Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Prop50 is van beroep 'Vlieger' (zegt 'ie in z'n profiel).

Ik kan nu een heel flauwe grap maken over brokkenpiloten, maar da's niet leuk. :nooo:

Maar, Prop50, wat doe je wel precies?

(Overigens is de kans groot dat ik er de 20e niet bij zal zijn :cry: ; ik ben dan waarschijnlijk net voor de derde keer :P (ijs en weder dienende, DV, etc.) vader geworden. :banana: :celebrate: )

jan.

Hoi allemaal,

In ieder geval levert zo'n tekstje de nodige reacties op. En jullie hebben helemaal gelijk, dat mijn commentaar vooral het ventileren is van een persoonlijke verbazing/frustratie over enig nederlands "cultuurgoed". Ik denk dat mensen overal ter wereld in essentie best op elkaar lijken. Maar dat men in Nl nogal geneigd is om problemen te zoeken ipv oplossingen. Maar ik ga nog niet emigreren hoor. Daarvoor is het toch veel te leuk hier.

Mooi nieuws Jan! Wordt het een tweeling? :) (Ben vlieger bij KLM, by the way)

Groeten,

Prop50

als ik de foto bekijk, dan is de huizenrij aan 1 kant, en niet rondom het veld gebouwd. (f is dat inmiddels veranderd?
Ik zie dan niet het probleem waarom je er niet met een jet zou kunnen vliegen met een schaaltreffen, een schaaljet hoort daar nou eenmaal ook bij.
Alleen vliegen richting de onbewoonde kant...

Voor het geluid hoef je het niet te laten..
ik weet wel grotere lawaai makers.. en wie vind het geluid van een turbine nou niet mooi klinken ;)

Peter

Peter!

Op de luchtfoto van het veld zie je ook zgn. 'bunkers' van de golf-course. :?

Om te voorkomen dat wij tussen de golfers crashen (of, nog erger, dat zij met hun ballen onze dure vliegtuigen uit de lucht slaan), hangt er tussen de twee velden een net (waar Engeland zich tijdens WO-II niet voor had hoeven schamen).

Richard moet het maar even aanvullen / corrigeren.

jan.

Gerald Rutten zei:
Er is verdeeldheid over het wel of niet jetvliegen in het bestuur, ik ga er geen verdeeldheid zaaien en zie er van af, jammer.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ontzettend jammer, had graag wat moois willen laten zien........en veilig!

Maar ja, bestuur vertegenwoordigd wel de mening van de hele club en dat moet je respecteren.

Een andere keer dan.

Groet,

Gerald

Het is inderdaad zeer jammer. :cry:
Maar je kunt altijd komen met of zonder toestel (je kunt je F-16 en/of F-15 statische er zetten en misschien een taxi demonstratie geven.)

(ps als ik moest kiezen tussen een crash van een grooooote B-17 of een PA F-16 in mijn achtertuin, dan ging ik toch voor de stuk kleinere F-16) :oops:

Met alle respect voor de beslissing en het standpunt van het bestuur, zij moeten er voor zorgen dat de leden na 20 mei ook nog kunnen/mogen vliegen.

Grtjs
Eric

Hi Gents, zoals Richard het vaakt zegt!!!

Hier een linkje kan je vast ROND kijken!

http://www.deltaoss.nl/foto360.htm

Ik vind het ook erg jammer dat we zo met onze billen dicht geknepen moeten vliegen. En fluisterend met elkaar moeten praten, in de jaren dat we nu vliegen met een hinderwedverguning is er niet een keer geklaagt door de omgeeving over geluidsoverlast. En dat moet zo blijven!
Maar we moeten er een SCHAALDAG van zien te maken! En de meeste SCHAAL vliegers zijn in het algemeen niet zo van die scheurneuzen, dus dat komt wel goed.

Fred van den Berg

vind het heel jammer dat er geen jet gevlogen mag worden,toch zal ik aanwezig zijn en hem statisch zetten,zo ontmoet ik de mensen waar het allemaal om draait namelijk schaalbouwers,tot dan.

Mannen (dames?)

Precies zoals al gezegd wordt, het is een afweging van risico's.
Het besluit is genomen, ik kom er niet meer op terug.

Maar er is nog méér dan voldoende belangstelling van modellen die wél toegestaan worden, laten we daar naar kijken en ons niet blindstaren op de zaken die niet kunnen.
En jullie weten het: een schaalkist die onbekleed met mooie ribjes staat te pronken trekt soms nog méér aandacht als eentje die gewoon al klaar is!

Nee de bebouwde kom zit alleen aan de Zuidkant, de rest is vrij, m.u.v. een boerderij oost van het veld, dat betekent geen circuits van een jumbojet vliegen.
Tja, en dan het golfnet nog natuurlijk..

Ach, op ieder veld is wel iets.....

