Rock crawler en scaler topic

Hier nog even een linkje van de snertcrawl.

crawler pictures by little-helper - Photobucket

Het zijn veel fotos van de zelfde wagens.

Vandaag heb ik voor mijn XR10 de Hitec 7980 en losi goldsprings besteld.
Mijn pakketje van VP is nog niet binnen. Zit hier echt te wachten op mijn gratis T-shirt :D
Mijn motoren heb ik ook al gevonden. Ga deze van mijn ClodCrawler gebruiken, Het zijn LRP 55T.
Mijn Clodcrawler gaat weldra ook in de verkoop. Ga volledig voor mijn XR10 en ik heb ook nog mijn Alluminiti staan

@ Haastnooit:
Je body ziet er goed uit, goede kleurcombinatie.

Hier nog even een linkje van de snertcrawl.

crawler pictures by little-helper - Photobucket

Het zijn veel fotos van de zelfde wagens.

Vandaag heb ik voor mijn XR10 de Hitec 7980 en losi goldsprings besteld.
Mijn pakketje van VP is nog niet binnen. Zit hier echt te wachten op mijn gratis T-shirt :D
Mijn motoren heb ik ook al gevonden. Ga deze van mijn ClodCrawler gebruiken, Het zijn LRP 55T.
Mijn Clodcrawler gaat weldra ook in de verkoop. Ga volledig voor mijn XR10 en ik heb ook nog mijn Alluminiti staan

@ Haastnooit:
Je body ziet er goed uit, goede kleurcombinatie.

Goeie servo keuze. Maar daar hadden we t gisteren ook al over.
Waren mooie foto's bij. Waaronder een hele serie van min xr10.
Je had ook wel even mogen rijden met de mijne, om te proberen..
Jammer van de r1 van Bud Spencer. Die heeft nog een beetje tuning nodig.
Maar geweldig dat jullie er waren..

Vandaag heeft de Postvrouw het pakketje van VP gebracht.
Eindelijk mijn T-shirt en natuurlijk ook de motorplates :D

Straks weer lekker sleutelen aan de XR10

Wat is eigenlijk het beste voor de bedrading?
Alles rechtstreeks solderen of stekkers voorzien tussen motor en esc?

wat mij betreft rechtstreeks.
ik zie elke verbinding als een potentiele weerstand.
dus hoe minder verbindingen des te beter het is in mijn ogen..

Het is mijn bedoeling om alles rechtstreeks te solderen. Dacht dat het misschien gemakkelijker was om stekkers te plaatsen voor eventuele onderhoudswerken aan de wagen.

Stekker kunnen zeker handig zijn. Neem het plaatsen van motor en afstelling van de pinion. Ja kan natuurlijk ook steeds de links eraf halen.
Had je nog wat douane kosten?
Krijg nu al zin in de volgende wedstrijd in purmerend.

Ga de bekabeling rechtstreeks solderen. Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Heb gewoon deze keuze genomen omdat ik opdit moment geen stekkers in voorraad heb.

Moest gelukkig niks aan de douane betalen. Ben benieuwd als ik ook geluk heb met de volgende zending met mijn Hitec 7980 :)

Heb ook al zin in een volgende wedstrijd, dan kom ik zeker af met mijn XR10. Het is een geweldig machientje om in aktie te zien en dan heb ik er nog niet eens meegereden.

Juist nog de motorplates geplaatst. Mooie afwerking.
Motoren zijn ook geplaatst.
Ben nu bezig om de electronica op zijn plaats te krijgen. Ga waarschijnlijk een nieuwe electronicplate maken, zo past mijn lipo er ook juist in.

Waarschijnlijk ga ik zondag 27 februari weer even trainen op purmerend.. Meer liefhebbers om dan ook gezellig langs te komen???

Hoera, vandaag mijn eerste meters met mijn XR10 gereden.
Eén woord; Geweldig!!!

De electronica erin gekregen, moet de ontvanger nog vastzetten en de kabeltjes wegwerken maar hij rijdt.

