Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je er klaar mee Robert?

Met het runnen van een forum dat amper tot niet gebruikt werd? :yes:

Met quads? Bij lange na niet..
Met helicopters? Een beetje wel ja.. Trex 600 Pro kopuh? :P

@Jasper: FPV an zich vliegen? Ja. Dat is inderdaad eenvoudiger dan op zicht (met een quad), omdat je dan meer orientatie hebt.

Alleen wat er gebeurde (en dat is te zien op het filmpje, maar niet goed te beoordelen als je er niet bij was ;-)) is dat de quad in eerste instantie te dicht bij de weg kwam (ik vloog 1; niet hoog en 2; via beeldscherm en niet met bril, maar daar kom ik zo nog even op terug), waarna ik terug wilde draaien naar onszelf toe en ik merkte op dat ik te snel te dichtbij kwam weer.. Er stond een behoorlijke straffe wind, vandaar ook het geschommel.

Affijn, ik raakte in paniek, vanwege de auto's en de dure 7HV die van mijn vliegmaatje naast de auto's stond haha. Dus ik stapte af van FPV (keek niet meer op mijn scherm) en ik keek recht tegen mijn quad aan.

Op dat moment was ik gedesorienteerd. Ik zag de rode buizen voor mij, dat wil zeggen dat de quad op mij af kwam en in plaats dat ik de quad om zijn as draaide, raakte ik nog meer in paniek. Hierop deed ik gas dicht (natuurlijke reactie, alleen NOOIT!!!! doen met een quad (of een fixed pitch helicopter) haha..

Goed, toen was het dus ready for inpact.

Wat betreft FPV via bril of lcd. Sleur had mij al gewaarschuwd en ik ondervond het zelf ook die dag, een bril kijkt toch beter. Maar, wat mijns inziens de oorzaak is geweest is dat ik met een bril minder makkelijk afgezet had en door gevlogen had en met de lcd makkelijker van mij af gekeken heb.

Wat betreft stabiliteit / functionaliteit met de TBS. Je zult er vast veel ervaring inmiddels mee opgedaan hebben, maar veel, heel veel mensen (en TBS zelf ook) vliegen met de DJI naza. Weinigen vliegen met GPS, 1; extra gewicht en 2; return home is leuk, maar vooral interessant als je veel dure spullen meeneemt onderweg (denk aan camera equipment)

En het zijn allemaal extra instellingen die het vliegen met een quad makkelijker maakt, wat de dji naza kan. Sticks in de hoek, en niet kantelen kan ervaren worden als iets heel fijns. Je weet immers dat je nooit zult flippen.
Aan de andere kant, wil je flippen, dan zet je de optie uit.

Enfin, ik ga het merken. Maar eerst moet het spulletje wel binnen zijn :)

Oh en ik vond mijn quad altijd al erg zwaar. Misschien gebruik ik wel een hele verkeerde setup... :( Geen idee eigenlijk.

motoren: 4x NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 315W
esc: 4x TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
props: 9x5 Graupner E props (2x rechts en 2x links draaiend)
lipo: 3S 4000 mah

Laatst bewerkt:
Weinigen vliegen met GPS, 1; extra gewicht en 2; return home is leuk, maar vooral interessant als je veel dure spullen meeneemt onderweg (denk aan camera equipment)
Ik denk dat het onmisbaar is met FPV en beetje vliegervaring. Voor je het weet, vlieg je zodanig uit zicht dat je geen idee meer hebt hoe je vliegt. Met RtH klik je op de knop en komt de quad in ieder geval weer je kant op en gaat niet de klei in. Die 20 gram zal ook niet echt uitmaken, staat niet in verhouding met de rest.

Maar 3DFris is ook 40x de grond in gegaan dus je hebt nog 38x te gaan. :rolling:

Bah, zowel motoren als onderdelen voor de motoren zijn niet leverbaar momenteel...

*fpv weer over gaat zetten op de EZ* *

Maar 3DFris is ook 40x de grond in gegaan dus je hebt nog 38x te gaan. :rolling:

Daar heb je ook weer gelijk in.....hi,hi.........

Heb alleen jammer genoeg ook een DJI controller gehad die de problemen veroorzaakte. Gelukkig heeft de leveracier deze omgeruild. Daarna geen problemen gehad met de DJI.

En ik ben 1 van de personen die vanaf het begin aan het pionieren is geweest met de multies. Als ik kijk wat er nu allemaal leverbaar is dan is het om bang van te worden. Je hoeft niet eens meer te kunnen vliegen tegenwoordig. Het is net als Flybarless heli vliegen

Gaat gewoon vanzelf............:D

Ik ga me even gereed maken voor de bouw van de nieuwe duiker.

Net terug van de voetbal. Bryan met 6-4 gewonnen. Staat nu eerste met zijn team. Was een spannende wedstrijd.

Zometeen even met de Baja knallen op het Jagerplas met Bossie.
FF kijken of de teflon koppeling een beetje lekker oppakt :-)

Have fun everybody ;-)

Zometeen even met de Baja knallen op het Jagerplas met Bossie.
FF kijken of de teflon koppeling een beetje lekker oppakt :-)

Have fun everybody ;-)

veel plezier amigo ;)

druk dagje gehad , klantjes bezocht en in amsterdam nog even een motorzaak ingestapt om te vragen of misschien kr1 onderdelen nog in voorraad hadden , dat was niet het geval , dus ff rondstruinen tussen de motoren , vind ik ineens een leuke brommer , een hercules met 80 cc sachs blok watergekoeld , geheel origineel , vrijwel het zelfde als een zundapp ks 80 .
dus volgend weekend staat hij klaar voor testdrive .

het is dus wel een motorfiets , maar leuk om als brommert te gebruiken als we gaan rijden met een groep maffe mannen met zundapps kreidlers en honda's .:p

dus ziggy , kom maar op met je zundapp ;)

Dus jij gaat met een 80cc met motorplaten op het fietspad rijden ?
Vragen om stront met oom agent Junkie :-(

Was weer ff lachen met de Baja's, Koppeling greep voor mijn gevoel iets te laat aan, zojuist de schroefjes iets uirgedraaid, moet nu wel goed staan :-)

Zo nog ff testen op de parkeerplaats :-)

Zojuist ff getest achter de flat, nu helemaal top !!!
Pakt perfect op, wheelies over de mols-hopen :-)

Mensen kwamen op balkon om foto's en filmpjes te maken, lachuh !! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back