SCANIA R620 6x4 LZV met zelfbouw licht en geluid

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Alicon, 18 dec 2010.

  1. vso1

    vso1

    Lid geworden:
    10 sep 2012
    Berichten:
    34
    ik lees dit topic met veel plezier, ik zit er zelf aan te denken om een magnetisch veld te gebruiken om een "pennetje" in te trekken/uit te trekken.
    In computers werd dit vroeger nogal veel gebruikt om te voorkomen dat de behuizing losgetrokken werd en men zo bij de dure onderdelen kon komen. voordeel is dat + en - niet aan hoeven te staan continu, je draait - en + om en pinnetje schiet andere kant op..
    conrad heeft ze Bistabiele zelfhoudende magneet type TDS-K07W, 12 V= EBE Group 12 V/DC Bevestiging M3 Begin- en eindkracht 1.5/3 N in de Conrad online shop

    misschien een idee ?
     
  2. MaxvanKampen

    MaxvanKampen

    Lid geworden:
    21 jan 2015
    Berichten:
    2
    Ik ben er weer alleen met een nieuw account. Oude werkte niet meer.
     
  3. Jurgen76

    Jurgen76

    Lid geworden:
    23 aug 2012
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Haaksbergen
    Hoi Max,

    Mooi dat je weer terug bent. Dit gaat een mooie combi worden.
     
  4. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    ben erg benieuwd hoe de combinatie er nu voor staat!
    tot nu toe chapaeu!!

    gr.
    Koos
     
  5. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    En je blog werkt zeker ook niet meer?
    Cor
     
  6. MaxvanKampen

    MaxvanKampen

    Lid geworden:
    21 jan 2015
    Berichten:
    2
    Afgelopen week de RC truck van zolder gehaald, zoonlief wilde er graag mee spelen. Maar hij lag behoorlijk uit elkaar door de acties met de deuren. Ook was ik vastgelopen met de aansturing van de truck en de geplande servo's. Nu, jaren later, heb ik de kennis in huis om dat te bouwen wat ik voor ogen had. Ik maak gebruik van de Raspberry PI. Het bouwen van de aansturing van verlichting en Servo's was redelijk snel gerealiseerd. Maar om verlichting in de gehele truck te realiseren wilde ik gebruik maken van remote IO. Ook dit is gelukt en deze chips (MCP23017) met 16 In/Uitgangen worden aangestuurd via een I2C bus. Het geheel moet worden aangestuurd door een app op mijn iPhone welke ik op mijn DX6i monteer. Om de handen aan het stuur te houden zou het afslaan geactiveerd worden door het draaien van de zender+iPhone schuin naar links of rechts.

    Al met al een behoorlijk klus maar het werd pas lastig toen ik geconfronteerd werd met de beveiligingen anno 2019. Alles moet via HTTPS en SSL. Dit koste wat extra tijd maar de basis werkt nu en probeer ik open te stellen voor iedereen. Er komt dus een uitgebreide beschrijving hoe je dit voor elkaar krijgt. Voor nu even een indruk van wat mogelijk is.
     
    ozy en Ro-tje vinden dit leuk.
  7. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    En de volgende aflevering weer over 4 jaar........:koud:
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina