Hé BMC.. bedankt voor de tests in ieder geval tot zover.. de rondetijden blijft een relatief iets, de rij eigenschappen zijn meestal belangrijker..daarom heeft jouw test zijn waarde omdat jij met beidde chassis heb gereden.
vraagje:
je zegt dat hij (de standaard scalpel motor) het 8 heats heeft 'uitgehouden' bedoelje dat hij daarne compleet was uitgefikt of dat de koolborstels opgerookt waren?
vraagje in het algemeen:
Is de graupner 300 wel geschikt voor 7,2V of is die net als de scalpel motor voor 4,8V bedoelt?
Hij heeft het 8 heats a 5 minuten vol gehouden en doet het nog steeds en nee is nog niet uitgefikt, zal het plaatsen wanneer hij uitgefikt is.
En over de waarde van mijn test, ik had ook duidelijk vermeld dat ik de softe banden eronder had gezet i.p.v. de standaard banden die erbij geleverd worden, houdt er wel rekening mee dat dit ook verschil maakt!
Heb nu ook de Fyber Glass T-bar voor achter binnen, dat is waar de hele achterkant aan hangt. Dit is een vervanging voor de carbon die er standaard op zit en is wat slapper.
Ik verwacht hiermee wat meer grip omdat hij iets slapper is en zich dus beter aanpast aan het tapijt en de eventuele oneffenheden, maar ook in de bochten.
En over die demper, een oliegevulde demper lijkt mij ook wel errug vet! Misschien goede optie part voor de scalpel. Maar een beetje vet onder de friction plate zorgt ook al voor een beetje demping maar een olie gevulde schokdemper is helemaal ideaal!
Een andere goede optiepart zijn alu body posts waar je het schroefje met locktide in zal kunnen zetten, de body posts willen nog wel eens los gaan. Nu hebben we dit opgelost door langere schroefjes erin te doen.
Ik houdt jullie op de hoogte en zal binnenkort, als ik tijd heb, even een indoor filmpje in elkaar knutselen. Voor 1:6 bigscale filmpjes zie
www.bigscalemonstercup.nl of het elcon promotie filmpje op de elcon site, ja ik houdt van leuke filmpjes.
Nu eerst effe kerst vieren en donderdag weer met de scalpel rijden, nu al zin in! Bezig zijn met zo'n klein autotje en zijn set-up blijft gewoon mooi!
Groetjes en Prettige feestdagen,
Martin Ottens