Scania T143H (Peter en Wil)

Hoi weer

Allereerst weer mijn hartelijke dank voor de mooie complimenten.

De binnen en de buitencabine staan nu goed op hun plaats en ik ben er dik tevreden over.
Maar nu komt er nog een precies werkje,het dashboard moet nu op precies de goede plaats op de vloer van de binnencabine gemonteerd worden.
Ik heb de hele boel opgebouwd en het dashboard op de goede plaats op de vloer geplaatst.
Daarna heb k een hulpstukje gemaakt en met dubbelzijdig tape vast gezet en gaatjes geboord:

360.jpg

Daarna het dashboard in het hulpstukje geschoven en de gaten overgenomen:

360.jpg

Het dashboard met drie boutjes vastgezet. Voor het dashboard zien jullie een rand met een v groef zitten. Op die rand komt de buitencabine te rusten, de v groef dient om de cabine te centreren. Op het dak heb ik ook nog twee plaatjes gelijmd. Ook hier komt de buitencabine op te rusten:

360.jpg

Het dashboard op zijn plaats:

360.jpg

Vervolgens het losse stuk van het dashboard met dubbelzijdig tape vastgezet bij het raam:

360.jpg

En dan is het weer passen:

360.jpg

Het is bijna niet te zien dat het dashboard uit twee stukken bestaat.

Mvg.Opa Wil

Hoi maar weer

Gisteren sloeg de schrik mij wel even om het hart. Al die tijd ben ik de boel aan het passen en meten geweest ZONDER de binnendeuren. Nu moet de buitencabine rechtstandig omhoog langs het dak van de binnencabine,maar aan de deuren zitten de armsteunen. Ik heb hier helemaal niet aan gedacht:

360.jpg

Vanmorgen dus de deuren aangebracht en zie:

360.jpg

Alles past precies en gaat met gemak langs het dak van de binnencabine:

360.jpg

Hulde aan Peter die dit zo precies gemaakt heeft.:worship::worship::worship:

Mvg.Opa Wil

En nog een keer

Toen Peter de cabine maakte wist hij niet precies wat ik er verder mee wilde doen. Nu alles op zijn plaats staat had ik een opening zitten tussen de motortunnel en het schutboard.
Vanmorgen dus eerst 3 vulstukken gemaakt:

360.jpg

Daarna de vulstukken op de motortunnel gelijmd:

360.jpg

Eindelijk,na een jaar bouwen kan ik nu de exacte ruimte meten voor het motorblok:

360.jpg

Let niet op de twee stukjes die nu nog onder de motortunnel uitsteken. Die worden later schuin afgezaagd.

Mvg.Opa Wil

Hoi Ghossie

Nee joh,ik heb mijn hele leven de mooiste dingen kunnen maken met mijn eigen twee handen.
Daar heb ik nooit de hulp van een paar zielige plastic poppetjes voor nodig gehad.
Mocht het ooit zover komen dan vraag ik mijn arts of hij mij een spuitje wilt geven.
Ik moet zelfstandig kunnen bouwen aan mijn model,zo niet dan maar exit.

Mvg.Opa Wil

Daar gaan we weer

Ik ben zover dat ik de motor kan gaan inmeten,en hier begint direct het gevecht met de beschikbare ruimte.Nu is het zo dat ik helemaal niet tevreden was met de voorste traverse en de beugel die ik gemaakt had om de voorbumper op vast te zetten:

360.jpg

Dat zag er aan de binnenkant zo uit, een beetje slordig allemaal:

360.jpg

Dus de zaak uit elkaar gehaald en allereerst de traverse 5 m/m uitgefreesd:

360.jpg

Daarna een nieuwe beugel gemaakt, steviger en meer realistischer:

360.jpg

De beugel zit nu onder het chassis vast en dat scheelt ook weer in de ruimte binnen het chassis:

360.jpg

En dan heb je voorin een stuk meer ruimte en dat heb ik hard nodig:

360.jpg

Mvg.Opa Wil

Ben ik weer

Zoals jullie wel gemerkt hebben maak ik tussendoor filmpjes van het model en die zet ik dan op youtube. Ik heb ondertussen al zo'n 2250 abonnee's waar ik vrij regelmatig contact mee heb.
Niet met allemaal natuurlijk maar er zijn er toch veel die met vragen komen.
Nu heb ik van de Scania een soort van vlog opgestart waarin ik de vorderingen van de bouw vastleg.
Er komen nu steeds meer verzoeken om een update dus bij deze:

Mvg.Opa wil

Laatst bewerkt:
als u n scania v8 motorblok erin wil ,die zijn bij de dealers te koop 125 euro
als dealer niet heeft moet u vragen of ie in landelijk magazijn wil kijken
ik heb er namelijk ook al 1 bestelt
maar u kennende zal u haar wel zelf gaan maken

Hallo Piet

Ik ben niet echt aan het vloggen zoals je al hebt opgemerkt. Ik ga geen gesproken tekst toevoegen,dat kost nog meer tijd. Ik vind dit al mooi genoeg zo.

Ik kom nu ook even terug bij jouw opmerking over de hoogte van de koppelschotel. Zoals je weet komt er achter de Scania het 40ft container chassis te hangen. Dus gisteren speciaal voor jou de boel even bij elkaar gezet.
Op de foto zie je het container chassis met zijn pootjes op de grond staan:

360.jpg

Op de volgende foto zie je dat er nog maar net ruimte genoeg is t.o.v. de schotel:

360.jpg

De hoogte van de schotel is dus precies goed. Hij lijkt misschien erg hoog maar het beeld wordt ook nog vertekend doordat er nog geen spatborden op zitten. Ik moet je ook zeggen dat het chassis van de Scania erg laag is.
En zo staat het er dan bij:

360.jpg

Het volgende is speciaal voor Peter zodat hij vanuit het hoge noorden kan zien wat ik allemaal met de door hem gebouwde cabine alzo uitspook:

Mvg.Opa Wil

Laatst bewerkt:
Back