Robbe Sea Wolf v2

Discussie in 'Duikboten' gestart door Klamath, 11 dec 2011.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    heb je de plaats er voor om veel te veranderen????

    ik zal een paar foto's nemen van de george (omgebouwde seawolf)zodat je een idee krijgt hoe ik marc2 zijn boten heb omgebouwd.
    hij vaart met de geroge op lipo maar de brieven bus heeft dan weer een 6 cellen pakket nmh er in zitten en hoeft qua snelheid niet onder te doen voor de george.
    omdat deze laatste een beetje getemd is door de straalbuis met diffuser er in.

    ze komen er zo aan

    gr raf
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    zo dit zijn ze.
    de duikroeren aan de toren zijn bestuurbaar doordat de servo gewoon in het nat is ingebouwd.
    en wie zegt dat deze duikroeren niets afdoen ?????die moet dan maar eens komen kijken als we met deze boot aan het varen zijn .
    gr raf
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    De voorste roeren voegen dus wel degelijk wat toe? Is het dan beter om ze wel werkend te maken op een servo? En welke plaats is 'beter'? op de toren of voor op de romp? als de voorste roeren wel toegevoegde waarde hebben, ga ik deze ook gewoon werkend maken.
    Misschien ook maar kijken hoe ik een servo in het natte deel voorin kan monteren bijv. of wel alles binnen, en met een stang naar achteren gaan, 1 van de 2 zal het dan wel moeten worden.


    Ik verwacht zelf wel dat ik ruimte over ga houden. iig is het de bedoeling om de stuurservo's voor de staart en de regelaar erg compact te monteren op het achterste deel. dan houd ik vrijwel de hele buis over voor de duikzak, accu en pomp.

    Bedankt voor de foto's in ieder geval.


    Gr,
    Tim
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hoe langer je stuur stangen hoe minder ze wringen door de doorvoeren
    bij de george lopen de stuur stangen langs onder bij de brievenbus langs boven onder de zak door en dat geeft ook geen problemen.
    bij de george ga ik de stuurstang voor het richting roer ook langs boven laten lopen nu omdat er om de een of andere reden ergens teveel druk op de stang komt
    ik moet de boot vanachter terug open gaan maken om te kijken wat er in de weg zit zodat de roeren blokkeren en niet de volle uitslag halen.
    de servo vooraan in het nat is een blauwe traxxas 2080 die ik er voor gebruikt heb en die zit bij haast al mijn boten gewoon weg in het nat.
    een stuurstang geeft weer een doorvoer die beweegt en dus kans op een lek.
    + je hebt haast geen plaats langs de romp om een stuurstang langs te leiden en je zet met nog eens een koppeling om deze te verbinden
    + je moet de bajonet een paar graden draaien dus je komt in de problemen met die stang
    kabel langs voor naar binnen en tot achter een 10 cm te lang maken
    daar een stekker en gewoon aan sluiten voor het dicht schuiven van de boot en je hebt geen problemen
    warm water terug uit vinden kan altijd natuurlijk maar uiteindelijk hou je warm water over.
    gr raf
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dus op zich zou het het meest ideale zijn om 3 servo's in het natte deel te plaatsen?


    edit: en als ik dan toch bezig ben.. zou het nog een goed idee zijn om een duiktank van Norbert in de Sea Wolf te bouwen ipv de slangpomp met rubberzak? (die onderdelen kan ik ook prima als reserve gebruiken voor de Delta,.. als ik die ooit klaar heb. :roll: dus het is nog niet per-direct weggegooid geld als ik nu over zou stappen.

    Vraag me af of dit nog echt mooier zou werken dan de rubberzak constructie. denk dat het voor het tech-rek wel mooier is namelijk.
    heeft iemand hier ervaring met Norberts Duiktanks?
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    ferrarie is mooi maar is het een goeie auto ???
    die drie servfo's kunnen inderdaad in het natte gedeelte en dat spaart veel plaats uit in de romp.
    wel zorgen dat je der altijd bij kunt natuurlijk
    bij de george heb ik het niet gedaan daar ik toen moest werken met de servo's die ik van mark gekregen had

    de piston tanks van norbert zijn dezelfde als die van engel en die werken perfect als je er de plaats voor hebt
    bij vol pompen worden ze namelijk dubbel zo lang dan bij leeg .
    en dan nemen ze wel heel wat plaats in op het tech rek
    een baxterzak van 250 Ml is meer dan voldoende om de seawolf mooi aan de oppervlakte te hebben en te duiken

    gr raf
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hallo Raf,

    Daarom vraag ik het dus even. Op zich zou een duiktank voor de SeaWolf dus overkill zijn? (met baxterzak bedoel je zo'n infuus zakje neem ik aan? )
    Ik wou binnenkort beginnen met het techrek vandaar dat ik in ieder geval de nodige onderdeeltjes wil verzamelen.
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    kijk naar de geposte foto's van marc2 zijn boten
    daar zitten zo infuus zakken in
    ik heb er hier liggen en het voordeel is dat dit zachte zijn die makkelijk een vorm aan nemen
    blijkt dat in nederland harde verkocht worden die moeilijk vervormen
    het pompje zit ahcter de motor en tussen de accu geperst.
    marc heeft ergens uit verwegistan kleine slangen pompjes weten te vinden .
    het zijn niet van de snelste maar wie licht daar nu wakker van dat zijn boot 2 minuten nodig heeft om te duiken.
    ikke niet en ze nemen vooral niet veel plaats in
    met de servo's in het nat spaar je natuurlijk weer droge ruimte uit en kan een grotere pomp zonder problemen

    de zak ligt altijd boven op de accu (zo hoog mogelijk leggen)
    de zak moet in de helft van de drukromp(WTC )liggen en dan een 10% naar voor
    zo duikt de boot altijd met de boeg eerst naar onder.
    beven komen doe je dan al varend dan ziet niemand dat de boot eerst met zijn kont boven wil komen omdat de balans regelaar de duikroeren zo stuurt dat de boot al vaart hij langzaam toch horizontaal blijft.
    zet je de zak in het midden dan word het zeer kritische om de boot mooi te laten duiken.
    ik weet dat 99.99% de boot volledig horizontaal wil laten duiken maar daar slaagt haast niemand in of je moet apparte trimtanks inbouwen

    gr raf
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Duidelijk. Voor zover ik heb gezien, houd ik de bovenkant van het techrek toch al aardig vrij tot nu toe, dus heb straks wat spielraum om met de duikzak te schuiven.

    Ik had nog een mooi regelaartje liggen welke zowel brushed als brushless motoren aan kon. (een Nexxt 4x )
    LRP - Nexxt 4X Brushless Sensorless Speed Control
    die lijkt in ieder geval geen problemen te hebben met het originele motortje op 3s Lipo. (3s zodat ik standaard de boordspanning van zo'n 12v heb.)

    Vanmiddag wil ik nog 3 servotjes kopen om in de duikboot te bouwen. Hoe krachtig moet ik deze kiezen? zijn bijvoorbeeld mini servo's met een kracht van 2kg/cm bijvoorbeeld sterk genoeg?

    Gr,
    Tim
     

Deel Deze Pagina