Rock crawler en scaler topic

Ik zie op die site alleen geen brushless regelaar van Holmes, wel Castle Creations maar dat lijkt me niet de juiste toch?
die torque master is alleen voor brushed.. in crawler land is brushed ook the way to go.

ik snap de opmerking wel van brushless ivm verbruik worm aandrijving..
je moet dan ook een sensored systeem kiezen
of voor accu's met een hoger Mah
of gewoon een paar extra accu's

ik rijd nu ruim 1,5 uur met een 2200mah 2s lipo op een 45t borstelmotor en een novak regelaar ( geen worm aandrijving )

ik zou gewoon totaal 2 a 3 accu's nemen voor je worm aandrijving en dan kun je nog de hele dag crawlen..

prima systeem die novak goat.. je ziet ze veel
je kan ook kijken naar de tekin FXR systemen ook niet veel duurder, maar ze zijn zo klein dat je de regelaar met gemakt ergens tussen kan proppen

erg mooi ding heb je daar..
nu nog een paar bodypanels erop monteren .

tip: pak een leeg blikje bier/red bull of andere frisdrank. haal de onderkant en bovenkant eraf. maak het blik vlak en snij je body panels eruit.
erg goedkoop en orgineel..

Thanks Murky123,

de bodypanels zijn er bij, moet ze nog monteren.
eerst de links maken, misschien in delrin weet het nog niet,
de electronica nog goed weg steken en ik moet nog wachten op mijn 3S lipo's uit HK

Gents, een klein vraagje tussendoor betreft zenders... Kan ik met een DX3S een beetje uit de voeten komen als we het over Crawlen hebben?

Dank jullie voor de antwoorden. Erg nuttige info allemaal.

graag gedaan..

voor een losi dus de brushless met balistic is perfect..
voor een xr10 of andere een tekin fxr... (gebruik er zelf 2 in mijn xr10)

@dikke
dx3s kun je volgens mij wel wat mee, ik ken alleen de mix functies niet...
ook niet wat je wilt... 4ws of dig.

@roodstreepje

mooie bak die dmg... heb er zelf ook vaak over zitten denken om die te bestellen...
gewoon komen... die 2e crawler heb je niet nodig he ;)
misschien is t wel verstandig om over te gaan op axial transmissie... die van rc4wd zijn iet zo geweldig voor een echte crawl

death metal garage crawlers

nog meer werk van hun.. erg mooi ..

alluminitise2002.jpg

alum01.jpg

nemmsis5001.jpg

http://img576.imageshack.us/g/alluminitise2002.jpg/

heel erg mooi spul he.. jammer dat t meer voor de show is dan voor een comp...
maar zo zijn er echt nog mooi wat meer leuke producentjes van een heleboel onderdelen enz enz...

kijk allemaal gewoon eens op rccrawler bij de vendors section

Die onderste is echt cool.! en ik zou toch meer voor het mooie bouwen competitie heb ik toch geen tijd voor.

waar zijn die body's te koop? en kan je hier zelf een custom aandrijving in bouwen met al die mooie afkortingen die jullie gebruiken :D
Zag op de site van Integy.com ook mooie parts.

Zijn er ook meetings waar ik eens heen kan gaan om het een en ander te bekijken?

Die onderste is echt cool.! en ik zou toch meer voor het mooie bouwen competitie heb ik toch geen tijd voor.

waar zijn die body's te koop? en kan je hier zelf een custom aandrijving in bouwen met al die mooie afkortingen die jullie gebruiken :D
Zag op de site van Integy.com ook mooie parts.

Zijn er ook meetings waar ik eens heen kan gaan om het een en ander te bekijken?

Geen Integy nemen!!!!!!

wat betreft meetings
deze zondag ga ik met een paar anderen in purmerend rijden op de crawlbaan aldaar...
kom rustig kijken (ik moet ook een uur rijden hoor om er te komen)
misschien mag je wel even een klein stukje met mijn wagen ;)

Geen Integy nemen!!!!!!

wat betreft meetings
deze zondag ga ik met een paar anderen in purmerend rijden op de crawlbaan aldaar...
kom rustig kijken (ik moet ook een uur rijden hoor om er te komen)
misschien mag je wel even een klein stukje met mijn wagen ;)

Heb je daar misschien meer gegevens over?
adres tijden enz. dan lijkt het me wel leuk om te komen kijken.
mag er vast niet met mijn Baja 5T rijden hé :cool:

Hallo luitjes ik ben hans en rijd nu een jaar met een losi comp crawler.
De novak set is goed al is mijn regelaar wel overleden .

Even in het algemeen aan elke crawler die je koopt of bouwt zal er wat aan de setup gedaan moeten worden.
Niet 1 crawler werkt perfect zo uit de doos.

Weer terug over de losi de losi is een comp crawler geen wagen om uren aan 1 stuk te rijden de overbrenging word warm als je 2 uur non stop mee gaat rijden kan je brokken verwachten in de worm aandrijving.

Een 3s 45c 1800 mAh lipo doet wonderen wat betreft prestaties en rijtijd(40 minuten).

Heb gister redelijk wat zitten surfen en ben een heleboel moois tegen gekomen.
Denk dat ik begin met een frame en dan een compleet custom auto ga bouwen met al de opties die ik leuk vind.
Zal proberen om zondag naar het andere eind van de wereld te komen om het eens in het echt te zien. :D

Begin januari zal ik dan beginnen met bouwen/bestellen., dan zal ik ook een bouw verslag bij houden uiteraard.
Eerst mijn Baja 5T in de verkoop doen en een paar heli's afmaken... altijd druk met de hobby :)

dx3s kun je volgens mij wel wat mee, ik ken alleen de mix functies niet...
ook niet wat je wilt... 4ws of dig.

Pfoe... ik weet nog niet eens of ik een Crawler ga aanschaffen maar vind het wel ontzettend mooi spul! Als er iets bij mij in de buurt gaat gebeuren dan zal ik zeker een kijkje nemen! :cool:
Tot die tijd blijf ik dit topicje in de gaten houden! ;)

DH, de DX3S is dan geen ideale zender aangezien je het 3de kanaal niet vrij kunt gebruiken. Sowieso als je 4WS & dig wilt gaan halen zijn iets meer functies wel handig ;)

M1 zou een crawlerbaan gaan aanleggen, dat nog maar even afwachten.

DH, de DX3S is dan geen ideale zender aangezien je het 3de kanaal niet vrij kunt gebruiken. Sowieso als je 4WS & dig wilt gaan halen zijn iets meer functies wel handig ;)

M1 zou een crawlerbaan gaan aanleggen, dat nog maar even afwachten.

hoe meer mensen een crawler aanschaffen en hoe meer bekendheid het krijgt, des te meer kans dat er meer banen komen. ;)
voordeel is dat je niet de wereld aan ruimt nodig hebt voor een crawlbaan (beetje oppervlak zou mooi zijn ;))

4ws en dig word niet toegestaan bij een wedstrijd.. het is 1 van de 2 (neem dan dig)

crawlen is chill, no stress..

dan moet je eens met een comp mee doen ;) jeetje mina, je hart gaat gewoon 2 keer zo snel als je goed gaat en eerste kan worden... lol

crawlen geeft gewoon een kick als jij ergens komt zonder strafpunten, daar waar de rest t niet haalt ;)

ik scale / crawl juist voor de ontspanning.. lekker relaxed..
ik heb nog geen intentie om dit op competitie niveau te doen..
tis erg leuk en recreatief voor mij..

Back