RotorFlight

Nou… voor wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien lijkt dit een prima platform
Ik ga het gewoon proberen en heb zojuist een Nexus besteld bij de Droneshop,

Succes :thumbsup:. Ik denk dat het je mee gaat vallen. Moeilijkheid zit hem vooral in als je edgetx/ethos en ELRS gaat gebruiken.

De rotorflight configuratie an sich is redelijk straight forward en via de wiki goed te volgen.

Als je vragen hebt kunnen we je hier vast wel verder helpen en anders evt via discord.

Nou… voor wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien lijkt dit een prima platform
Ik ga het gewoon proberen en heb zojuist een Nexus besteld bij de Droneshop,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik vlieg zelf ook al jaren Jeti en op zoek naar toekomstig alternatief voor vbar want de neo is uit produktie en de evo is alleen voor vbar zenders. Ik lees dus graag je bevindingen!

nou... dit werkt dus niet met Jeti !!
tot vandaag aan toe niets anders dan zoeken en zoeken, op het eerste gezicht lijkt alles prima en aansluiten lijkt veelbelovend maar Rotorflight Nexus communiceert niet met Jeti DC24

dagenlang bezig geweest en alles geprobeerd maar leid allemaal tot frustratie :mad:
ik heb exact gedaan wat er in de tutorial word omschreven maar het blijft hangen tot wanneer de zender en de Nexus elkaar moeten gaan zien, steek ik servo's in de eerste 6 kanalen van de ontvanger dan werkt die zoals het hoort,
de E1 poort staat ingesteld op Exbus en verbonden met de Nexus, bewegingen zijn te zien in de Rotorflight configurator en de servos compenseren de beweging van de nexus, maar geen enkele aangesloten servo word aangestuurd.
geprobeerd door de ontvanger in te pluggen op zowel de Sbus als A UART geven hetzelfde effect, ook voeding vanuit ESC poort op de Nexus als in de ontvanger geprobeert... het helpt allemaal niks.

had toch beter gelijk iets goeds kunnen kopen dan de Chinese meuk !! :mad:
ik wacht nog ff of er een reactie komt van Rotorflight en anders gaat ie de kliko in en bestel ik een Spirit GTR of Vbar

Laatst bewerkt:
servo's zitten correct, een servo in de ontvanger werkt gewoon op de stick input en de servo's in de nexus compenseren bewegingen de nexus word gewoonweg niet herkend door Jeti, het signaal word naar de eerste 6 uitgangen van de ontvanger gestuurd en niet naar de Nexus via de Exbus kabel

Misschien stomme opmerking maar zitten de connectoren van de servo's er juist in ...?
Ik lees nu dat de bewegingen van de Nexus wel gecompenseerd worden door de servo's dus dan moeten ze wel goed aangesloten zijn.

Heb je deze stappen exact gevolgd?
https://www.rotorflight.org/docs/next/setup/radio-setup/radio-setup-jeti/jeti-nexus-setup
ja dat heb ik exact gevolgd, tot in de treuren toe opnieuw uitgevoerd en daarna diverse dingen anders geprobeerd zoals SBus ipv Exbus, stroomvoorziening enkel van usb kabel, via Nexus, en vis ontvanger.... ik krijg de Nexus niet zover dat ik servo's in de nexus kan aansturen,
bij Sensors/Logging setup komt de Nexus ook niet zichtbaar (en nee, ook niet na refresh)
misschien werkt dit systeem wel op Jeti DC/DS16 en DC/DS12 maar bij mijn DC 24 werkt het niet

Da's balen. Protocol van jeti lijkt me gelijk. Of zou het te maken kunnen hebben met het aantal kanalen van je dc 24??? Er staat me iets van bij dat je dat kunt reduceren oid?

ik heb zelfs exact dezelfde rex 10 ontvanger gebruikt, op een of andere manier blijft de zender het signaal naar de ontvanger sturen ipv via het Exbus kanaal naar de Nexus

misschien kun je de rex10 eens resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen ?
Heb je E2 op de rex10 ook nog geprobeerd ?

Allemaal al geprobeert

Ik zelf heb helaas geen Jeti dus ik kan je daar niet mee helpen.

Ik raad je aan om anders even een discord account aan te maken en daar je vraag te stellen. Daar zijn er toch een paar die het werkend hebben gekregen. Er is ook een apart jeti channel.

Gooi dat ding niet in de kliko anders heb ik er nog wel een heli voor .

beetje uitzoekwerk ok.... maar nu ook nog uitzoeken hoe die fucking Discord werkt :mad:
dat kutprogramma wil niet installeren en online komt er dus geen bericht binnen ... grrrrr

upload_2025-1-1_20-8-31.png

Back