Savage Flux en 3S LiPo's

Ik heb mijn flux al een tijdje en heb besloten eens te kijken hoe die rijdt met 2x3S. De auto deed heel zenuwachtig toen ik hem aanzette. De wielen kregen stootjes gas en de stuurservo bibberde ook. Dit heb ik opgelost door mijn spektrum ontvanger te installeren.

Bij het rijden leek hij niet zoveel meer power te hebben. Toen ik naar de auto toe liep om te kijken of er iets mis was rook ik een raar luchtje. De kap eraf en even voelen aan de motor, esc en LiPo's leverde niets op. Toen ik gas gaf zag ik de motor en de koppeling gewoon draaien. Toen ik de koppeling aanraakte verbrandde ik mijn vingers. Het doet nu nog zeer.

Moet er nog iets aan de koppeling worden ingesteld als je over gaat op 3S? Ik neem aan dat hij nu te soepel stond waardoor hij slipte en enorm warm draaide. Ik weet niet eens of hij het nog doet. Kan aandraaien van de koppeling dit verhelpen of heb ik nu de koppeling aan gort gedraaid?

ik rij ook al altijd op 2x 3s 5000mah maar nog nooit last mee gehad. kan zijn dat je de slipper heel hard moet aandraaien zodat hij niet meer slipt. bij mij word er niets warm als ik rij en hij is volledig standaard en ook niets op aangepast. misschien esc eens opnieuw instellen op je lipo's? maar dat van die ontvangst heb ik ook als je een goede 30 meter weg rijd

Ligt idd aan de slipper... Ik draai bij al mijn autos de slipper zo vast als het maar kan, nooit problemen met een slipper gehad tot nu toe, en de aandrijving houd het ook vol...

OK. Backflips gaan nu niet lukken. Dan grijpt de slipper in. Als ik vol gas geef hoor je hem janken. En hij wordt nog steeds loeiheet. En nu is ook de pinion nog los gegaan. Moet maar weer eens een druppel loctite op denk ik.

@Byte,

Draai je al je auto's op LiPo's? Welke auto doet 5S? Is dat 1x5S of 2x5S?

OK. Backflips gaan nu niet lukken. Dan grijpt de slipper in. Als ik vol gas geef hoor je hem janken. En hij wordt nog steeds loeiheet. En nu is ook de pinion nog los gegaan. Moet maar weer eens een druppel loctite op denk ik.

@Byte,

Draai je al je auto's op LiPo's? Welke auto doet 5S? Is dat 1x5S of 2x5S?

Jup, alle auto's op LiPo's. 1:18 op 3S en mn Rustler ook op 3S...
In mn LST gebruik ik 5S1P met een Plettenberg Bigmaxximum en Quark 125A regelaar. Rijd heerlijk :D

Dan moet dat wel zo'n beetje de krachtigste RC motor zijn, of niet?

Is iig wel het duurste wat je kunt vinden voor 1:8 :p (310 euro nieuwprijs) Bij mij loopt hij lekker koel en méér dan genoeg power, dus op 6S zal ik hem niet gaan runnen.
Tja, krachtigste... misschien wel als je kijkt naar andere motoren van hetzelfde formaat en zelfde kv etc. maar als je daar niet op let zullen de Lehner 30-series (en vele anderen, maar dit zijn de grotere in de RC wereld zo ver ik weet) vele malen krachtiger zijn. (Maar ook véél groter)

Is die LST een beetje vergelijkbaar met de Savage Flux of issie veel bruter? Ik heb net een beetje gegoogled en toen zag ik er eentje met aluminium draagarmen, klopt dat? Die had alleen niet zo'n brute motor.

Is die LST een beetje vergelijkbaar met de Savage Flux of issie veel bruter? Ik heb net een beetje gegoogled en toen zag ik er eentje met aluminium draagarmen, klopt dat? Die had alleen niet zo'n brute motor.

