router aankoop.

nieuwe speeltje besteld voor de router.

316983_530396126980415_645982982_n.jpg

150001_530396170313744_1437869730_n.jpg

Je kan er in ieder geval mer mee dan een cnc met 3 assen.
We vragen het Michel zelf, wat gaat je er mee maken Michel???

@ Plotterwelt: kan je uitleggen waarom? , als ik in gedachten een (simpel) tandwiel heb, zou ik dat in 2.5D kunnen doen. Wat zie ik over het hoofd?

Cor

@ Plotterwelt: kan je uitleggen waarom? , als ik in gedachten een (simpel) tandwiel heb, zou ik dat in 2.5D kunnen doen. Wat zie ik over het hoofd?

Cor

De speling van de maschine laat het tandwiel later lawaai maken .
Je kan de tanden ook niet in 1 keer frezen , je hebt er meerdere gangen voor nodig .

Heb ooit eens een 30cm plaatschaar gemaakt waar ook de overbrenging van de hevel via zelf gefreesde tanden ging .

Mvg Johan

a as vandaag ontvangen en ziet er goed uit.
de as heeft een door voer dus een lang stuk staf kan er prima door heen maat van de dor voer moet ik nog bekijken.

Ja , duidelijk , maar dan zie ik nog geen verschil in preciezie tussen 2.5D en 3D

Cor

met een frees is het gewoon een stuk minder nauwkeurig om een rondje te frezen dan het met een 4e as te doen is. Daarom worden ronde dingen ook met draaibanken gedaan, of met een kotter nagevormd.;)

@ Anko , jaja dat snap ik , en ben het er ook helemaal mee eens. Maar het ging hier om...... een tandwiel kan je niet met een 2,5D-machine frezen , maarwel mer een 3D CNC- machine..... tussen die 2 machines zie ik effies het verschil niet ( voor een tandwiel).....

Back