Om de kabeltjes vast te solderen op de Punkdig, heb ik goudstekkers gebruikt van 4mm. Had er nog liggen en deze past er mooi in. Heb het onbeplakte deel gebruikt.

sp94rk.jpg

o0yvrm.jpg

jfw67q.jpg

De banden zijn nog niet voorzien van verluchtingsgaten. Ben nog aan het twijfelen of ik deze in de band of in de velg ga maken.
Voor de servo heb ik voorlopig de servo van de ClodCrawler genomen. Hopelijk komt de 7980 snel aan.

Spijtig, maar ik kan de 27 niet, heb er anders wel zin in.
Hij krijgt zijn wedstrijddoop in Einhoven de 20 februari.
2d0jhxc.jpg

nx04tl.jpg

mij lijkt het handiger als je gaten in de banden maakt. ik weet niet of het anders is bij crawlers, het water kan er makkelijker uit als de gaten in de banden zitten want het loopt gewoon naar beneden en dus naar buiten.

Gewoon met een gatentang in de banden.
Ik heb 4 gaten per band. Om de 90graden een gat.
Ik ben nu ook bij de vrouw bezig om te zorgen dat ik een nieuwe servo aan mag schaffen.
Vertel je wel even de bevindingen over de montage van de 7980. Aangezien deze een stukje groter is.

Hoera, vandaag was de Postvrouw er weer.
Vandaag de Servo Hitec 7980 en de 4 Losi Gold Springs ontvangen.
Ik mocht ook 10 Euro betalen voor de douane.
Had de servo via LiquidRC besteld en gevraagd of ze 50 Dollar op de envellope wilde zetten. Ze hebben er 72 Dollar opgeplaatst met douane als gevolg.
Ik had bij LiquidRc besteld omdat deze snel leverd en normaal goed door de douane komen. Deze keer dus niet!

Straks als de klein mannekes slapen zijn de servo monteren en dan laat ik meer weten

33xbs43.jpg

Zo,de servo gemonteerd.
Ik had eerst nog op rccrawler gekeken naar de bevstiging van deze servo op de XR10.
Volgens de meeste past hij er zo op zonder aanpassingen. Dat heb ik dan maar gedaan. Hij spant wel tussen de servomounts maar hij past.
Ook hebben ze oprccrawler als tip gegeven om de motor terug los te draaien en eerst de servo te plaatsen en daarna de motor terug op zijn plaats te bevestigen.
Hij past, maar hij raakt juist de motor zoals je op de foto ziet.
Ik gebruik de standaard motorpinions.
Ben nog vergeten een goede servo arm te bestellen.
Ben op zoek naar de Robitronic R17002. Ik heb hem wel gevonden, kost 10 Euro en verzending 15 Euro. Weet iemand toevallig waar ik deze voor een betere verzending kan bestellen/kopen?

Zo dadelijk nog de nieuwe veren monteren

k4dmau.jpg

Hier nu ook de 7980 besteld. Zal m gaan laten draaien op 7.4volt. Dus 46kg trekkracht.
Hopelijk is ie voor de 27e binnen.

Verder nog iemand dan ook nog ff lekker rijden in purmerend?? Murky misschien?

Big ass servo hoor :D Pffh, 46 kg trekkracht is wel erg behoorlijk sterk. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. De elektronica in je XR ziet er netjes uit roodstreepje, mooie oplossing met de ingekorte goudstekkers op de punkdig :thumbsup: Mijn bestelling is nog niet binnen, ik had nog aardig wat storecredit bij HK, dus heb daar het een en ander besteld. Spijt van want het duurt me te lang ..... mijne moet ook rijden 8O

Douwe proficiat met de aankoop.
Geweldige servo, hier even getest en ja hoor, toppie spul.
Hier staat de servo verlopig op 6V, maar ga de CCbec er tussen zetten op 7V. Eens kijken wat dat geeft.
Tevens de Losi goldsprings geplaatst en dat veert goed soepel.

Hopelijk ga ik de 20 in Eindhoven beter doen als de laatste plaatst van verleden keer.
Als ik mij net zo goed amuseer als in Purmerend is mijn dag ook al goed gelukt.

Haastnooit: Nog even geduld en dan genieten van je wagen. Echt een geweldige wagen!

Vandaag de Bec aangesloten op de servo. De BEC is ingesteld op 7.3V.
Weer een hoop bekabeling om weg te werken.
Ondertussen via de tip van Haastnooit de Robitronic servo arm besteld.

Back