Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Ik ben lekker aan de pruts geweest in de tuin, heerlijk dit weer [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zozo nimh cellen solderen dat heb ik lang niet meer gezien.
     
    poebe en Tug.NL vinden dit leuk.
  3. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Nu nog zien dat ik het netjes op het chassis gemonteerd krijg[​IMG]
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Wel een beetje jammer van die foute Tamiya accu stekker Poebe
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Kan prima, ik hoef er geen 80A door te roppe
     
  6. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Een echte crawler is het niet, maar ik wilde hem toch even delen met jullie :)

    Heb gisteren een Losi Rock Rey binnengekregen, dat ding is echt gigantisch voor een 1:10... Voor de indicatie een MST-drifter 1:10 erbij gezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hem uit te laten, hopelijk morgen.
     
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gaaf ding. Lijkt wel beetje het formaat van een Axial yeti.
     
  8. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Klopt, is een direct concurrent. Het grappige is dat Axial eerst de Yeti heeft gemaakt, en daarna als afgeleide de Trophy Truck (SC stijl). Losi deed het andersom, zij bouwden eerste de Baja Rey, en daarna een rockracer zoals hierboven.

    Hij heeft een aantal zwakheden (servo is aan de zwakke kant, servo horns strippen veel, ingaande lagers van de solid axle lopen kapot), maar dit is eigenlijk maar peanuts vergeleken met een Axial Yeti qua zwakheden, tenminste wat ik er allemaal over heb gelezen. Er zijn al aardig wat upgrades te verkrijgen, van Losi zelf, T-Bone racing en Vanquish heeft de eerste onderdelen ook al.

    Voor de ondermaatse ingaande lagers is ook een (schijnbaar) goed fix, grotere lagers in een aluminium huis:

    [​IMG]
    Als het allemaal een beetje aanslaat is het een leuk ding om te customizen :)
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gaaf hoor, ik heb zitten kijken naar de Baja Rey. Maar ben voor de nieuwe versie van de Vaterra Twin Hammers gegaan, was gunstig geprijst in de aanbieding en vind de nieuwe desert truck look gaaf. En had al een shortcourse truck dus een baja Rey ernaast vond ik een beetje overbodig.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  10. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Had hem al voorbij zien komen. Leuk als er wat meer fabrikanten komen met scalers. Zelf vind ik het wat teveel poespas, houd zelf van de eenvoud van een simpele framerails, gearbox en wat linkjes. Ipv allerlei foefjes met schakelbare diffs etc.
     
    poebe vindt dit leuk.
  12. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Dit is toch niet zozeer een nieuwe versie, maar een versie naast de normale Twin Hammers zonder 2 versnellingsbak? Hoe dan ook, hij is een stuk vriendelijker geprijst inderdaad. Dat reservewiel is ook gaaf, was ik ook van plan @Rock Rey te gaan doen... Je kan gewoon een reservewiel op het achterste frame vastmaken met tyraps, en de wegligging schijnt er ook beter op te worden (met name de balans met springen).

    Veel plezier van je TH!
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Er zit in principe dezelfde 2 versnellingsbak in, alleen hij is vastgezet in de hogere versnelling, als je een servo plaatst kan je schakelen. Alleen dat hoefde voor mij zowieso al niet. Heb een goede Holmes Hobbies Torquemaster pro handwound klaarliggen voor de twin hammers als de standaard motor het begeeft.
     
  14. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Zoals verwacht heb ik de servo-horn al gesloopt binnen 4 accu-ladingen. Heb een 20kg servo besteld, alu-servo horn, alu bevestiging, alu-servosaver, en een reservewiel voor achterop. Ben benieuwd naar de levertijden eigenlijk :(
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Als je er een sterkere servo in zet, houd er dan rekening mee om ofwel een aparte bec aan te schaffen (bijv. van Castle Creations) of een zoń voltage booster van Spektrum bijv. Anders heb je kans dat het voltage te ver dipt door de servo die veel stroom trekt. Kan zijn dat de ingebouwde bec in de regelaar de 20kg servo nog net aankan, maar wees er bedacht op. Bij sommige servos is het ook nog eens zo dat er dan leuk 20kg op staat, maar dat dat enkel bij bijv. 6v of 7,4v behaald wordt. Dan is een bec een must om de volledige capaciteit eruit te halen.

    Levertijden, ja dat verschilt per winkel, als je het uit China koopt kan het heel erg verschillen. Bij de bekende zaken als rcmart gaat het meestal wel redelijk vlot (2 weken ofzo) Maar heb ook wel eens 1,5 maand op een pakketje uit China moeten wachten, vooral als erbij aangegeven is dat verzendkosten gratis zijn, dan gaat het ook via de goedkoopste verzendwijze en dat duurt dan laaaaanggg.

    Zat laatst een maand op een pakket te wachten, bleek dat hij al na 2 weken bij postkantoor afgeleverd was geweest en vervolgens weer teruggestuurd was naar China, omdat ik het niet had opgehaald bij het postkantoor, wat bleek, ik had helemaal geen briefje in de bus gehad.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Filmpje van mijn Vattera met een 3100kv motor van Turnigy op 3s. Motor is een 380 size motor in een 540 size huis, werd nogal heet op 3s dus andere motor is onderweg, met waarschijnlijk nog meer koppel.

     
  17. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zondag weer meegedaan met een van de leukste Trail / scale evenementen. Walk the Trail in Edegem.
    [​IMG]

    Mijn Mad Max inspired tow truck, goed uitgeprobeerd.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    SCX10.2 van een maat van mij.
    [​IMG]

    Met zijn drieën over de brug.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mijn Tf2
    [​IMG]

    6x6 van een vriend van mij.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Afijn weer een geslaagde dag en voor de scale/trail liefhebber zeker een aanrader, in september is de volgende.
     
  18. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Guyken, wat jou ervaring met dit karretje? Is het er leuk mee spelen?

    Voor mijn zoontje (4 jaar) zoek ik een autootje. Iets waar hij leuk een beetje mee kan rijden. Tegen een stootje kan. En waar ik ook al een beetje lol mee kan hebben. Kan wel voor tweedehands instap model gaan, maar dan ben ik alsnog 150/200 euro kwijt. En dat vind ik weer teveel van het goede voor mijn zoontje. Plus als het erg goed bevalt, dan heb ik mijn gedachte al op de Wraith gezet. Dus wat ik bespaar schuift gelijk door.

    Heb nu lichte twijfel tussen het model wat Guyken beschrijft:
    https://www.rcmodelfreak.nl/RC-Rock-Crawler-Conqueror-Groen-1-18-RTR-4WD-Rally-Car

    Of een wat duurder model:
    https://www.rcmodelfreak.nl/Crazy-Crawler-Blauw-4WD-RTR-1:10-Rock-Crawler (Kwam deze op Amazon al voor 55 euro tegen)

    Bij de goedkope is er maar 1 snelheid, dus geen regeling. Ook geen regeling in het sturen. En dat heeft de duurdere wel. Plus de duurdere heeft al Wraith looks. Hoe gaaf is dat.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zou ik zeker voor het duurdere model gaan, dat is veel makkelijker controleren.
    Plus dat hij het dan al leert op de manier zoals hij later zal gaan rijden, dan is het denk ik makkelijker doorstromen.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  20. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Dankje. Dat ga ik ook doen. Looks zijn ook veel beter. En ik heb daar ook meer lol mee.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina