Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Berto,

Ga eens kijken op een gemiddelde schaalwedstrijd en je zult zien dat 16 man een SUPER aantal is!

Ik denk dat er nog genoeg bij komen, ik zal eens vragen of er ook nog schaalzwevers interesse hebben.

Okee,
als dat zo is dan vraag ik me af waarom de "echte" schaalwedstrijden zo schaars bezocht worden.

Zou dat dan toch komen door de wedstrijdaspecten?

Als dat zo is dan geeft deze "schaal" meeting wel aan dat de vliegers graag samen willen komen in een relaxte sfeer zonder de druk van het "moeten" presteren (of komt het door de BBQ :wink:).

En wie weet komen er uit deze meeting wel weer nieuwe schaalvliegers naar voren die toch aan de schaalwedstrijden mee gaan doen.

Maar het ziet er naar uit dat het zowiezo een TOP dag gaat worden :thumbsup:

Berto,
Van de zomer nog met Arvid bij een schaalmeeting geweest.
Welgeteld 5 deelnemers.
Of dat het licht aan het wedstrijdelement weet ik niet.
De sfeer is echter wel ongedwongen.
Ik vermoed dat de meeste mensen denken dat het niveau te hoog is of zoiets.
En dat terwijl je al kan meedoen met een semischaal model in de sportschaal klasse(alleen vliegen dus).

Groet,
Jaap

Hee Jaap,

5 deelnemers, da`s niet echt veel.

Als je dan kijkt hoeveel (semi) "schaal" modellen er alleen al op dit forum gebouwd worden dan zou je zeggen dat er meer animo voor zou moeten zijn.
Maar als ik even naar mezelf kijk dan zal het meeste wel te maken hebben met een tekort aan tijd.

En als de tijd er is dan wil je gewoon lekker kunnen vliegen zonder je hier of daar voor te moeten uitsloven :oops:

Wie weet, de P-40 is aardig schaal dus misschien ooit nog een keer (ik ben nog jong dus... :roll: )

Berto,
In Nederland is het wedstrijdvliegen minder in trek dan bvb bij de Oosterburen, in vrijwel elke (modelvlieg) tak.

Ik denk dat ten dele onze Calvinistische mentaliteit er aan ten grondslag ligt:
Als je naar de top wil ben je al gauw een "streber" of uitslover.
"doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".
Van alles boven de middelmaat moet de kop eraf.

Maar misschien hebben Nederlanders gewoon meer zin in gezelligheid dan wedstrijdstress? Wedstrijden zijn niet altijd even leuk en soms is de sfeer er ronduit verziekt, er is tenminste één categorie in Nederland waar men elkaar regelmatig in de haren vliegt.
Zodra er prijzen te behalen zijn komen er toch plotseling wat mindere karaktertrekken naar boven....

Ik ben eerlijk: ik stik zelf van de "wedstrijd" zenuwen als ik een wedstrijdrondje moet vliegen, heb daar bvb in de F3A-X altijd behoorlijk last van gehad.

Dus geef mij maar een gezellig dagje genieten met een stel andere freaks! Voor mij hoeft er dus geen podium, als iedereen 's-avonds met een big smile naar huis gaat kan de dag voor mij niet meer kapot.
Zo doen we dat ook bij BIGGS en die weekends zijn doorgaans één groot feest!

Richard Branderhorst zei:
Dus geef mij maar een gezellig dagje genieten met een stel andere freaks! Voor mij hoeft er dus geen podium, als iedereen 's-avonds met een big smile naar huis gaat kan de dag voor mij niet meer kapot.
Kijk en dat gaan we 20ste ook doen.
En met een Big Smile gaan we zeker naar huis wat er oook gebeurt :D

En wat je aangaf als "stress" daar kan ik bij inkomen.
Als het lekker weer is wil ik gewoon lekker kunnen vliegen zonder "regels" of "tijdsdruk".

Bij wedstrijden is ook vaak het geval dat je over de dag genomen vaker aan der grond staat dan dat je vliegt terwijl je juist dat wil doen.

Heb ik met wedstrijd(jes) surfen ook een tijd gehad.
Je moet aanwezig zijn ongeacht de wind en dan surf je nog maar 1 a 2 uur van de dag.

Heb je die dag geen wind dan is je dag vergooit, waait het wel lekker dan baal je dat je maar een korte tijd het water op kan omdat je anders de wedstrijd "verstoord".
Nu ga ik gewoon als ik denk dat de condities goed zijn en wanneer ik zin heb, en ik kan surfen zolang ik wil.

