wijziging profiel
De Sagitta dateert van de jaren 80.
In de States was toen de tendens van met lage stabiliteit coëfficiënten te vliegen.
Kleine staartarm en grote vleugelopp.
Exponenten daarvan zijn de Sagitta, Antares,Durex,Bird of Time enz..
Begin jaren 90 is men gaan evolueren naar langere staartbomen.
Dit resulteerde in de F3B en F3J zoals wij ze nu kennen.
Wanneer je nu één van die oudere geometrien 4kleps gaat uitrusten zit je met een probleem van lengtestabiliteit.
De Antares was één van de eerste bouwdozen met 4 kleppen in de handel en had dit probleem.
Is trouwens om die reden er vlug weer uitgenomen.
Waarmee ik wil zeggen.
Wil je een Sagitta 4 kleps, dan is een langere staartboom geboden.
En wat betreft dikte van profiel wil ik ook nog wat opmerken.
Het zijn niet de dunste profielen die de grootste draagkracht
genereren.
Serge, je waagt je op glad ijs.
Nu, het is op die wijze dat je het meest bijleert, heb ik trouwens ook gedaan.
De ervaring is nu eenmaal de beste school maar ook de duurste.
Hier in dit geval in tijd, balsa en uitrusting.
Mgv,
Aurectar
De Sagitta dateert van de jaren 80.
In de States was toen de tendens van met lage stabiliteit coëfficiënten te vliegen.
Kleine staartarm en grote vleugelopp.
Exponenten daarvan zijn de Sagitta, Antares,Durex,Bird of Time enz..
Begin jaren 90 is men gaan evolueren naar langere staartbomen.
Dit resulteerde in de F3B en F3J zoals wij ze nu kennen.
Wanneer je nu één van die oudere geometrien 4kleps gaat uitrusten zit je met een probleem van lengtestabiliteit.
De Antares was één van de eerste bouwdozen met 4 kleppen in de handel en had dit probleem.
Is trouwens om die reden er vlug weer uitgenomen.
Waarmee ik wil zeggen.
Wil je een Sagitta 4 kleps, dan is een langere staartboom geboden.
En wat betreft dikte van profiel wil ik ook nog wat opmerken.
Het zijn niet de dunste profielen die de grootste draagkracht
genereren.
Serge, je waagt je op glad ijs.
Nu, het is op die wijze dat je het meest bijleert, heb ik trouwens ook gedaan.
De ervaring is nu eenmaal de beste school maar ook de duurste.
Hier in dit geval in tijd, balsa en uitrusting.
Mgv,
Aurectar
Laatst bewerkt: