Als eerste wil ik gewoon lekker in de tuin met de crawler gaan rommelen. Ik vind het geweldig om op techniek over obstakels te komen. Vandaar ook mijn andere (helaas ingeslapen) hobby trialen op de motor. Maar wie weet waar de nieuwe hobby heen zal gaan. Daarom alleen al ga ik voor 1:10, even afgezien dat 1:10 zowiezo het meest gebruikt is, en een mooie maat is om mee te rijden.
Ik google en ebay mij momenteel helemaal suf, en ben het modelbouwforum aan het doorspitten. Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open ;-) Ik heb nog heel veel beginners vragen, en er komen steeds meer specifieke wensen boven. Ik leer elke dag veel bij.
Alleen ben ik mij nu misschien teveel aan het blindstaren op four wheel steer. Maar dat lijkt mij echt geweldig, en zorgt voor nog meer uitdaging. Nog meer mogelijkheden om obstakels te kunnen tackelen. En naar mijn idee heeft een ultime crawler four wheel steer.
Nu weet ik dat four wheel steer niet is toegestaan bij wedstrijden. Maar je kunt dit altijd 'disabelen' toch? Alleen hoeveel rekening moet ik met deze specifieke wens nu al houden? Wie van jullie heeft four wheel steer of heeft hier plannen voor?
Dat ik een AX10 Scorpion ga kopen is eigenlijk onvermijdelijk. En dat deze ooit four wheel steer gaat worden ook. Alleen de AX9001 heeft een achteras die four wheel steer ready is. De AX9004 heeft dit niet maar ik vind die body veel mooier en handiger. Maar als ik zie hoeveel onderdelen los zijn te krijgen voor de AX10, dan kan ik waarschijnlijk altijd later andere assen regelen.
Alleen met de zender moet ik nu al minimaal een drie kanaals regelen denk ik. Zo'n zender is relatief duur en gaat lang mee denk ik.
Tweede hands is toch lastig, ik vind geen goeie. Dus ik neig toch naar alles nieuw. Maar dan wel alles standaard. En dan langzaam aan als de hobby aan slaat te gaan tunen waar nodig. Er is zoveel te krijgen! Je kunt er echt zo'n mooie dingen mee doen
Alleen ben ik nu dus erg aan het twijfelen tussen de AX9001 en de AX9004, en welke zender te nemen.
PS. Ik ben nog nieuw op dit forum. Als ik in verkeerde topics bezig ben, please let me know!
Grts Hans