rock crawling ?

Heb ook wel bij B-P-P besteld, was toen ook mijn pakket kwijt. Die mensen deden niet moeilijk, stuurden gewoon een nieuwe op. Pakketten zijn bij hun altijd verzekerd geloof ik.

nou, ik heb mijn wielen binnen!!!! damn wat een beauty's
nu maar snel mijn panther banden monteren :D

en hier dan de foto's (in de wielen zelf zitten kogellagers om het gewicht beneden de as te houden.

main.php

main.php

main.php

Laatst bewerkt:
Die zien er goed uit. Hebben die gasten ook een Website?

Hoeveel zwaarder zijn deze wielen nu met die kogels erin? Je hoort overal wel dat ze dit doen met die kogels in combi met die velgen maar ook dat ze heel veel lood in de binnenkant van de velg plakken. Werkt dat echt beter?

Laatst bewerkt:
ze hebben geen website. maar je kan via rccrawler.com heel goed met mayhem communiceren. snelle replies en gewoon top service (kijk ook maar op rcc)

de wielen zijn een aardig stuk zwaarder dan de axial wielen (zelfs zonder kogels er in). Voor gebruik ik 4 kogels en achter 2 per wiel.

voordeel is dat je je zwaartepunt omlaag brengt, en naar voren. daardoor kun je beter rotsen beklimmen..

binnenkort ga ik weer even echt rijden op de rotsen en dan zien we echt hoe super ze zijn..

de wielen houden de banden ook extreem goed vast (was wel een hele klus om ze er goed op te krijgen) en je kan ze zelfs met de hand er voor geen mogelijkheid uit trekken

de wielen kun je trouwens zelf samenstellen qua kleur... en gravering..

kijk hier maar voor meer info

Mayhem 2.2 Competition Double Phatty - RCCrawler.com Bulletin Board

Zien er wel goed uit al die velgen die ze maken.

Weet je nog wat je kwijt was aan verzenden voor die wielen boven op de normale prijs?

geloof dat ik 140 dollars heb betaald inc verzenden.
dus 10 euro meer dan verzenden in amerika

alleen had ik de pech met 40 euro invoer (je kan wel afspreken met mayhem dat er iets anders op de pakbon komt te staan)

vandaag begonnen met een nieuw project, een scaler. Ik ga uit van de body van een subaru brat (harde kap) 2 assen van een Hi-lift. en dan een zelfgemaakt chassis en een axial tranny (deze zijn goekoop, klein en voldoende aanwezig. ook is het goed aan onderdelen te komen)

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Zo'n Scaler is ook wel gaaf. Had je al spullen in huis of moet je nog alles gaan uitzoeken/inkopen? Of heb je al foto's van onderdelen? om een beetje een idee te krijgen.

Mijn Crawler begint nu langzaam meer vorm te krijgen. De voorste as is nu zo goed als klaar. Heb de low cg battery/servo mount erop zitten en de servo is ook gemonteerd. Lipo moet ik nog even uitzoeken maar die kan nu zo naast de servo gemonteerd worden. Ook heb ik daar nu de Axial Universal assen inzitten om meer stuur uitslag te krijgen. Had de schroeven die aan de voorkant de C-hub carrier vasthoud verzonken maar toen kwam de standaard assen niet verder met sturen waardoor de stuur uitslag nog steeds zoals standaard was. Die heb ik nu dus vervangen voor de Axial Uni assen en nu heb ik wel volledige uitslag.

De achteras was al klaar, daar heb ik verder weinig aan gedaan op een 4 link plaatje na.

Nu even kijken waar ik de shocks en de onderste links op de assen ga monteren. Even wachten op wat spacers en lange schroeven. Voor de shocks kon ik het niet laten om de standaard shocks te vervangen. Ik heb nu een setje losi shocks. Alleen is 1 van de shafts beschadigd met een aardig kras dus die ga ik niet gebruiken. Hoop halverwege volgende week alles te hebben om hem af te maken. Dan alleen nog even naar Lipo's opzoek en ik kan gaan crawlen.

