Scania Topline

Mijn vakantie is vandaag begonnen. Dus even een korte modelbouwpauze. Tijd om wat mooie foto's te maken en de truck tijdelijk op te bergen

De Scania deels opgebouwd (niet alle delen zijn al af)

~IMG_5545.jpg

~IMG_5546.jpg

Kon het niet laten: even de oplegger erachter.

~IMG_5548.jpg

~IMG_5549.jpg

~IMG_5547.jpg

en zo wordt de Scania op de kast gezet.

~IMG_5550.jpg

vakantie dan kan je juist bouwen,maar ga je op vakantie grrrrr:D:D:D
we willen het eind resultaat graag zien
fijne vakantie en zien na je rust wel de afbouw :D:D:D

Ziet er wederom knap uit .

Vraagje ga je je traanplaat nog wel verstevigen ? Of iets dikker maken ?
Gr Rick

Rick,

voorlopig blijft de traanplaat zoals het nu is. Het stoort mij (nog) niet.
Het is inderdaad een erg dunne plaat. Zelf denk ik namelijk dat een strip/plaat eronder plakken niet mooi is, omdat je dan de naad zult gaan zien.
De 'echte' truck heeft een knik met omgezette rand in de traanplaat zitten. Daar is deze plaat te dun voor.

groeten,
Erik

Update 66

Nadat het chassis ook een nieuwe kleur (Action zwart) heeft gekregen, ben ik begonnen met de heropbouw van de Scania.

Erik,

is dit een spuitbus in de kleur zwart van de action, of is dit de naam van de kleur zwart van een willekeurig merk?

Groet,
Raymond.

Update 67

na de vakantie weer wat onderdelen voorzien van een kleur:

~IMG_5887.jpg

Nu moet ik even geduld hebben, want om het dak af te maken, heb ik een donkergrijze spuitbus nodig. Hier zat nog even levertijd op volgens de winkel.
Maar ik hoef natuurlijk niet stil te zitten, want er moet nog wel meer gebeuren aan de Scania.

Kleinigheidje: omlijsting lampen voor grille rood gemaakt en lampen geinstalleerd.

~IMG_5888.jpg

Nu verder worstelen met de andere lichtunits om alles in orde te krijgen. :)

Update 68

De donkergrijze spuitbus laat nog (te) lang op wachten, want mijn geduld is op. Ik had nog een paar nieuwe penselen liggen en voor 2 euro een nieuwe potje grijze verf aangeschaft. Hiermee was het grijze vlak voor op het dak al snel en netjes aangemaakt.

En vanmiddag heb ik de decals kunnen plakken op het dak:

~IMG_5934.jpg

~IMG_5936.jpg

Even een nachtje laten drogen voor ik de lak kan aanbrengen Daarna kan het dak afgemaakt worden

Update 69

En het dak zit nu helemaal in de kleur. Eerst de lak gespoten. Hier is wel wat vreemds gebeurd. Het lijkt alsof de grijze verf op sommige plekken iets is opgelost. Eigenlijk zie je het bijna niet, maar goed. Misschien had ik beter een iets dikkere grijze laag kunnen spuiten. Een les voor de volgende keer. Als laatste heb ik de balk boven de reclamebak zwart gemaakt Opvallend dat zo'n detail meteen de aanblik van het dak veranderd. En met dit eindresultaat voor het dak ben ik erg tevreden.

~IMG_5937.jpg

~IMG_5938.jpg

En natuurlijk moest ik het meteen even op de Scania proberen. Geen al te beste foto's, maar dat ga ik in de toekomst in dit bouwverslag nog wel eens in orde maken

~IMG_5939.jpg

~IMG_5941.jpg

Zeker gelukt jammer van je dak ma helaas kan niet altijd perfeckt zijn ma waarom leg je op je voorloopas geen brede band op ?

Verder is hij echt mooi aan het worden en zeker als je trailer erachter hangt :)
Gr Rick

Back