rock crawling ?

De dempers zijn 4" (ongeveer 10cm) de standaard dempers zijn iets langer 5" (ongeveer 12,5cm).

Ze rijden over het algemeen juist met aardig dikke olie. Sommige rijden zelfs met olie naar de 100wt toe. Ik heb zelf gekozen om met 50wt te beginnen en vandaar verder te kijken wat het beste werkt.

Net even de regelaar aangesloten. Toen had ik de regelaar via de USB link ingesteld. Daarna een accu aangesloten om te kijken of hij het wilde doen. Maar de motor wilde maar niet gaan draaien. Hu waarom niet. Was even vergeten dat ik de Cutoff voltage op 9,5Volt had gezet en de accu een 2S lipo was. Daarna even een 3S lipo aangesloten en toen werkte het wel. Als iets gereden en is best leuk reed super makkelijk over wat bakjes en gereedschap heen. Nu kijken wat ie doet op de Rotsen :D

Nog even wat instellingen wijzigen. Vind dat ie nu wel heel snel op het gas gaat met een redelijke snelheid. Even wat proberen met de Throttle curves van de regelaar.

Als laatste nog even opzoek naar een plaatje Zwart ABS van 2 a 3mm om een ontvanger plaatje van te maken. Heb 1 van de houders gebruikt waar normaal de accu tray op komt te zitten.

@ pasqual

:DDamn die Ax Ziet er lekker uit kerol, Goed bezig man.

Ik had et al gepost in het CR01 topic maar goed hier dan ook fftjes.
:cool:hier is het filmpje van mijn CR01 Vip Cruizin Crawler

Int filmpje Maakt ze Wheely's , Crawlt gebergte op , Overkomt stenen en rotsen.

http://nl.youtube.com/watch?v=1M1kgHskD-w

Ben Tot nu toe erg Tevreden met het Chassis.
:pIk moet wel een nieuwe ontvanger halen voor me spektrum.
zodat ik me Gas curve enzo kan afstellen:lol:
nu is ze een beetje Gas Happy

Ik heb er nog niet echt met gecrawled. Heb wel een beetje over wat dingen heen gereden maar toen zat ontvanger en accu nog los.

Nog even een ontvanger plaatje maken waar ik de ontvanger op kan monteren en dan kan ik echt gaan Crawlen.

Ziet er leuk uit dat filmpje van je CR-01. Ik moet zelf ook nog een beetje gaan pielen met de Gas curve. Bij mij komt hij ook vrij snel met snelheid. Wil dit wat langzamer hebben.

De kap wat lager gemonteerd en hier onder ook wat foto van de Sidewinder. Ik wacht nog op een plaatje voor de ontvanger op de monteren. Die hoop ik het weekend binnen te krijgen zodat ik ook de ontvanger kan plaatsen. Dan is ie klaar om te gaan waar die zich thuis voelt.

Op mijn site staan nog wat meer foto's GDesigns.nl • Foto gallerij

12.jpg

14.jpg

15.jpg

Zo inmiddels al een tijdje het plaatje FRP binnen om een ontvanger plaatje van te maken (Met dank aan Joost, nogmaals bedankt daar voor). Vandaag de puntjes op de i gezet en mijn AX10 is inmiddels helemaal klaar voor gebruik. Als het weer goed is hier in de buurt bij de IJssel de AX10 maar is uitproberen.

Hier nog wat laatste foto's met alle elektronica op hun plek en ook het ontvanger plaatje die ik gemaakt heb van FRP en de standaard batterybeugel die op de AX10 zit. Als laatste nog even een vooraanzicht met aangepaste body voor wat meer vrijheid en zodat ik hem ook lager kon monteren.

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

heeft iemand hier al die Mini Crawler van Team Losi geprobeerd? zit er zelf aan te denken om zo-een te halen, maar weet niet of deze goed is of niet. :)

maar supermooie auto's hier, echt geniaal.

