Samson van artesania latona

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door bronsmotor, 19 apr 2020.

1. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is het schroefje meer bedoeld voor speedbootjes haha.

Als ik wel schroef enzo aan wil passen neem ik het hele spul mee naar een winkel haha.

Ik ga eerst een keertje kijken wat ie doet als de motor uit het bouwpakket erin zit.

Ik mag er toch vanuit gaan dat het dan een beetje fatsoenlijk vaart.

Maar anders dat motortje van klaas misschien wel een goede optie.

Ik heb ook nog de optie om een motortje van krick erin te doen maar dan moet ik waarschijnlijk een spant aanpassen om die motor kwijt te kunnen.

Een beetje experimenteren wordt het haha

Bedankt voor de adviezen

2. Stoompomp

Stoompomp Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    22 jul 2017
    Waarschijnlijk alleen de verkoper in de winkel, die lacht.
    Groet
    Henk

3. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Haha ach we lachen met zn twee.

Nee hoor modelbouw is in nl gewoon duur maar hij neemt ook wel de tijd om te helpen en hij heeft een hoop kennis van de rc wereld.

4. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Bert, Staar je niet blind op de kennis van de man achter de balie in de modelbouwwinkel. Net als Henk aangeeft wil die alleen maar verkopen en niet al te diep graven. Als ik het goed zie heb je bij jouw schroefje zo'n speciale meeneemnok nodig. Ken even de juiste benaming niet vinden. Je kunt op de schroefdraad ook wel een reguliere schroef zetten, maar dan moet je de schroefas wat verder naar binnen trekken. Allemaal wel te doen natuurlijk, maar toch rekening mee houden. Verder bepaal je natuurlijk zelf hoe je je kennis verder ontwikkelt. Bij mij komt die ook niet vanzelf aanwaaien. Probeer je alleen een beetje om de valkuilen heen te leiden en daarbij nog wat achtergrondinformatie te verschaffen. Op zich valt het vaargedrag van het scheepje me niet tegen. Ligt goed in of op het water, luistert naar het roer en wil zich achteruit ook nog laten sturen. Meer kracht zal dat achteruit varen niet verbeteren. Hooguit verbetert de trekkracht en gaat het schip los varend een kuil graven voor zichzelf. En loopt het energieverbruik kwadratisch op en de vaartijd navenant terug. Succes verder! Gr. Klaas.

5. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Net even experiment originele motor in badkuip gedaan.

Heb gelachen als een klein kind wat een zak snoep kreeg.

Het is volgens mij echt een vliegtuig motor als ik gas geef vliegt tordie bijna de badkuip uit haha.

Ik kan het niet laten ik wil toch een keer zo varen misschien wordt het dan wel de speedy haha.

Maar even terugkomend op de winkelman hij heeft me nog nooit dingen verkocht die ik niet wou.

Eigenaar zelf doet vrijwel alles en ik doelde vooral op het uitvogelen wat er beschilbaar is en erin past haha.

Maar dat zal denk ik meevallen de as is 3.2 mm volgens mij dus er zou dan een mooi kardanasje aan kunnen met een beter schroefje.

Maar dat komt later eerst een keertje een filmpje maken van tordie de snelle sleper haha.

Ik denk trouwens ook dat ik even een scheepsbouw pauze neem en verstand op nul aan een rc auto ga sleutelen is niet zoveel geduld voor nodig haha

6. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Vandaag proefvaart gemaakt met de motor uit het bouwpakket.

Is wel een grappig gezicht een sleepboot zo achterover haha.

Koppeling tussen de motor en schroefas heeft het alleen niet overleefd haha.

Dus daar kan ik ook mee bezig.

flugelplace vindt dit leuk.
  7. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Ik heb nu ook geleerd dat m3 schroefas bijna niet te vinden is.

Even zoeken op het mbf naar schroefas vetwijderen.
    Soldeerbout erin warm maken.
    En vervolgens met een rond massief en een klein hamertje eruit getikt.

Nieuwe schroefas met een drieblads schroef komt eraan.

Gat alvast naar 7 mm gemaakt voor de nieuwe schroefaskoker.

Heb ook een kardan koppeling die passend zou moeten zijn.

Nu nog een motor bevestiging maken.

Houten plaatje waar een krick motor in past heb ik nog uit het pakket van de felix.

Dus daar kan ik dan ook gewoon mee bezig.

Deel Deze Pagina