Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2008

Hier wat plaatjes;

2eschaalwedstrijd220620tg1.jpg

2eschaalwedstrijd220620gu4.jpg

2eschaalwedstrijd220620jr6.jpg

2eschaalwedstrijd220620ed5.jpg

2eschaalwedstrijd220620ax7.jpg

2eschaalwedstrijd220620uu7.jpg

2eschaalwedstrijd220620qs8.jpg

Ger had helaas wat pech met de landing maar wist dat snel weer te verhelpen.

2eschaalwedstrijd220620su3.jpg

Zal je altijd meemaken sta je klaar voor de wedstrijdvlucht gaat je plug stuk.

2eschaalwedstrijd220620xa3.jpg

De nieuwe Beaver van Gerard Rutten tevens de kist die meegaat naar de WK

2eschaalwedstrijd220620br7.jpg

Primeur, de eerste altijd spannende statische beoordeling

2eschaalwedstrijd220620cp4.jpg

Mooi he die details, is nog niet helemaal klaar maar is nu al heel fraai

2eschaalwedstrijd220620qg6.jpg

De heren juryleden raakte er niet over uitgepraat er moet toch iets te vinden zijn dat niet klopt.

2eschaalwedstrijd220620oi4.jpg

2eschaalwedstrijd220620cm4.jpg

2eschaalwedstrijd220620mh7.jpg

Ondanks de harde wind en maar 1 vlucht toch een geslaagde dag op Rozenburg.

Ton

Beaver

Is mooi geworden , de Beaver van Gerard.
Die static-juryleden zullen het toch niet over de kleuren hebben gehad zeker? ;-)

greetz,
Frank

Het was idd weer leuk afgelopen zondag!
Jammer dat er een paar uitvallers waren en dat er bij sommige kisten schade was gevlogen!
Ook hebben we ondanks dat de wind steeds harder ging aanwakkeren nog mazzel gehad.
De beelden op het journaal deden me best wel schrikken wat er in het oosten van het land naar beneden is komen vallen(hagelstenen zo groot als een golfballetje).

Mvgr Hans

Hmmm, als ik dat zo zie allemaal ... moet ik weer eens verder gaan met m'n project. Gelukkig is het klussen thuis weer gedaan en de opslag uit m'n hobbykamer weg. En ik heb onlangs m'n brevet gehaald en een begin gemaakt met schaalvliegfiguren oefenen.

Mooie kist die Beaver trouwens. En Bert z'n F.K.49 doet het ook nog steeds goed.

Hans,

Ja zeker mazzel gehad schrok ook van het zien van de hagelstenen, de modellen hadden bij zo'n bui direct in de prullenbak gekunt.

Henry,

Je hebt nog ruim de tijd voor Deelen even een sportschaal (ARF bijv) modelletje rondselen en meedoen. Kun je veel van leren en volgend jaar goed in praktijk brengen.

Ger,

Beetje naar je zin gehad wat vond je van je eerste kennismaking met wedstrijden.

Ton

Laatst bewerkt:
Maak er dan Rutten van dan heb je twee vliegers in een klap:p

:zon:

Ben wel heel nieuwsgierig naar de reactie van de jury op de WK, want het doel van Gerard is om een nog beter model mee te nemen naar Polen om nog hoger te kunnen scoren.

Mij heeft tie overtuigd ik vind de Beaver een pracht kist es kijken of ik met de FIAT G50 een beetje in de buurt van die kwaliteit kan komen.

Ton

28 sept

@ Ton.

Ton ik wil de sportschaalwedstrijd ook op Deelen vliegen, hoop dan een beetje beter uit de 'verf' te komen want afgelopen zondag was niet de gewone vliegerij van mij, (rot smoes) vind het namelijk vies tegenvallen om precies volgens een vast program en met de daarbij behorende signalen te vliegen ("nu" en "gereed" te roepen) vergt toch een hoop concentratie en energie. (k#t landing van mij).
Vond het trouwens wel heel knap van de 'vaste' deelnemers om ook met die stevige wind een mooi programma/vliegsessie neer te zetten, geeft al het nivo aan, hoog dus :wink:
Maar wel weer een nieuwe uitdaging natuurlijk en we gaan ervoor, vond de zondag persoonlijk heel leerzaam, veel opgestoken, en gezien dat je ook met een echte schaalbak, met waardeloos vliegweer, toch netjes kan vliegen.
Zou het wel leuk vinden als er nog meer deelnemers bij zouden komen.
PS die Beaver van Gera-R-d ziet er niet alleen 'mooi' uit maar schitterend en zeer gedetaileerd, heb hem uitgebreid bekeken van dichtbij buitenom en van binnen, prachtig allemaal, motor alles netjes weggewerkt inkluus de uitlaten naar de schaaluitlaat, electrische start (nice!!!) en de cockpit zeer gedetaileerd, en nog veel meer.

Tot ziens dan maar weer, Ger

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Ger......:D
Ton ik wil de sportschaalwedstrijd ook op Deelen vliegen, hoop dan een beetje beter uit de 'verf' te komen want afgelopen zondag was niet de gewone vliegerij van mij, (rot smoes) vind het namelijk vies tegenvallen om precies volgens een vast program en met de daarbij behorende signalen te vliegen
..........troost je, da hebben alle beginners mee gemaakt...., mijn allereerste wedstrijd liep nog vééél slechter af hoor!

In naam der nieuwschierigheid, hier een paar fotookes van m'n pa zijn nieuwe bak. Schaal 1/5, 15kg, uitgerust met een saito boxer viertakt 50cc mét zelfstarter. Kist heefd er pas 10 vluchten op zitten, foto's hieronder zijn van nét voor de eerste vlucht, nog niet helemaal af....voor de gene die het zien!

Groetjes,
GeraLd

17518284963.jpg

17518284970.jpg

17518284845.jpg

17518284979.jpg

17518284959.jpg

17518284927.jpg

17518284848.jpg

17518284844.jpg

17518284818.jpg

Op 14 september staat er een schaalwedstrijd gepland in Othee (B), heeft iemand wat meer info over die club? Kan niets vinden op google, zelfs de plaats lijkt niet te bestaan....

Grt.

Ok, als ik het goed heb gedaan is het vlakbij maastricht. Nu nog een precies adres en/of een website van de club?

Grt.

Back