Lijkt me echt onzinnig om een mini crawler te halen....
Ding heeft zowat geen bodemvrijheid, waar wil je dan op crawlen, kiezelstenen ?

[URL="
- Losi Mini Crawler[/URL]

[media=youtube]tcJCarjuiOk[/media]

zo verkeerd doet ie het nog niet eens denk ik.

[URL="
- HorizonRCdotCom Preview: Losi Mini-Rock Crawler[/URL]

ik weet alleen niet hoe deze kwalitatief is.

of het onzinnig is weet ik niet,. ik ken me niet uit met crawlers. maar ik vind deze grappig uitzien.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo erg mini is hij nu ook weer niet, was in de war(qua afmetingen) met de micro van hun...
Sorry.:hammer:

Filmpjes bekeken, en idd,das nog zeer goed te pruimen indeed!!
Zeker leuk voor in de woonkamer!

Even wat anders:
Wij rijden met name in de natuur, op redelijk los zand, en bij het klimmen hebben we dan ook meer wheelspin dan grip, op de steile vlakken. Ik zat te denken aan alu assen en alu wielen voor mijn AX10, maar is dit gewicht nu wel handig voor mij?, of kan ik beter hem zo licht mogelijk houden.

Redenering:
laag gewicht , is meer grip op (los)zand? (lagere druk per oppervlakte)
Of hoger gewicht geeft meer druk op los zand, en dus meer grip??

Laatst bewerkt:
Lijkt mij inderdaad ook dat een lager gewicht nog beter is. Hoe hoger het gewicht hoe meer je weg zakt in het zand. Voor rotsen is het weer andersom dan wil je juist veel gewicht op de vooras om daar grip te creëren en wil je niet te zachte banden om toch nog een goed contact te houden met de rotsen.

Wat je bij zand ook nog kan doen om meer grip te krijgen is je inserts zachter maken zodat je ook meer band oppervlak krijgt.

Ik was al even aan het kijken. Twijfelde tussen een HPI Baja 5b ss en een leuke off road electro.
Uiteindelijk gisteren voor een crawler gegaan en een Axial AX10 gekocht. Staat inmiddels in elkaar, maar ben erachter gekomen dat mijn oude zenders en servo's niet meer passen. Het gaat om een Robbe Starion met RS200 en RS100 servo's. Heb nog wel een Futaba F18 zender liggen, maar die krijg ik niet zo snel op een auto stand.
Als er iemand nog tips heeft...

Daarnaast ga ik nu eens zoeken hoe ik de kap het best kan bewerken. Heb geen ervaring in spuiten, dus misschien eens in de omgeving vragen. Zal ook eens op dit forum zoeken hoe ik de kap moet aanpakken.

Ook wil ik nog wat opties gaan bestellen, zoals sturende achteras. Voorlopig nog geen brushless erin. Eerst ga ik de achtertuin van mijn ouders ontdekken in de Ardennen.

Zijn er ook losse frames te koop? zonder electronica, assen, vering enz alleen een frame.
Ik ben er achter gekomen dat de dremel en ik niet zulke hele goede vrienden zijn :(

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben er ook 1'tje in elkaar aant knutselen, een met tlt assen (lag er pas een jaar of wat), ga denk ik voor een 1,9" wiel setup, beetje scale look behouden bij de langte van de auto, wellicht een bmv achtig chassis, met een hpi 1 op 14 body (mercedes A), ga hem nu zo veel mogelijk gereed maken, en hopelijk op de beurs in april in dortmund een mooie hoge turns motor plus regelaar en banden ritselen. ga wel eens een wedstrijdtje doen van tamiya gekken of andere (i love wedstrijdjes)

hallo,

ik heb een vraagje: ik wil een axial ax10 kopen maar ik woon in belgie en daar zijn niet zoveel rc winkels. Mijn ouders zijn totaal niet aan webshops. is er ergens een lijst te vinden met de officiele dealers in belgie.

alvast bedankt

Back