Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Hallo Sander,

Bedankt voor de tip !Die kyosho crawler ziet er ook goed uit! Daar had ik er nog niet veel van gezien. Maar mij zelf spreekt de AX10 tot nu toe meer aan. Ook de bergen en bergen losse onderdelen en upgrades die makkelijk te vinden zijn vind ik een groot pluspunt van de Axial. Maar misschien is deze uitspraak heel typisch voor een beginner ;-)

Jouw truck ziet er trouwens indrukwekkend uit!

Grts Hans

Als het mag heb ik nog een keer jullie hulp nodig.

Ik heb deze lijst samengesteld voor mijn starter crawler. Willen jullie kijken of dit zo goed samen gaat werken? Ik heb geen enkele ervaring, en heb op gevoel en na veel googelen en forum lezen alles samengesteld bij een aanbieder op ebay in Duitsland.

-- Lader + accu + 8 batterijen --
CARSON AKKU SCHNELLLADEGERÄT + 7,2V 3000 MAh AKKU NEU + 8x AA
CARSON MODEL-SPORT::Produkte::Elektronik::Ladegeräte::Produkt Details
Prijs: 47,90

-- Axial AX90004 --
SCORPION A-RTR 1:10 AXIAL ROCK CRAWLER
Prijs: 199,00

-- Zender + ontvanger + servo --
CARSON FERNSTEUERUNG REFLEX WHEEL 40 FM 3 K
CARSON MODEL-SPORT::Produkte::Fernsteueranlagen::Anlagen 3-Kanal::Produkt Details
Prijs: 32,95

-- motor --
LRP 55T CRAWLER SPECIAL ELEKTRO MOTOR 55 T 57500
LRP - Crawler Special
Prijs: 35,00

-- elektronische regelaar --
CARSON DRAGSTER NO LI BRUSHED ELEKTRONISCHER FAHRREGLER 600008
CARSON MODEL-SPORT::Produkte::Elektronik::Fahrregler::Produkt Details
Prijs: 49,99

Als bepaalde onderdelen niet handig of niet goed zijn hoor ik dat graag!
Zo weet ik niet zeker of de servo die bij de zender zit krachtig genoeg is. Maar die zender + ontvanger + servo voor die prijs is wel een mooie set dacht ik.

Grts Hans

Je kan ook kijken voor de EZrun v2 crawler esc set. (regelaar + motor+ programbox)Heb je voor 63 euro in huis.(ebay) Heb je brushless. Zeker beter dan het setje wat je nu hebt.

Ik heb zelf een novak goat erin, maar heb de ez in de highlift, en ik kan je verzekeren, ik heb hem ook getest op me crawler, en als ik weer voor de keus sta kocht ik weer direct de v2 crawler set!!!

Je kan dan ook over op 2s lipo, die heb je in het buitenland erg goedkoop, tegen de 12 euro, en de bijbehorende lader, eventueel met voeding ook, bij dezelfde toko. Scheelt je geld, en je hebt het beter voor elkaar!

Kijk, daarom zet ik mijn lijstje nu hier. Bedankt weer voor de geweldige tips! Ik ga weer googlen en ebayen!

Tips van emil zijn goed. Je hebt namelijk een goede dragbreak nodig in een crawler (dat hij op zijn rem staat bij gas los op een helling) Ik rij ook met de EZrun en ik ben tevreden en is niet duur.

Ik zou zeker voor een lader proberen te gaan die ook lipo's kan laden. Hele goede laders zijn hyperions of anders een ultramat 14 o.i.d. van graupner. Ik weet niet of het in je budget past maar is zeker geen weggegooide investering waar je lang plezier van hebt.

De servo die bij de set zit is denk ik te licht, maar proberen kan altijd.

Leuk youtube filmpje van een AX10 met EZrun

This is my Axial ax10 Crawling rig with a 32t sensorless brushless EZ run system. It seems to run great, plenty of power and it doesn't have the jitters you would expect form a sensorless system.

i-Uy3xt3jHw[/media] - EZrun crawler

Tot nu toe dacht ik dat een 55T beter zou zijn dan een 32T motor (die bij de EZrun set zit). En op ebay kan ik alleen EZrun V2 sets vinden in China. Maar ik ben mij nog aan het inlezen. Allemaal dingen waar ik nog niks van af weet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt mjn novak goat uit amerika gehaald, is ook eens ensor bl set was 163 euro.
De EZ sensorless was toen 57, vanwege de wat betere koers, maar heb hem idd uit china via ebay.

Is goed te programeren, en kent vele instellingen, maar wel makkelijk te begrijpen..
Zeker een veel betere keus boven een borstel set. Als je geld het koop je de goat, maar ik kan je uit ervaring vertellen, dat de meerpijs van de goat het NIET waard is!

