Meteen maar het laatste stukje over de torens, door al dat bouwen loop ik hopeloos achter in posten,
De railingen en de lopen zwart gemaakt, op sommige foto's heeft het voorste deel van de loop een stainless steel uiterlijk, dus maar een likje verf erbij.
Hetzelfde verhaal bij de achterste toren, alleen moesten de kasten op de achterzijde er ook nog komen, had voor mijzelf besloten dat dit jaar de OSA afgemaakt moest worden, genoeg nog te doen aan mijn andere modellen.
Dit was de bedoeling van de voorste toren, veel meer op schaal, en verbergt de aan/uit schakelaar van mijn boot.
De achterste toren ook afneembaar om bij de schroef van het achterdek-deel te komen, daaronder zit de servo van mijn roer.
Komen we uit bij de kasten op de achterkant, flink wat foto's nagezien en begonnen met een tekening op de juiste schaal, daarna wat styreen plaat versneden voor het opbouwen van de kasten.
Na een aantal dagen krijg je dan dit, de meeste tijd zit in het drogen na elke lijmsessie, met 0,8 mm staaf wat hendels en grepen gemaakt, klaar voor een laagje primer.
Hier het begin van de verlichting op de radarmast, ik had nog wat schel-draad liggen uit proximity lezers, zeer dun en geisoleerd door lak, 3 mm led's voor de verlichting, de radarmast zelf is opgebouwd uit twee buizen, een grote voor de aandrijving van de radar, en een kleinere die nergens anders voor gebruikt wordt.
Op dit punt wist ik nog niet wat ik mij op de hals haalde, dat wordt voor de volgende update.