Dit gevoel heb ik bij modelvliegen ook een beetje.
Als ik een hele dag ga vliegen wil ik zelf bepalen wanneer ik de lucht in gan en voor hoelang etc.
En dat is tijdens de wedstrijden toch zeer beperkt lijk me.

Het wordt dan een soort "verplichting".

Hallo,

Jetprodlx maakte me attent op de schaalmodel meeting op 20 mei. Ik maak een dc-3 als static model op schaal 1:8. Ik overweeg om ook te komen.

Hier is de link naar mijn site: www.propellor.tv

Dit is mijn draad: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20765&highlight=

Dit kan ik laten zien:

6_2.jpg

page0_16.jpg

page1_20.gif

page1_11.gif

Bart Nopper

Sorry, Bart maar bij deze VERPLICHTEN we je om te komen :wink:

Ondanks dat het een statisch model wordt ben ik ervan overtuigd dat iedere "schaal" modelvlieger graag deze kist eens in het echt wil bekijken.

Dus ik denk dat ik namens alle 20 mei bezoekers wel kan zeggen dat je bij deze van harte uitgenodigd bent om 20 mei je DC-3 "tentoon te stellen" op de schaalmeeting in Oss.

Je kunt je hier even aanmelden:
Aanmelding deelnemer schaalmeeting DELTA OSS 20 mei 2006

En dit is de huidige deelnemerslijst:
Voorlopige deelnemerslijst 20 mei

Tot de 20 mei :yes:

Dat klinkt als genieten op de 20e!
Eens kijken of mijn Graupner P51 op tijd alle dingen op de juiste plaats heeft zitten om mee te kunnen vliegen.
Mijn werk speelt nog parten, er zitten nog een flink aantal weken training in de US tussen nu en 20 mei...
Ook nog een nieuwe besturing aanschaffen. De oude is "maar" 21 jaar oud. (Robbe Supra PCM)
Motor inbouwen, uitlaat en carb fatsoenlijk binnen boord zien te krijgen.
De motor is gelukkig al ingelopen.
Invliegen wil ik ook van te voren doen in alle rust.
Maar waar een wil is....enz.
In elk geval ben ik van de partij, al is het zonder kist. Nou ja, of met een of ander pruttel ding.

Forum Fly-In Oss ?? De FFLOSS dus.

Neemt er ook iemand een zut van die forum T-shirts mee? (Gek, Van Dalen kent "zut" niet, toch weet iedereen wat ik bedoel.)

Hoi alle modelvlieghobbyfanaten.

Even dit draadje doorgenomen en besloten om ook te komen, de
doorslag gaf de benaming SCHAAL "MEETING" en geen wedstrijd.
Ik neem mijn geelectrificeerde P38 mee, en of tie tegen die tijd vliegt of niet, mijn F86K Sabre Dog turbinebak.(geintje hoor, vliegen) :wink:
Ik zag dat ook Ton van Munsteren "clubmaatje" van de partij is en nog wat andere bekenden.

Tot ziens.

Ger Kovacs.

Heren, GOED NIEUWS, de vergunning van de gemeente voor het schaalevenement op 20 mei, bij MVV Delta Oss, is binnen!
(Ja Richard, jij wist dat ook nog niet, ik zal dat zo naar alle bestuursleden mailen!)
Er mag ook gekampeerd worden (voor diegenen die dat willen).
Verder mag er dus met alle soort SCHAALmodellen gevlogen worden, met uitzondering van modellen met turbine motoren en ducted fan brandstofmotoren, maar dat was al bekend (bestuursbesluit).
Dus, heren we verwachten verder allerlei schaalmodellen, ofwel Scale, of Semi Scale(=Stand-off Scale), maar toch wel minimaal veel Fun Scale!

Tot 20 mei en nog veel meer aanmeldingen s.v.p.

Groetjes, de evenementen man van MVV Delta,
Jan Hermkens.

Toppie :thumbsup:

Bij deze alvast hartstikke bedankt voor het beschikbaar stellen van het veld en de accomodatie.

Was het al maar zover wij kijken er in ieder geval erg naar uit :celebrate:
(en misschien komt er nog wel een semi schaal kist bij van BosModelAir, :wink:
Moet ik alleen ff vanaf 15 februari flink doorbouwen) :roll:

berto is mijn decathlon (mits hij weer in elkaar zit) ook scale / semi-scale en daarmee waardig voor de meeting?

Back