Kijk anders eens bij mijn bouwprojecten, daar staat de highlift, met de ez run, en ook de Axial, met de goat...

alu-tamiya-f350-high-lift-__05-02-2010-__totaal-plaatje-paintjob

om-bouwverslag-axial-scorpion-ax10-artr-_____-onderzeeboot-repaired-verbetert-en-weer-rtr-___-21-02-2009-a

Let op , zijn wel lange topics, zeker die van me hghlift...

Tot nu toe dacht ik dat een 55T beter zou zijn dan een 32T motor (die bij de EZrun set zit). En op ebay kan ik alleen EZrun V2 sets vinden in China. Maar ik ben mij nog aan het inlezen. Allemaal dingen waar ik nog niks van af weet!

Je moet wel rekening houden dat de 55T een brushed motor is en de 32T van Ezrun een brushless motor.

Door dat het 2 verschillende motor principes kan je niet zeggen dat de 32T te snel is omdat deze minder wikkelingen heeft als de 55T brushed. Waarschijnlijk zijn die 2 nog redelijk met elkaar te vergelijken qua snelheid en koppel.

Koppel is van de Bl set veel groter. Heb zelf ervaring met de integy 55t brushed.
Snelheid is ook hoger van de bl, niet zo heel veel, maar wel iets, Op de axial kan je nog gaan voor een 3 tands groter spur, en een 12t pinion, dan zit je wel goed voor het hele trage kruipwerk, en heb je nog wel wheelspin over voor in de natuur.
Het grootste voordeel is dat de bl set veel liniairder is, qua gas respons..

@Psygho: Ik heb net door jouw forum links gekeken wat een gave trucks heb jij! Maar ja dat mag ook wel na al die jaren werk :-) Erg mooi om de truck echt te laten spuiten!

@Pasqual: Dat is goed om te weten! Ik moet mij nog verdiepen in wat precies het verschil is tussen een brushed en burshless motor. Maar dit is al goed om te weten.

Wat ik zo na lees is de EZrun v2 crawler esc een mooie set die goed bruikbaar is voor een crawler. De prijs is bijna vergelijkbaar, toch nog 70 euro op ebay, en het komt uit China, dus er is een kans dat er nog invoerrechten bij komen. en het zelf kunnen programmeren spreekt mij ook erg aan :-)

Hoe lang duurt het voor een pakketje om van China naar hier te komen?

Grts Hans

Dankje voor de complimenten...
De f350 is idd bijna klaar, helaas, zou ik al zeggen.....

Bestellen bij buitenlandse shops:
Daar hebben we een apart draadje over, heet iets in de trand van "pakketje uit buitenland douane? "

Even in het kort, en dus offtopic, kans op invoer uit china is niet zo heel groot....
Mocht het wel zo zijn is het nog steeds behoorlijk goedkoper dan je eerste set welke je in gedachten had, verzendtijd tussen de 2 en 3 week.

Edit: Nu weer over naar de crawlers, voor meer info over dit verzenden uit buitenland, douane kosten, tijd en dat soort zaken, even in het genoemde draadje, en niet hier ;)

Edit: linkje naar het betreffende topic:
pakketje-uit-het-buitenland-douane

Je kan dan ook over op 2s lipo, die heb je in het buitenland erg goedkoop, tegen de 12 euro, en de bijbehorende lader, eventueel met voeding ook, bij dezelfde toko. Scheelt je geld, en je hebt het beter voor elkaar!

Bedoel je deze?
2x 2200mAh 30C 11.1v LiPo RC Battery For Trex 450 V2 - eBay, Power Plug Adaptors, Accessories, Consumer Electronics. (Eindtijd 01-mrt-10 10:18:36 CET)

Die zijn 11.1V, is dat niet teveel, of regelt de esc dat wel?

[edit] Ik ben mij nu aan het inlezen in lipo batterijen ...

Grts Hans

@Psygho: Gelukkig weet ik al dat ik echt wil gaan crawlen, anders zou ik door jouw rc truck wel aan het twijfelen zijn geslagen ;-) Heel erg mooi die techniek! Thanks voor de buitelandse shop tip! Het iet er naar uit dat de EZrun crawler set alleen in China te krijgen is. De langere levertijd moet ik maar even voor lief nemen, zo'n EZrun is toch wel errug mooi. En dan idd gelijk lipo'tjes erbij en de rest in Duitsland bestellen.

Grts Hans

Ik beantwoord even mijn eigen vraag:

- For 7-9 cells NiMH or 3S Lipo: You must change the fan because it cannot work with such a high voltage, so please choose a high voltage fan or supply the fan from the receiver (+6V);

Oftewel, volgens mij kan de eZrun 11.1V aan, maar wel met een high voltage fan.

Grts Hans

Mijn eerste rock crawler stappen zijn gezet!

Ik heb net via ebay een eZrun 32T Brushless Motor 35A ESC For Rock Crawler V2 besteld (China) en twee ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C en een imax B6 charger /discharger (Engeland).

De AX10 gaat zowiezo nieuw via ebay komen, maar eerst moet ik nog een zender en servo bedenken.

Grts Hans

Back