raf
Forum veteraan
hallo
Hein
was als voor beeld met die negers
voor de rest die het wilt lezen
het probleem is dat er meer mensen over stappen op een lipo
2 S geeft 7.4 volt en 3 S geeft 11.1 dacht ik
de Nicads en Nmh accus sterven uit doordat je ze gewoon niet meer gaat kunnen kopen
norbert heeft de BTS gemaakt en toen was het nog een lood accu die het meeste gebruikt werd maar dat is dus verleden tijd al varen er nog genoeg op rond
de mensen willen nu lipo en dan moet je kunnen aan passen aan de nieuwe normen
de BTS is afregelbaar op aflsag maar hij beschermt je lipo NIET
even een voor beeld
je duikt onder en je zit op 1 meter diep te varen en je lipo geraakt plat
je hebt de BTS mooi ingesteld zoals het moet en hij zorgt dat je pomp dus niet meer kan geschakeld worden zodat je niet meer kan duiken
maar je zit reeds onder water dus je wil niet dieper meer gaan duiken dus er is geen probleem
wel dat je motor nu je lipo te veel gaat ontladen
want je zit perslot van rekening te varen
als je nu een oude regelaar hebt zonder lipo afslag of deze niet hebt ingesteld dan ben je alsnog je lipo aan het beschadigen terwijl je BTS wel zijn werk doet
kom je nu boven dan pas zal je merken dat je accu leeg is doordat je niet meer kan duiken maar dan kan het al te laat zijn
een lipo buzzer daar ga je weinig aan hebben onderwater daar als je 1 meter diep vaart en een meter of 5 uit de kant dan ga je dat door het omgevings lawaai niet horen
een regelaar met lipo afslag of een lipo saver die je motor power reduseert tesamen met een goed afgestelde BTS dan kan je dus met een lipo accu varen
in de kriek heb ik lipo zitten en daar betrouw ik dus alleen op mijn regelaars daar is er eentje van ingesteld zodat hij volledig afslaat
door de verminderde snelheid zie ik dus dat het tijd word om naar de kant te komen
de BTS (ATS norbert heeft die speciaal nog gemaakt voor me ,dit is een ouder kleiner type dan de BTS) die er in zit stuurt gewoon de pomp zonder dat hij zich iets aantrekt van het voltage van de accu
want een pomp draait ook nog op 6 volt in plaats van 12 en het is om leeg te pompen dus de binnen druk helpt een handje
als er iemand een ander idee heeft geen probleem er mee maar zoals beschreven in de kriek doe ik het reeds 2 jaar zonder problemen
en ik vaar dus op oude accu's uit een laptop die reeds een leven achter zich hebben
of je met lex zijn lipo saver de motor stroom kunt onder breken ????en of het relais de motor stroom aan kan daar kan lex een antwoord op geven
maar de motor stoppen is ook niet ideaal want hoe geraak je dan alsnog naar de kant ??
dus mijn idee er over om met lipo te varen
BTS instellen op gewenste voltage
motor regelaar met lipo afslag gebruiken en instellen op langzaam afslaan zodat je nog langzaam naar de kant kunt varen
zoals ik het nu in de kriek heb zitten
ATS trekt zich van de spanning niets aan
1 regelaar schakeld full uit maar iets te vroeg en de andere langzaam en iets later zodat ik nog naar de kant kan varen
gr raf
Hein
was als voor beeld met die negers
voor de rest die het wilt lezen
het probleem is dat er meer mensen over stappen op een lipo
2 S geeft 7.4 volt en 3 S geeft 11.1 dacht ik
de Nicads en Nmh accus sterven uit doordat je ze gewoon niet meer gaat kunnen kopen
norbert heeft de BTS gemaakt en toen was het nog een lood accu die het meeste gebruikt werd maar dat is dus verleden tijd al varen er nog genoeg op rond
de mensen willen nu lipo en dan moet je kunnen aan passen aan de nieuwe normen
de BTS is afregelbaar op aflsag maar hij beschermt je lipo NIET
even een voor beeld
je duikt onder en je zit op 1 meter diep te varen en je lipo geraakt plat
je hebt de BTS mooi ingesteld zoals het moet en hij zorgt dat je pomp dus niet meer kan geschakeld worden zodat je niet meer kan duiken
maar je zit reeds onder water dus je wil niet dieper meer gaan duiken dus er is geen probleem
wel dat je motor nu je lipo te veel gaat ontladen
want je zit perslot van rekening te varen
als je nu een oude regelaar hebt zonder lipo afslag of deze niet hebt ingesteld dan ben je alsnog je lipo aan het beschadigen terwijl je BTS wel zijn werk doet
kom je nu boven dan pas zal je merken dat je accu leeg is doordat je niet meer kan duiken maar dan kan het al te laat zijn
een lipo buzzer daar ga je weinig aan hebben onderwater daar als je 1 meter diep vaart en een meter of 5 uit de kant dan ga je dat door het omgevings lawaai niet horen
een regelaar met lipo afslag of een lipo saver die je motor power reduseert tesamen met een goed afgestelde BTS dan kan je dus met een lipo accu varen
in de kriek heb ik lipo zitten en daar betrouw ik dus alleen op mijn regelaars daar is er eentje van ingesteld zodat hij volledig afslaat
door de verminderde snelheid zie ik dus dat het tijd word om naar de kant te komen
de BTS (ATS norbert heeft die speciaal nog gemaakt voor me ,dit is een ouder kleiner type dan de BTS) die er in zit stuurt gewoon de pomp zonder dat hij zich iets aantrekt van het voltage van de accu
want een pomp draait ook nog op 6 volt in plaats van 12 en het is om leeg te pompen dus de binnen druk helpt een handje
als er iemand een ander idee heeft geen probleem er mee maar zoals beschreven in de kriek doe ik het reeds 2 jaar zonder problemen
en ik vaar dus op oude accu's uit een laptop die reeds een leven achter zich hebben
of je met lex zijn lipo saver de motor stroom kunt onder breken ????en of het relais de motor stroom aan kan daar kan lex een antwoord op geven
maar de motor stoppen is ook niet ideaal want hoe geraak je dan alsnog naar de kant ??
dus mijn idee er over om met lipo te varen
BTS instellen op gewenste voltage
motor regelaar met lipo afslag gebruiken en instellen op langzaam afslaan zodat je nog langzaam naar de kant kunt varen
zoals ik het nu in de kriek heb zitten
ATS trekt zich van de spanning niets aan
1 regelaar schakeld full uit maar iets te vroeg en de andere langzaam en iets later zodat ik nog naar de kant kan varen
gr raf
Laatst bewerkt: