robitronic mantis topic

  • Topicstarter Topicstarter ilja19
  • Startdatum Startdatum
Servohevel eraf halen, servo losschroeven, stekker uit ontvanger halen. Draadje loshalen uit radiobox en dan je servo uit de auto halen.

En erin zetten precies andersom.

Alleen voordat je de servohevel monteert even stroom op de servo zetten zodat hij goed gecentreerd is, de zender geheel op nul zetten, dus servouitslag op 0 zetten, en je trim op 0 zetten.
Dan de servohevel netjes in het midden zetten en schroefje erin draaien..

daarna je uitslag goed afstellen zodat hij niet te hard hoeft te werken.. Dat scheelt wel eens per serrvo. Anders kan je servomotortje doorbranden.
 
Precies zoals Caretaker zegt, met daarbij een let op...Zorg ervoor dat je servo kabel niet de mogelijkheid heeft om tegen je spur gear (dat grote middel tandwiel) aan te komen want dan is ie zo kapot.

Volgens mij heeft de Mantis hier wel een goed oplossing voor (bij de gas/rem servo zit een soort geultje waar je hem in kan leggen). Je moet dan wel even de radioplaat losschroeven.
 
ben gister weer lekker wezen rijden met de mantis maar ik heb nu een vraagje?
als de moter zo'n3 seconde stationair loopt valt ie uit.
als ik hem dan wil starten moet ik wel 15x trekken voor dat die het weer doet.
voor de rest loopt die als een speer rookt goed en zijn top is ook oké en moter word ongeveer 95 graden.
maar welke welke stel schroef moet ik nu hebben de front low speed needle of de rear low speed needle?
ik rij met merlin 25% en een r5 plugje.
 
ja heb ik allemaal gelezen, maar toch kom ik er niet helemaal uit,
moet ik dan de rear kant stellen of de front kant stellen waar me gas stang aan zit?
 
Ik doe altijd de Front. Volgens mij is de Rear voor het Fine-tunen ;).

Onzin, gewoon doen zoals het beschreven staat:
- Eerst je HSN afstellen (die in de koperen behuizing zit).
- Daarna je LSN afstellen (die aan de kant van de gas/rem servo zit).
- En als laatste je stationair schroef afstellen (daarbij goed opletten dat je auto niet stationair op zijn trim loopt).
 
Ik doe altijd de Front. Volgens mij is de Rear voor het Fine-tunen ;).

Als je goed kijkt wat de front en de rear tov. elkaar doen doen ze alle 2 hetzelfde.
Je kunt door beide evenveel in een dezelfde richting te verstellen de sproeinevel van de brandstof in de luchtstroming verplaatsen, dat is dat stukje finetunen wat je bedoelt. Advies is om de achterste gewoon gelijk aan de behuizing te houden en er niet meer aan komen.
 
oke bedankt ik ga van het weekend denk ff kijken of het lukt met deze antwoorden lukt het denk wel:D
nu zag ik net dat mijn orginele koppeling ook versleten is, dus daar moet ik ook eerst een nieuwe in zetten, nou heb ik gelezen dat jvd koppelingen wel goed zijn. of raden jullie mij iets anders aan?:confused:
 
Ja ook ik rij JVD en wil nooit anders meer, haal gelijk er een nieuwe clutchbell bij om het gelijk goed te doen.
En natuurlijk ook het tooltje om de (kroon) te spannen dat maakt het sleutelen/afstellen veel makkelijker.
De JVD gaat vele malen langer mee dan standaard schoentjes en is een genot om mee te rijden.
 
Onzin, gewoon doen zoals het beschreven staat:
- Eerst je HSN afstellen (die in de koperen behuizing zit).
- Daarna je LSN afstellen (die aan de kant van de gas/rem servo zit).
- En als laatste je stationair schroef afstellen (daarbij goed opletten dat je auto niet stationair op zijn trim loopt).

Ja, dat snap ik. Maar de vraag was welke LSN er gesteld moest worden, niet in welke volgorde.
 
De juiste LSN zit aan de kant waar je gas/rem servo zit (aan de kant waar het rubber om je carburateur zit). Degene aan de andere kant staat flush (gelijk aan de behuizing), aan deze schroef hoef je meestal niks te doen.

EDIT: Maar dat had ik volgens mij al beschreven, ergo iets nauwkeuriger lezen.
 
LET OP: De JVD-Koppeling past NIET in een Mantis! Je zult de motorsteunen moeten vervangen, of extra gaten voor montage in je chassis moeten maken als je een andere dan een originele Mantis koppeling wil monteren...
 
oke bedankt voor de tip, dan ga ik kijken voor orginele of in alu uitgevoert.
morge is de winkel weer open dus ga ik maar ff winkelen.
want ik denk dat alu langer mee gaat dan plastic!
 
heb net alu koppelings schoentjes gehaald, ff monteren en dan van het weekend rijden,
kan ik gelijk de lsn afstellen en daarna mijn stationair. en ik hoop dat het lukt.
 
Gisteren weer eens mijn Mantis van stal gehaald en hem weer aan de praat gekregen. Na een paar rondjes rustig gereden te hebben zocht ik het wat ruigere werk op. De afstelling was blijkbaar nog niet zo goed en hij sloeg af. Ik probeerde hem weer aan te trekken, wat ook lukte, maar het trekkoord kon zichzelf alleen niet meer opwinden. Dit heb ik al wel eens eerder gehad en middels het vliegwiel kon het trekkoord weer worden opgewonden en was het probleem verholpen. Echter dit keer bleek het euvel niet verholpen. Een nieuwe poging geeft hetzelfde resultaat, het trekkoord blijft uitgerold en wind zich niet meer op. Ondertussen heb ik de trekstarter losgehaald en schoongemaakt, maar ook dit mag de uitdaging niet verhelpen. Dus nu de vraag: is het einde oefening met deze trekstarter en moet ik gewoon een andere aanschaffen?
 
welkom op het forum.
ik heb het probleem ook een keer gehad, bij mij zat die toen vol met zand en rommel.
wat heel belangrijk is dat de veer goed op zijn plek zit!
en als het je niet lukt zal ik gewoon een nieuwe kopen kost ook de hele wereld niet:|.
 
Back
Top