@Ad Bakker; theo_tb; Neptunus
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik heb in korte tijd een behoorlijke verzameling boeken en andere informatie over de Keizerlijke Russische Marine vergaard, maar het frusteert me dat ik overal rails zie maar nergens het railmaterieel
Ad,
Ik ga er van uit dat de railsvariant er niet veel anders uit zal zien. Ik ga er ook vanuit dat die karretjes er bij elke marine wel min of meer hetzelfde uitzien. Uiteindelijk werden dezelfde torpedo's gebruikt!
Theo,
Kwam deze tegen tijdens de zoektocht, hier is het karretje goed te zien:
Veel van de jagers werden later omgebouwd/uitgebreid met een installatie voor het droppen van mijnen. De rails werden verlegd tot aan de achtersteven en aan de spiegel werden twee brugachtige constructie's aangebracht die de mijnen ver genoeg van de roerinstallatie en schroeven brachten.
Neptunus,
Inderdaad - browse regelmatig in het Russisch maar ik was dit forum nog niet tegengekomen. Zag in de gauwigheid al wat leuke posts over Standart en een ander Keizerlijk Jacht, de Alexandria. De Alexandria was een prachtige "paddle steamer":
Ze kwam in de vaart rond 1902 omdat Standart te groot was voor de ondiepe wateren bij het zomerpaleis van de Keizerlijke Familie, Peterhof.
Spreek je zelf ook Russisch?
Ik blijf zoeken - weet bijna zeker dat ik ergens een foto heb gezien

Groeten,
Harald