Savage Flux en 3S LiPo's

Dat is 2,4ghz idd.
En dan heb je normaliteit geen last van storing.

De trim is voor als je bij rechtuit rijden een afwijking hebt naar links of rechts. Dat kun je dan compenseren met de trim.

In geval van storing (bij 2,4Ghz) moet de Esc naar zijn 'rust' positie terug keren waardoor de auto stil komt te staan (mits je hem zo hebt ingesteld) i.p.v. allemaal rare dingen gaat doen.

De trim is voor als je bij rechtuit rijden een afwijking hebt naar links of rechts. Dat kun je dan compenseren met de trim.

ja maar je hebt ook een trim voor je gasreeling maar die doet bij mij niets..

even een ander vraagje met de ontvanger die bij een spektrum zender dx2 zit daar kun je toch zeker je gewone servo's op aan sluiten hee?
omdat dat zoveel ingangen naast elkaar zijn en stuk of 10 denk ik

Rijden jullie allemaal een Flux? Eindelijk heb ik met die van mij gereden!
Maar direct wat vragen:

(1) Hebben jullie dan ook een beetje een piep geluid als je een heel klein beetje gas geeft, hij rijdt dan nog net niet weg. Hoort dat zo? Is dat de ESC die je dan hoort?

(2)En als de auto uit is en je rolt hem dan gewoon naar voren met de hand, horen jullie dan ook wat ratelen? Of is het geruisloos?

(3)IS het ook zo dat de dosering van het 'gas' zo lastig gaat? Ik hoef mijn gas meer even aan te raken en hij schiet er vandoor, kan het niet echt langzaam op laten komen. Bij de achteruit al helemaal niet. Hoe zit dit bij jullie? Ik gebruik trouwens een spektrum DX3..

1. Dat hoort dat doen elektromotoren. Op deze manier kunnen ze ook de pieptonen uit de motor krijgen. Bij veel ESC's dan.

2. Je zal altijd de tandwielen horen. Zo zonder te horen niet te zeggen of het hoort of dat het echt een ratel is die er niet hoort te zijn.

3. Hoogst waarschijnlijk heeft de ESC geen flauw idee wat je gas standen zijn. Regel de regelaar opnieuw in om hem te vertellen waar Neutraal, Vol gas en vol rem zit. Daarna zal die waarschijnlijk veel beter te regelen zijn.

1. Dat heb ik ook. Dat hoort zo.

2. Bij mij ratelt hij ook. Het klinkt heel eng maar ik heb me laten vertellen dat het zo hoort.

3. Dit is misschien even oefenen. Je hebt maar ongeveer een centimeter om 2000 watt mee te regelen. Dat is dus 200 watt per milimeter :D
Overigens kun je dan anders instellen als je een castle link kabel koopt. Dan kun je de response van de ESC afstellen zoals je het behhen wilt.

Ok, ik ben weer gerust gesteld. Heb al een castle link besteld, zal dan eens even verder afstellen.

Voor het instellen van de gas standen heb je geen Castle link nodig. Voor eerst onderstaande uit dan zal het al een stuk beter te regelen zijn.

How to Calibrate the ESC
STEP 1: Start with the transmitter ON and the ESC switched OFF and not connected to the battery.
STEP 2: Plug a battery into your Castle ESC.
STEP 3: Hold full throttle on the transmitter and turn the ESC’s switch ON. Keep holding full throttle on the transmitter. If all your connections are correct, you will hear one multi-toned initialization “ring” from the motor (all tones are played by the ESC vibrating the motor).

STEP 4: After a second or two, the green LED on the ESC will blink rapidly and the motor will “ring” 4 times rapidly in a row (accepting the full throttle endpoint). After the green LED flashes and tones, the ESC will blink the red LED. At this point the full throttle endpoint has been set within the ESC and now it’s looking for the full brake endpoint (red LED blinking).
STEP 5: Move the throttle trigger to the full brake position and hold full brake. After a few seconds, the ESC will flash the red LED and ring 4 times rapidly (accepting full brake endpoint).
STEP 6: After accepting the full brake endpoint the ESC will then blink the yellow LED. Now relax the trigger to the neutral position. The ESC will now ring 4 times and flash the yellow LED rapidly to accept the neutral position.

Ja, dat heb ik al gedaan. Maar ook de remkracht kan je volgens mij ergens instellen via de castle link. Hij remt namelijk niet schrikbarend hard.

Daarnaast gebruik ik de turnigy 2s 5000Mah accu's, maar deze zijn redelijk snel leeg, 15minuten een beetje ruig rijden en hij trekt al geen wheelies meer.
Wat is bij jullie de rijtijd?

Of worden de lipo's beter na een paar keer gebruiken?

Koop inderdaad even een Castle Link setje. Dat gedoe allemaal met die piepjes, kleuren en weet ik wat allemaal vind ik echt 'ruk'. Castle Linkje kost een paar euro en dan kun je netjes alles goed instellen en eventueel software updaten. Ook maakt het het 'spelen' met de Esc wat leuker en makkelijker.

Is het verder geen idee om dit slotje te sluiten en verder te gaan in het algemene HPI Savage Flux topic aangezien dit topic niet meer over de topicstartpost gaat. Dan komt tenminste alle data in een topic, wel zo overzichtelijk lijkt me.

vind het wel leuk hier :D

15 minuten kan echt niet met 5000mah hoor
vind ik zeer vreemd in de achtertuin doe ik er bijna 2 uur mee met 5000mah
en als ik wat hard rij een goed 45 minuten.

als je je lipo's altijd balanceert lopen ze wel sneller leeg heb ik ondervonden
ik weet niet of dit bij iedereen zo is?

Hmmmm, zal ze morgen even goed opladen en dan eens gaan timen hoe lang ik ermee kan doen voordat de esc zegt dat het voltage te laag is.

Rijden jullie ook tot dat moment door of stop je eerder?

het is ook te zien op welke lipo cut of je hem hebt staan bij mij staat die op 3.0v maar als die op 3.7v staat kan het zijn dat je maar een 15tal minuutjes kan rijden

ik heb hem nog maar 1 keer tot zover gereden en dan reed ik toch bijna 2 uur lang maar dan wel in de achtertuin :)

Back