Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
topwerkDag 102: 22/12/2020 2u15
Ik heb In Artcam kroontjes gevonden en deze gefreest op de CNC 3018 op een breedte van 6 mm, kleiner durfde ik niet gaan.
Bekijk bijlage 414995
De onderliggende tekening is op schaal 1/24, dus 2 x groter dan het model.
Bekijk bijlage 414996 Bekijk bijlage 414997
De deuren afgewerkt met diverse latjes van 1 x 1xmm en de deurkozijnen uit noten 0,5 x 3 in de lengte in de helft doorgesneden.
Bekijk bijlage 414998
De bogen boven deuren en ramen met goudverf geaccentueerd.
De “Royal Coat of Arms” met Slo-ZAP geplaatst.
De volledige voorwand van de statiekajuit met Danish Oil ingestreken
Bekijk bijlage 415000
Het is een plaatje, niet?
Volgens AotS zit de Royal Coat of Arms niet in een kadertje, zoals Panart voorstelt;
Veel modelbouwplezier,
misschien kan ik beter aardappeltjes gaan verkopen op de markt, naast dergelijk werk verbleken we danig.Dank u voor de aanmoedigingen
Dag 107: 27/12/2020 3u00
Om de ramen en de messing ornamenten mooi te kunnen schikken, moeten eerst alle ramen samengesteld worden.
Ik begin met de erkers.
De trapeziumvormige multiplexplaatjes voor onder en boven de raampartij aan de zijkanten en de voorkant voorzien van een noten lat 2 x 2 mm die gisteren voorzien werd van een groef. Na drogen werden de kopse kanten van deze noten latten gelijk geschuurd en ook voorzien van de groef met de scraper. De onderzijde en de bovenzijde van de lexan raampartijen aan de buitenzijde opgeruwd met een schuursponsje. Vervolgens de trapeziumvormige plaatjes er tegen gelijmd met vloeibare secondenlijm, zodat de capillaire werking ervoor zorgt dat het volledige oppervlag gelijmd is. Daarna 12 noten latjes 2 x 2 mm op maat gezaagd, gevijld en geplaatst om de verbinding tussen de boven- en de onderplaat te maken.
Bekijk bijlage 415404 Bekijk bijlage 415405 Bekijk bijlage 415406
Als je mij wat aardappeltjes levert, dan kan ik dat hier in Leeuwarden doen Walternaast dergelijk werk verbleken we danig
Piet is dan ook een inspiratie voor ons allenNog niet eens zo heel lang geleden hebben we Piet met dit prachtschip beziggezien
Hou er wel rekening mee dat messing met de jaren een (minder mooie) bruine kleur gaat krijgen, wat absoluut niet meer op messing en/of goud lijkt. Als je de huidige kleur mooi vind is een synthetische transparante lak raadzaam om de kleur te behouden. Als kanttekening, er zijn ook vele mensen die dan weer het verouderde messing mooi vinden, maar je moet er wel even goed over nadenken.Die goudkleur is gewoon het messing zoals dit 16 jaar na aankoop (en god weet hoelang ze in de winkel gelegen heeft) uit de luchtdichte verpakking komt. Ik heb nog altijd niet besloten of ik ze ga schilderen, zoals Piet aanbeveelt, of niet. Ik heb geen "oud goud" maar gewoon goud, en als ik het zo laat wordt het met de tijd automatisch "oud messing"![]()
Het is gewoon een heel klein lampje met een nog veel kleiner batterijtje Herby, dat zat ooit vast aan een hobby-mes en is slechts 30 mm lang. Daar bind ik dan een touwtje aan en laat het zakken door het trapgat in het achterschot en dan is het net of er licht brand in de cabine,Hallo Piet,
Ik herinner me niet dat je het aanbrengen van verlichting in je bouwverslag opgenomen hebt. Dit is ook zeer interessant, welke componenten je gebruikt hebt en hoe en waar je deze geplaatst hebt.
Zou het helpen de messing ornamenten met Danish oil in te strijken, of moet ik de airbrush en acrylvernis boven halen?
Mvg,
Bij het oliën van het voorschot van de statiekajuit heb ik gewoon over de coat of arms geschilderddat zou je dan moeten proberen