Maar als je je kist goed beheerst dan is er niks aan de hand, alleen ZO wind, dan is het l*llig vliegen. Edoch, het is geen wedstrijd, je MOET niet vliegen, je kunt ook gezellig meekijken. En tenslotte hebben we niet voor niks een superkantine, waar we afgelopen jaar veel tijd in gestopt hebben...die is beregezellig. Dan maar een middag slap OH-en als het slecht weer is, is toch leuker als een hele middag achter de PC...

Gerald, ja, Streak is al járen weg..weet al niet eens meer hoe lang!

Wat zijn eigenlijk de huisregels/etiquetten?

* Bijv. max 3 of 4 kisten in de lucht, zeker met ee nschaalmeeting niet teveel kisten tegelijk in de lucht (hou ik persoonlijk ook helemaal niet van je bent meer aan het uitkijken naar anderen dan dat je even lekker vliegt)
* zenders inleveren bij aankomst in afwachting tot je een knijper krijgt toegewezen om te mogen vliegen,
* mensen die op dezelfde frequentie vliegen bij elkaar zetten om elkaar te 'controleren' (niet stiekum zender aanzetten e.d.),
* moeten we van te voren alvast onze frequenties doorgeven,
* of gewoon met z'n allen op 't veld en dan zien we wel?

Iwan.

Zoals je ziet is het initiatief nogal ongestructureerd begonnen, we zien tegen die tijd wel hoeveel aanmeldingen er komen in welke vorm we het gaan gieten.
Als je met 10 man bent is zenderbewaking niet nodig, met 30 wel..

Als club hebben we voldoende ervaring met het opzetten van grote evenementen dus dat komt wel goed.

Ja, afhankelijk van het model (bvb complex model, die moet je alleen laten vliegen) en zijn vlieger (bvb iemand die een kritisch model vliegt of het nog maar net heeft) kan het zijn dat hij beter alleen vliegt, zoiets kun je het beste op de dag zelf aangeven.
Maar het lijkt me dat we daar wel uitkomen, het is geen wedswtrijd, er MOET niks! Gewoon veel fun hebben met zijn allen!

Wel zorgen dat je spullen in orde zijn en het liefst dat je model is ingevlogen en dat je het goed beheerst. Invliegen op dit soort drukke dagen is geen goed plan.

Ja,
Een turbine heli komt eraan en is toegestaan.
Deze modellen maken vrijwel geen herrie.

Nog geen aanvraag voor een schroefturbine, die ene die ik heb zien vliegen was niet bepaald stil, maar dat alleen bij hoge toeren.

Iets anders.
Ik hou van pakkende titels.
Als we de meeting een leuke naam willen geven heb ik het volgende voorstel:
Met een knipoog naar Ali O. en met de hoop, cq verwachting het in 2007 te herhalen:

[font=Arial, sans-serif]OSSRAM 2006[/font]
OSS
R/C
scAle (ja da's even foefelen..)
Model (meeting)

hoe vinden jullie die?

Ali Ossram

@Richard,
aardig, maar eigenlijk mis ik een stukje verwijzing naar het forum, zou toch wel op zijn plaats zijn, denk ik.

Ik vind de A wat vergezocht. Wat dacht je van de
Aircraft Scale Meeting Oss (ASMO)
R/C Aircraft Scale Meeting Oss (RASMO of RASMOSS)
Scale Aircraft Meeting Oss (SAMO of SAMOSS)

Persoonlijk vind ik SAMOSS 2006 wel klinken, maar waarschijnlijk volgen nu nog veel meer ideëen van anderen. :D

EDIT in combinatie met vorige post:

Modelbouwforum Aircraft Scale Meeting Oss => MASMO 2006

Flying Scale Forum @ Oss 2006

Flying scale Forum Meeting Oss 2006

Scale forum Flyinn Oss 2006

Vliegend schaal forum treffen Oss 2006

(ps Engels klinkt duurder dan Nederlands :oops: )

Wat de naam ook gaat worden, ik ga zeker proberen te komen

Gents,
Om een beetje overzicht te houden wie er komt hebben we een inschrijf formulier op onze site gezet:
klik op de schaalmeeting op www.deltaoss.nl vul dat in en email het terug naar het emailadres wat er op staat.

Hoofdoel is een globale inschatting te krijgen over het aantal deelnemers ivm de organisatie en catering.
Ik heb er ook een vraag over BBQ op gezet, voor diegenen die dat willen kunnen we in de avond een BBQ regelen, mits er voldoende belangstelling voor is.
zaterdagmorgen dan definitief bestellen en betalen.

Zodra we een aantal aanmeldingen hebben gaan we de lijst online zetten en steeds updaten, dan kan iedereen zien wie en met wat er zoal gaat komen!

We houden het dit jaar bij een zaterdag, volgend jaar misschien een weekend (terrein genoeg om te kamperen!)

@Richard,

Wellicht een overbodige opmerking, maar vooruit:
Denken jullie ook aan het informeren van de verschillende modelvliegagenda's (KNVvL, fora, tijdschriften e.d.)?

Back