robitronic mantis topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ilja19, 11 mei 2008.

  1. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat iedereen hier die ooit een trekstarter heeft gehad ook zelf weleens geprobeerd heeft om hem uit elkaar te halen en zelf opnieuw in elkaar te zetten, maar de mensen die het gelukt is zijn op één hand te tellen denk ik.

    Als je een week de tijd en chirurgenhanden hebt is dit misschien haalbaar maar anders.....
    Ik zou er in elk geval nooit weer aan beginnen.

    Zoals Wilbert zegt, je kunt hem wat schoonmaken. Eventueel wat wd 40 erin spuiten.
    Maar als het dan nog niet werkt gewoon een nieuwe trekstarter bestellen.
    Of ergens een startbox op de kop tikken, de oude trekstarter gewoon laten zitten en nooit weer naar kijken ;)
     
  2. Nou ikheb de stoute schoenen maar aangetrokken en hem opengetrokken en toen kwam ik idd de oorzaak tegen. De veer was afgebroken... Youtube erop nagekeken en met een van de filmpjes kwam ik tot de oplossing. Nieuw oogje buigen, nadat de veer losgehaald diende te worden, om hem daarna weer op te winden. Dit is inderdaad een hele klus, maar gelukt. De grootste uitdaging was om de huls waar het trekkoord omheengedraaid zit weer op de juiste manier op de veer zien te drukken. Het is uiteindelijk gelukt zeg maar en hij trekt weer uit en rolt weer op. Binnenkort op de auto monteren en kijken of hij weer wilt functioneren.

    Zo niet dan ga ik maar op zoek naar een startbox, scheelt volgens mij ook veel frustratie bij het continue kap los, trekken, nog eens trekken, kap er op, motor weer af, kap er weer af, aantrekken, etc...
     

Deel Deze Pagina