Een LST is standaard zeker niet vergelijkbaar met een Flux omdat deze standaard een nitro is, ook is het een héél ander chassis en hij is zwaarder en groter.
Kijk hier anders maar even: Losi: LST Super Truck RTR w/XS3 & .26: Losi (LOSB0010)

Klinkt alsof je slipper veel te los staat zoals eerder gezegd. Als je hem niet zo kunt aandraaien dan haal je even de top van de centergearbox eraf en draai je hem zo aan. Blijft hij vervolgens slippen dan zul je even nieuwe slipperpad moeten halen.

Verder hoop ik binnenkort (vnvd?) eens met Byte te gaan rijden. Hij met zijn LST en ik met mijn Flux. Ben er maar zeker van dat er foto's en filmpjes worden gemaakt ;)

Is iig wel het duurste wat je kunt vinden voor 1:8 :p (310 euro nieuwprijs) Bij mij loopt hij lekker koel en méér dan genoeg power, dus op 6S zal ik hem niet gaan runnen.
Tja, krachtigste... misschien wel als je kijkt naar andere motoren van hetzelfde formaat en zelfde kv etc. maar als je daar niet op let zullen de Lehner 30-series (en vele anderen, maar dit zijn de grotere in de RC wereld zo ver ik weet) vele malen krachtiger zijn. (Maar ook véél groter)

De 3080/6 hi amp is 1 van de dikste motoren die je kan krijgen met ongeveer 13KW:D

De 3080/6 hi amp is 1 van de dikste motoren die je kan krijgen met ongeveer 13KW:D

Idd, één van de dikste. Net viel me nog in dat je de Plettenberg Predator nog hebt, die heeft dacht ik 15KW en je hebt nog een NEU motor die binnenkort eraan komt die volgens mij ook 15KW zal hebben. De Plettenberg is wel een outrunner, en van de NEU weet ik het niet precies, volgens mij een inrunner...
P.S. Dit is als je puur kijkt naar motoren die voor de RC gemaakt zijn, niet voor 1:1 auto's of dergelijke natuurlijk :p

ach,.. ik wou net zeggen,.. Ik heb nog wel een 15MW motortje zien staan bij m'n afstudeer plaats in de werkplaats. :roll:

Is allemaal wel leuk en aardig hoeveel vermogen sommige motoren hebben. mja, M'n revo heeft er toch echt wel moete mee om 2.5kW op de grond te krijgen (net als de Flux) dus praktisch gezien boeit het niet eens echt.

ach,.. ik wou net zeggen,.. Ik heb nog wel een 15MW motortje zien staan bij m'n afstudeer plaats in de werkplaats. :roll:

Is allemaal wel leuk en aardig hoeveel vermogen sommige motoren hebben. mja, M'n revo heeft er toch echt wel moete mee om 2.5kW op de grond te krijgen (net als de Flux) dus praktisch gezien boeit het niet eens echt.

Maar ik vind het gewoon ongelooflijk hoeveel power er in die kleine motortjes zitten. Ik zou graag zon 15KW outrunner aan mn fiets hebben hangen :p

Nu jullie het toch over de combinatie Flux met LiPo's hebben...
Ik heb nog een vraagje hierover.

In de handleiding staat dat je het menu in de ESC op LIPO kan zetten, maar overal lees ik dat je ook een cut-off spanning moet instellen van 3v.
Als je lipo's dan onder de 3v komen stopt de auto ermee en moet je hem eerst opladen.

Nu kan ik echter nergens vinden waar ik dat kan instellen? Wat is de standaard waarde van de flux als hij in lipo stand staat dan? Ik kan het nergens lezen...

voor de regelaar in de Savage Flux kun je het beste een Castle Link kopen. dan kun je de regelaar aan de computer hangen, en hem met de software van Casle creations programmeren. (de Regelaar is namelijk gewoon een MMM :) )

Ok, en wat zijn dan juiste waarden om in te stellen? Ik bedoel als hij standaard al op een juiste waarde staat, waarom moet ik dan nog helemaal een kabel daarvoor kopen?
Je stelt het toch allemaal maar 1 malig in... Of heb ik het nu mis?

Back