8
-\8/-robin-\8/-
Guest
Vandaag mijn zwager (zoon van mijn schoonvader) op bezoek gehad, hij is chaufeur geweest en kon me veel info geven. De werklichten zitten onder aan de cabine. De bedoeling is juist dat ze de ruimte onder de oplegger verlichten. Hier heb je anders geen licht. Een optie is ze te monteren op de spatborden van de voorwielen of op zijn kop onder aan de cabine. Moet nog even kijken welke lampjes ik ga bestellen.
Hij heeft ook even gereden met de combinatie. Ik heb mijn stuurinrichting nog origineel volgens Tamiya maar de draaicircel is echt te klein. Er staan diverse opties op dit forum. Zal er 1 kiezen en hier behandelen.
De afstand cabine oplegger ziet er iets te ruim uit. Ik heb de oplegger zo ver mogelijk naar voren geplaatst door de kingpin zo ver mogelijk naar achter te monteren. Het uitzwenken ziet er nog realistisch uit.
Het nog verder naar achter zetten van de kingpin onder de oplegger is daarom geen optie.
Ik wil het frame nog even intact laten. Ik wil dus graag de koppelschotel naar voren verplaatsen.
Op het model van tamiya lijkt het mogelijk de koppelschotel op te schuiven (verwerkt in het kunststof model van de koppelschotel) maar het is een gegoten geheel. Was dit wel mogelijk zou hij ca 2,5 cm naar voren kunnen.
Wie weet een mooie oplossingen.
De stuurstang van de stuuras moet ACHTER de vooras gemonteerd worden.
Dan is de stuuruitslag al vele malen groter.