Zal vanavond of het weekend even wat foto's online zetten van de huidige status.

Ik heb de body net besteld (30 euro inc verzenden vanuit usa)
de assen had ik nog van een oude hi-lift waarvan ik de rest verkocht heb (aangezien de gearbox en het chassis waardeloos zijn in terein)

foto's heb ik dus nog niet,en het chassis moet ik nog gaan ontwerpen. Dat kan ook pas als de body er is, aangezien ik dan weet met welke wielbasis ik kan gaan spelen.

dit word ook heel anders dan dus mijn competitie crawler..

old_brat.jpg

zoiets moet t worden

Laatst bewerkt:
dat met de links heb ikook gedaan bij mijn originele axial (dus nog zonder mijn eigen chassis, waar het nog bij moet)
en dat van die boutjes verzinken is ook een handig (ook gedaan)

die manier van accu plaatsen heb ik niet gedaan, al ziet het er wel strax uit met dat carbon plaatje

Zat vandaag weer een beetje te zoeken naar een Servo. Denk toch dat ik hem ga vervangen en de S9451 weer terug zet in mijn High Lift. Echter kwam ik heel veel plekken tegen dat de HS-5955TG uit het assortiment is genomen. Toen ik ging zoeken kwam ik er ook achter dat hij bijna nergens meer op voorraad is.

Op de Website van Hitec kwam ik de opvolger tegen de HS-7955TG die exact de zelfde specs heeft alleen een paar gram zwaarder is en een hogere resolutie heeft waardoor hij nog beter aan te sturen is.

Dus denk dat ik die maar ga proberen.

en natuurlijk weer lekker in hong kong bestellen. daar zijn de prijzen nog schappelijk voor deze servo's
de 5955tg gebruik in en dat is echt een beest!!!
dus ben benieuwd naar de opvolger

In Nederland zal die inderdaad ruim 3x zoveel kosten als in HK. Dus dan is de keuze lekker makkelijk.

De regelaar is binnen, bij B-P-P vandaan en moet zeggen dat ie verrassend snel binnen is.

Regelaar is helaas wel aan de grote kant van denk dat het wel goed gaat komen zo. Helaas nog even wachten op wat kleine dingetjes om me chassis af te kunnen maken en dan kan alles gemonteerd worden.

31809228ui2.jpg

34070120ni2.jpg

Zo de laatste onderdeeltjes zijn ook binnen dus net even een testfit gedaan van alles links om te kijken of ze naar te vredenheid zitten.

Binnenkort nog even de shocks doen maar daar wil ik even de tijd voornemen.

48470370nc9.jpg

33285755mx9.jpg

31769740sp5.jpg

23073382nw2.jpg

even een paar foto's van onze eerste mini meeting bij Freakycrawler (misha) thuis in 's gravenzande

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

de groene CR-01 is van mij, samen met de axial met de rode wielen :)

de cr-01 presteerde echt top voor een wagen zo uit de doos

Ziet er leuk uit Douwe, had ik zelf ook maar een tuin met zo'n setup erin.

Hier wat foto's van mijn vorderingen. De Losi shocks zitten in elkaar en zitten op hun plek en moet zeggen dat de rijhoogte nog wel meevalt met deze shocks. Ik heb ze wel iets lager geplaatst maar toch wel aardig volgens mij.

86860851cx9.jpg

40047425ii4.jpg

81849500md3.jpg

59019788kc5.jpg

Laatst bewerkt:
Zwaarte punt geeft je zo de meeste voordelen een bij komend voordeel is dat ze nu minder snel gaan lekken.

Sommige andere geven dit ook een voorkeur omdat je nu makkelijker en sneller een setje veren kan wisselen door alleen de bovenkant los te draaien. Als je hem onder moet los draaien ben je wel even bezig.

Back