Automatische deuren en ramen
De automatische deuren en ramen van Jürgen Ritter houden me toch bezet. Na zijn filmpjes uitveorig te hebben bekeken begin ik een idee te krijgen hoe hij dit heeft gedaan.
Kijk goed op tijdstip 1:16 en je ziet dat onder de cabine de servo draait die het raampje aanstuurd. Maar hoe laat hij het raampje bewegen. Andere filmpjes geven inzicht.
Ik wil zelf iets proberen met messing buis profiel van bijvoorbeeld rond 3 inwendig 1 mm.

Hierin 0,75 mm staalstreng

het messing moet ik dan buigen zonder knik

. Ik moet daar nog wel wat puzzelen en proberen maar lijkt me een leuke uitdaging.
Voor de deuren is er ruimte voor servo's onder de cabine. moet dan wel mijn electronica opruimen maar was dit toch al van plan. Ook heb ik meer uitgangen nodig om alle servo's aan te sturen. Maar dat ligt in lijn met mijn MCU's.
Het losmaken van de deuren is ook een uitdaging. Ik heb al gelezen dat dit ten koste gaat van de stabiliteit de cabine. Ik zal de cabine nu zeker zo monteren dat hij niet meer scharniert maar als een vast gedeelt op het chasis wordt geplaatst. Hiervoor zal ik de nodige stekkerbare verbindingen gaan maken.
Al met al een leuke nieuwe uitdaging. het spuiten laat daarom nog wat op zich wachten.
Natuurlijk ook de uitdaging van de deur scharnieren. Ik hoor graag of iemand daar een goede oplossing voor heeft.