rock crawling ?

Zou ik even iets beter naar die kaart kijken ;) Staan ook Diverse Belgische dealers op die kaart.

RC-Connect is de Importeur van Axial in Nederland en ook Belgie.

wat ik persoonlijk merk en zelf ondervind is, dat crawlen in nederland en belgie ondehand vervangen word door trial rijden..
zelf heb ik jaren lang echt proberen te crawlen, maar dit blijkt niet echt fijn in dit kikkerlandje..
nu ik eenmaal aan trial geproeft heb, wil ik niet anders meer...

kijk hier voor wat foto's van onze laatste meeting, waar ook mensen uit belgie aanwezig waren..

meeting 1maart

hoe verzwaren jullie eigenlijk de banden? lood aan de velgen (binnenkant) of kogeltjes los in de banden?

wat ik persoonlijk merk en zelf ondervind is, dat crawlen in nederland en belgie ondehand vervangen word door trial rijden..
zelf heb ik jaren lang echt proberen te crawlen, maar dit blijkt niet echt fijn in dit kikkerlandje..
nu ik eenmaal aan trial geproeft heb, wil ik niet anders meer...

kijk hier voor wat foto's van onze laatste meeting, waar ook mensen uit belgie aanwezig waren..

meeting 1maart

dat ziet er gezellig uit! waneer is de volgende en waar is het?

hallo,

Ik ging vandaag naar de lokale modelbouwshop met het idee een axial ax10 mee naar huis te nemen. kom ik aan, vraag als hij axial kan leveren. Wat raad je nee natuurlijk. Dan maar de wheely king meegenomen om toch een beetje in het crawlen/trialen te geraken. later koop ik nog de conversie set naar een crawler.

Hebben jullie nog tips om hem een beetje meer crawl waardig te maken?

gr thibaut

dat ziet er gezellig uit! waneer is de volgende en waar is het?

het is meestal ergens op de Utrechtse heuvelrug.. volgende weten we nog niet, meestal 1 keer per 2 maanden ofzo. dit omdat er heel veel uit alle delen van t land komen

niemand antwoord op mijn vraag?

hallo,

Ik ging vandaag naar de lokale modelbouwshop met het idee een axial ax10 mee naar huis te nemen. kom ik aan, vraag als hij axial kan leveren. Wat raad je nee natuurlijk. Dan maar de wheely king meegenomen om toch een beetje in het crawlen/trialen te geraken. later koop ik nog de conversie set naar een crawler.

Hebben jullie nog tips om hem een beetje meer crawl waardig te maken?

gr thibaut

ik had mij nooit een volledig andere auto laten aansmeren, een axial was 890809809 keer een betere basis geweest, nu heb je niet echt een crawl waardige auto maar meer een fun auto'tje, ik zou in ieder geval zorgen voor een 4-link systeem (of zit dat er al op?) diffs locken, goede bandjes kopen, hoge windingen motor plus lage gearing, gewicht zo laag mogelijk houden plus zorgen voor een lage CG

en oefenen en lol hebben natuurlijk

tjah aan de wheelyking moet zoveel gebeuren... zwaartepunt ligt te hoog, hoop dat je wel 4wd genomen hebt, wheelyking is ook 2wd te krijgen..

langere wielbasis nemen, 4 link, assen locken.

voor al dat geld wat je kwijt bent aan de wheely king ombouwen koop je haast een competitiewaardige andere crawler... (losi crawler 1/10)

ik had mij nooit een volledig andere auto laten aansmeren, een axial was 890809809 keer een betere basis geweest, nu heb je niet echt een crawl waardige auto maar meer een fun auto'tje, ik zou in ieder geval zorgen voor een 4-link systeem (of zit dat er al op?) diffs locken, goede bandjes kopen, hoge windingen motor plus lage gearing, gewicht zo laag mogelijk houden plus zorgen voor een lage CG

en oefenen en lol hebben natuurlijk

de 4 link zit er al op.
de diff lockers zitten bij de crawler conversion evenals een lage gear ( ik dacht 174/1)
de crawler conversion set kost 59 euro (langere wielbasis, diff lockers,ander shock mounts, andere body mounts, low gearing en chasis reversed)

en ja de lms kon geen axial dealen en bestellen op internet mag niet van mijn ouders.

maar is de wheely king zo slecht?
en wat kosten goede banden ongeveer+beadlocks?

die ander zijn beter maar als je hem gewoon voor leuk rond te rijden hebt, heb je een leuke auto.
met deze auto kun je goed oefenen. als je wild kun je er ook wat harder mee rijden.
leuke combo dus.

op internet kopen is tegenwoordig vijlig. ik haal veel uit hongkong en van webshop hier in nederland. geen problemen mee gehad tot nu toe.

De crawler baan bij ERCE is af!!!!

kijk voor meer info op Rock crawling
en op Crawling
Er zijn vandaag weer foto's gemaakt van de baan. deze zullen spoedig op de site komen.
Dan is te zien hoe de baan er nu bij ligt.
Er ligt nu grint grind en er is geen zand meer te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
de 4 link zit er al op.
de diff lockers zitten bij de crawler conversion evenals een lage gear ( ik dacht 174/1)
de crawler conversion set kost 59 euro (langere wielbasis, diff lockers,ander shock mounts, andere body mounts, low gearing en chasis reversed)

en ja de lms kon geen axial dealen en bestellen op internet mag niet van mijn ouders.

maar is de wheely king zo slecht?
en wat kosten goede banden ongeveer+beadlocks?

de wheely king is zeker niet slecht maar er moet idd best een hoop aan veranderen. Wat wel enorm scheelt zeker als je de diffs hebt gelockt is als je hem 4 wiel gestuurd maakt dat maakt de draaicirkel een stuk kleiner en in combinatie met crawler tires kom je echt een heel stuk verder!

4 wheel steering is niet zo'n grote investering als je op www.rccrawler.com gaat kijken kan je malletjes downloaden dan is het alleen nog een plaatje metaal en een dremel kopen en je bent al een heel eind. Oh ja je moet je 2e servo hebben en een splitter das bij elkaar mischien 30 euro.

voor banden en velgen moet je maar eens op www.pkracing.nl kijken betaalbaar en zeker goed

greetz paul

Vergeet natuurlijk niet te melden dat je ook je zender moet aanpassen als je je voor- en achteras apart wilt kunnen besturen. daar heb je minimaal een 3 kanaals zender voor nodig.

Back