Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Ik heb een Kyosho rock force gekocht via MBF.

Er zit een 27t motor in en een volgens mij oud tamia regelaartje de esc heeft een extra kabeltje voor de stroom voor de ontvanger geeft de zelfde voltage als de accu.

Nu heb ik het volgende problem: ik sluit alles aan en het lijkt prima te werken maar als ik een paar keer hen en weer rijd of het stuur een paar keer heen en weer doe lijkt het wel of de stroom wegvalt???

De stroom valt zelfs zo ver weg dat de ontvanger de zender kwijt raakt.

iemand een idee wat dit kan zijn??

Laatst bewerkt:
BEC (Batterij elimineer circuit) heeft dan te weinig capaciteit. Levert wel de V's maar niet de A's. Oplossing is of een losse ontvanger accu plaatsen, of een losse BEC te plaatsen.
Hey Diver, in een ander topic heb ik een vraag voor jou gezet.

Bricks heeft idd gelijk de bec van de regelaar trekt het niet...

Denk dat de betere oplossing een andere regelaar is , scheelt je weer een hoop gedoe met draden en losse bec's enzo...

Een oud Tamiya regelaartje is gewoon te beperkt.

Motor: Team Orion method 27x2
Regelaar: Tamiya TEU-101BK

dit zit er in wat voor regelaar zou ik wat aan hebben??

Voor het Crawlen heeft Ezrun nog niet echt een setje volgens mij.... Voor zover ik weet alleen maar "snelle" setjes , en das weer net niet wat je in je crawler wilt.

Novak heeft dat wel , maar daar hangt helaas ook een Novak prijskaartje aan ;)

Ik denk dat je voor voorlopig waarschijnlijk beter af bent met een wat betere regelaar als je nu hebt.

Kan eventueel wel ff kijken of ik nog een goeie brushed regelaar heb liggen.....

novak hoort toch wel bij 1 van de beste.
erzun is een leuke midde kasse.
of idd een ander regelaartje.
maar goed spul is gewoon duur.

gr Sander.

Novak heeft 2 crawler systemen, de rooster is brushed en de goat is BL de goat komt voor zo ver ik weet in 2 en 3s varianten dus daar moet je als je die set koopt even over na denken...

Die Goat kost ongeveer het dubbele van de ezrun :rolleyes:

Bij de goat staat dat je hem ook kan gebruiken op een brushed motor max 27t nu heb ik een 2x 27t kan dat ook?

Blijf ik nog steeds met het probleem zitten dat een Goat esc meer kost dan een ezrun set (esc motor kaart):rolleyes:

Tips??

Heb ervaring met beiden. de novak bl goat en de ezrun crawler.

Voor de axial ben je beter af met de ezrun, vele malen goedkoper,en met een klein pinion en grote spur, ben je bijna net zoe goed af! Zeker als je de timing en punch goed stelt, samen met de rem, heb je veel meer bang for the buck met de EZ.
Heb je geld teveel, of g*il je op merken, of wil je het echt neusje van de zalm, koop de goat. niets regelt zo mooi soepel!,maar daar betaal je veel voor!!!

Mijn eerste rock crawler stappen zijn gezet!

Ik heb net via ebay een eZrun 32T Brushless Motor 35A ESC For Rock Crawler V2 besteld (China) en twee ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C en een imax B6 charger /discharger (Engeland).

De AX10 gaat zowiezo nieuw via ebay komen, maar eerst moet ik nog een zender en servo bedenken.

Grts Hans

Pffft, de eZrun 32T Brushless Motor 35A ESC For Rock Crawler V2 uit China is nog steeds niet binnen! Ik wist dat het lang kon duren, maar meer dan zes weken vergt toch veel van je geduld ;-)

Grts Hans

Nog even mijn ervaring m.b.t. de crawler systemen.
Ik heb de ezrun gehad met 60a esc en ik vond het niets !
Op diverse fora heb ik echter gelezen dat hij met 35A esc wel goed presteerd,hoe dat zou kunnen weet ik niet ??

Verder heb ik in 4 modellen de Novak Rooster crawler set op 2s en ben daar uitermate tevreden over.
Maar om eens iets anders te proberen heb ik een Tekin fxr/55t set gekocht voor mijn Timberwolf en die doet het ook geweldig.
Voordeel van de Tekin is dat de regelaar superklein is (zie foto),hij kan ook op 3s en is volledig instelbaar in tegenstelling tot de Novak Rooster Crawlerset.

DSC06095800x600.jpg

Ben ook erg benieuwd naar de 32T 35A combo, die heb ik op het oog voor het geval ik de SCX10 aanschaf.

Back