Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Dag 119: 08/01/2021 1u00

10 rijen beplanking 0,5 x 3 mm van het dak van de statiekajuit aangebracht.
IMGP4530.JPG

Veel plezier met het bouwen, ontwerpen, verslagen lezen, ... :)

Het verfwerk zit er strak op zeg
Het voordeel van sterk bijziend te zijn (>8 dioptrie) bril af, perfect zicht op 8 centimeter van het voorwerp, adem inhouden en met een fijn penseeltje met een klein beetje verf aanstippen. :)
Het is dan weer een enorm nadeel voor het touwwerk waar je je hoofd niet tussen de masten kan steken, met bril onscherp en te klein, zonder bril kan je niet dicht genoeg.

En als sportschutter leer je je lichaam afsteunen om niet te beven.

Dergelijke schildersessies duren maar een druppel verf lang, en die is in 10 à 15 minuten verwerkt, nadien is de vlam wel uit, even iets anders doen en wat later verder freubelen

Bedankt voor de mooie woorden, heren. :thumbsup:

Kan je zelf ook bij houden hoeveel uur er eigelijk in gaat zitten.
Dat is de bedoeling Sjors, bij benadering een idee te hebben van de totale bouwtijd, studietijd niet inbegrepen.
Recentelijk mocht ik een model ten toon stellen in de lokale modelbouwwinkel, en toen vroeg de winkelier of ze te koop was en voor welke prijs.
Rekening houdend met het feit dat ik geen behoefte heb aan de verkoop, en rekening houdend met een "billijke vergoeding" voor de er in gestoken bouwtijd", heb ik er een prijs op geplakt, waar hij bijna van achterover sloeg, maar amper 2 € per uur vind ik nog niet echt een billijke vergoeding.
Om een beter zicht te hebben op de werkelijke bouwtijd, hou ik het voor dit model even bij.

Dank voor het compliment.

Dag 125: 14/01/2021 1u40

Skylight plexiglas mat geschuurd aan de onderkant en geschilderd met Vallejo 71.255 Light Blue RLM65 en 71.279 Insigna White en de raamkoziinen gemaakt van noten 0,5 x 6 mm versneden tot 1,5mm en 0,75 mm
IMGP4540.JPG

Na het instrijken met Danish Oil, los op het achterdek geplaatst.
IMGP4541.JPG

veel modelbouwplezier, actief en passief :)

Back