Ben je er klaar mee Robert?
Met het runnen van een forum dat amper tot niet gebruikt werd?
Met quads? Bij lange na niet..
Met helicopters? Een beetje wel ja.. Trex 600 Pro kopuh?
@Jasper: FPV an zich vliegen? Ja. Dat is inderdaad eenvoudiger dan op zicht (met een quad), omdat je dan meer orientatie hebt.
Alleen wat er gebeurde (en dat is te zien op het filmpje, maar niet goed te beoordelen als je er niet bij was ;-)) is dat de quad in eerste instantie te dicht bij de weg kwam (ik vloog 1; niet hoog en 2; via beeldscherm en niet met bril, maar daar kom ik zo nog even op terug), waarna ik terug wilde draaien naar onszelf toe en ik merkte op dat ik te snel te dichtbij kwam weer.. Er stond een behoorlijke straffe wind, vandaar ook het geschommel.
Affijn, ik raakte in paniek, vanwege de auto's en de dure 7HV die van mijn vliegmaatje naast de auto's stond haha. Dus ik stapte af van FPV (keek niet meer op mijn scherm) en ik keek recht tegen mijn quad aan.
Op dat moment was ik gedesorienteerd. Ik zag de rode buizen voor mij, dat wil zeggen dat de quad op mij af kwam en in plaats dat ik de quad om zijn as draaide, raakte ik nog meer in paniek. Hierop deed ik gas dicht (natuurlijke reactie, alleen NOOIT!!!! doen met een quad (of een fixed pitch helicopter) haha..
Goed, toen was het dus ready for inpact.
Wat betreft FPV via bril of lcd. Sleur had mij al gewaarschuwd en ik ondervond het zelf ook die dag, een bril kijkt toch beter. Maar, wat mijns inziens de oorzaak is geweest is dat ik met een bril minder makkelijk afgezet had en door gevlogen had en met de lcd makkelijker van mij af gekeken heb.