Je mag je/jij zeggen... het hoeft niet zo plechtstatig...
Ja, die Salto.. ik had je draadje al gevolgd en hij stond nog in mijn favorieten, omdat het resultaat ernaar was! En met die elektrojet op de rug dacht ik... Yesss.. this is the way to go!
Al met al... Gelukkig was de sleep-klapper buiten beeld anders had ik hier gezeten met krampkuiten. Zuur! Zja.... epoxyrompen laten zich overigens uitstekend fixen zo heeft het F5B avontuur mij reeds geleerd.... maar het kost altijd weer bakken en bakken tijd!
Ik was er al bang voor... die fan werkt alleen bij 'aan' en bij 'uit' zit deze aerodynamisch ongelofelijk in de weg.
Pod dus! Duwunit met klapprop.
Moet dan een advies voor een geschikt vermogen zien in te winnen, voor een charmante gestage klassiek verantwoorde klim.
Ander vrolijk idee is een klap-prop rond de buis. Naaldlager, belt-drive. Hoewel technisch haalbaar, tijdrovend... en een ongewenste ingreep in de constructie.
Zware ingrepen in het toestel zijn zonde. Het is te origineel en netjes gebouwd. Een zondagsvliegertje.
Toekomstig dus een e-pod, en toch aileronservo's... minder V...
@bdoets.
Hooo! Nog meer bijdrage! Tik me een hoela! Hoera het draadje leeft! Das weer mooi! Ja, de Nova is echt een plaatje. Zeer veel geluk mee gehad. Wat dat betreft ook om te delen op het forum.
Servo's uit 1984? Mijn oude Microprops uit 1974 doen het nog!... vraag alleen niet hoe. Sturen met incubatietijd! De zender drukt de hele 27mc klepperkakerij in Groningen, proportioneel uit de lucht!
In de Nova zitten Robbe RS-200 geschroefd. Vast volgens bouw-recept? 3,5kg servo's, gewicht 53 gram.
Ook die zou ik na zoveel jaren stilstand niet meer vertrouwen in een kist. Kans op oxidatie in de potmeters, maar ook de borstels van de Mitsumi motoren... als die er toen nog in zaten.
Nee. Het lijkt me niet verstandig. Volkomen gelijk!
Moderne digi's MPX, of Hitec... Graupner DES 428. Licht, sterk en compact. 2.4Ghz verstopt. De mixer blijft echter prachtig... totaal achterhaald... Servo in een servo verstoppen...
Jep! De hele rattaplan digitaal in de MPX Evo-9...
Wordt vervolgd!