemen op elkaar kunnen storen indien men dicht bij elkaar gaat staan. Dat was ook al zo met 35MHz. :yes: Het kan zijn dat een zogenaamde harmonische frequentie (zijfrequentie van de hoofdfrequentie) net op een kanaal van een andere zender zit. Hoe beter de kwaliteit van de zender, des te minder harmonischen er zullen zijn (of in ieder geval met heel veel minder signaal). Assan en Corona staan bekend om hun breedbandigheid en zullen dus andere zenders meer beïnvloeden (of anders gezegd, voor de ontvanger het bereik beperken door meer verstoring van het signaal).

Als FHSS dus op een frequentie "hopt" waar alles dichtgedrukt wordt, zal daar ook een fout ontstaan. Indien dat gedurende de hele periode is, springt ook die ontvanger in fail-safe. :(

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen :D

Siggy is een stoorzender :cool: Siggy heeft illigale software :confused:

Ik rij gewoon met goeie spullen :rolling:

FF zonder grappen, ik rij gewoon met een legale DX3.0. zonder aanpassingen of in dergelijks ;)

Maar ik weet wel een oplossing voor dit probleem.

KOOP MIJN ZENDER EN JE HEBT NOOOOIT MEER STORING :rolling::rolling::rolling:

Niks illegaals aan (zie eerder post). ;) Sterker nog, fabrikanten van 2.4GHz zenders die 100mW of meer zijn, raden tegenwoordig aan om de antenne in een bepaalde stand te zetten, zodanig dat de radiostraling de juiste kant op gaat en bij voorkeur niet richting de eigen elektronica en het menselijk lichaam. Straks allemaal aan zo'n antenne als de Wetronic of HoTT (patch antenne).

Assan en Corona staan bekend om hun breedbandigheid en zullen dus andere zenders meer beïnvloeden
Ik ben ook behoorlijk breedbandig(vooral rond het middel)maar ik stoor toch ook niet!Ik klaag alleen.Maar harmonisch is toch een flagoelet op de zelfde frequentie?En een spiegel zit er net naast of zit ik er nu naast.

Ik ben ook behoorlijk breedbandig(vooral rond het middel)maar ik stoor toch ook niet!Ik klaag alleen.Maar harmonisch is toch een flagoelet op de zelfde frequentie?En een spiegel zit er net naast of zit ik er nu naast.
Een harmonische frequentie is een veelvoud (positief of negatief) van de basisfrequentie. Onderstaand ter illustratie helemaal links de hoofdfrequentie en daarna de harmonischen. Harmonischen kenmerken zich doordat de signaal sterkte aanmerkelijk minder is (demping). Soms worden deze inderdaad spiegels genoemd in het geval zowel onder als boven de hoofdfrequentie een harmonische is.

HarmonicFrequencies.gif

-edit-
Een tijdje terug heeft een meneer met wat high-tech spul diverse systemen getest. Grappig genoeg is het filmpje van de Assan al rap na plaatsing weggehaald vanwege de vele problemen. Later heeft Assan de software wel aangepast maar niets gewijzigd aan de manier van uitzenden en de hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back