Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Hoop dat ik wat meer succes heb met de Spitfire dan op de Electromeeting in 2005, in dat verslag kun je ook het veld zien van Delta Oss.

Oss%202005%20%2833%29.jpg

Want met het uitrollen van de landing kwam ik/de spit net een meter te kort en dat is lastig vooral als er een klein slootje ligt.

Weet niet of het gaat lukken maar de planning is mijn nieuw ontwerp van de YAK15 mee te nemen, moet em alleen nog even bouwen.

Ton

Nou, als ik dit allemaal lees, kan 20 mei best heel interessant worden!
Als bestuurslid van M.V.V. Delta en man van de evenementen, ga ik nu dus hiervoor de vergunning bij de gemeente aanvragen!
Dat wil niet zeggen dat er ongelimiteerd ongeloofelijk veel geluid veroorzaakt kan worden, want dan krijgen we later vanuit de buurt toch alsnog de rekening gepresenteerd!
In pricipe zullen we er van uit gaan dat alle modellen de standaardnorm van 94dB op 3m. niet teboven zullen gaan, m.u.v. waarschijnlijk van gasturbines, omdat als die eenmaal in de lucht zijn het geluid niet meer hinderlijk is, dit in tegenstelling tot brandstof Ducted Fans. Maar hierover moeten we binnen het bestuur nog een pricipe besluit nemen, zoals Richard al eerder schreef.

P.S. Als jullie mijn modellen en vooral mijn lelijke kop niet teveel willen zien, moet dus niet op mijn, door mijn zoon als kerstsurprise geschonken, eigen Home Page kijken (hij schijnt trouwens nog niet helemaal af te zijn).
www.home.versatel.nl/jan.hermkens/

groetjes, Jan.

Toppie, het lijkt een hele mooie dag te worden, ik ben zeer benieuwd naar de opkomst maar het schijnt lekker gezellig te worden.

Ik kijk er echt naar uit :yes:

En wat betrft de site ik heb hem al watertandend en kwijlend bekeken, geweldige modellen zeg :worship:

Als ik het zo allemaal lees, is er misschien wel interesse om er een heel weekend van te maken??????
BBQtje, gezellig kamperen (we hebben een douche!) in het Brabantse land(plek zat), biertje....
Maar nou praat ik even mijn beurt voorbij misschien, heb dat nog niet gevraagd aan bestuur.
Is daar interesse voor?

Mogelijk dat de plaatselijke leden ook wel even hun (non -scale)modelletje willen luchten als het mooi weer is....heel weekend niet vliegen is voor enkelen een straf!

:cry: Da´s dan weer jammer.......ander agenda voor zondag....zal het zelf bij zaterdag houden. wereld van keuzes makes is af en toe best wreed!

Voor mij is 1 dag voldoende. Afsluiten met een BBQ is altijd interesant :celebrate:

ps Ik ga schuil achter de naam Jetpropdlx
P-51laaga.jpg

Ik verheug me er al op om al die bouwprojecten en hun bouwers in levendelijve te zien. :proost:

Als het weer wat mee werkt wordt het zeker een geslaagde dag , 'k ben al een paar keer in Oss geweest : Een zeer gast vrije club :thumbsup: !!

Groetjes Eric

Gents,

Er is verdeeldheid over het wel of niet jetvliegen in het bestuur, ik ga er geen verdeeldheid zaaien en zie er van af, jammer.

Ducted fans ook liever niet vanwege de herrie.

Belangrijkste argument is de nabijheid van de bebouwde kom versus de jetmodellen (snelheid en relatief grote hoeveelheid brandstof aan boord).
De crashes met infernale afloop zijn in de jetwereld natuurlijk geen zeldzaamheid, slechts één zo'n geintje dat weekend op een verkeerde plek en we staan met zijn allen aan de grond als club.

Gerald, Leonce attendeerde me op een PHBlue aktiviteit:

Eindhoven, vliegbasis Jubileum KNVOL Regio NB 20 mei `06 static/vliegend

Heb jij daar geen commitment?

Ik heb van mijn sea fury niet veel klaar. maar wil graag ervaring en ideen op doen. dus ik kom zeker staat al in mijn agenda.

hey.. lijkt me leuk.. ik zal het in mijn agenda zetten.
Zal proberen wat leuks mee te nemen.. heb eventueel 3 opties klaar voor mei..

De me 1092/3 voor edf,
een schaal 1/12 p51D
En als het meezit een 1/4.5 p51b met 4blads schaalprop en reductie eenheid.

Peter

Hoi! Een schaalvliegdag lijkt me erg leuk. Time permitting kom ik ook, met schaal-heli en/of vliegtuig(en).

Keep me posted.

Groetjes,

prop50

Moooi zo'n grote chopper.... Het eind is zoek hè. Nog even en de modellen worden grote dan de bemande kisten :)

Greetz

prop50

Er is verdeeldheid over het wel of niet jetvliegen in het bestuur, ik ga er geen verdeeldheid zaaien en zie er van af, jammer.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ontzettend jammer, had graag wat moois willen laten zien........en veilig!

Maar ja, bestuur vertegenwoordigd wel de mening van de hele club en dat moet je respecteren.

Een andere keer dan.

Groet,
Gerald

Lees net dat een of ander bestuur onenigheid heeft over jetvliegen. Ken de situatie niet, dus kan er niet echt iets over zeggen. Het is alleen wel typisch nederlands om te verzinnen waarom iets niet kan, dan hoe het misschien wel kan. Wat dat betreft vind ik ons volkje vaak een stelletje zeurneuzen. En wordt het veel te vaak belangrijker gemaakt wie er spreekt, dan wat er gezegd wordt. Oh wat word ik daar moe van :cry:

prop50

Mhhh, gezien het feit van een paar posts terug dat de bebouwing op +/- 300 mtr verwijderd ligt van het veld kan ik best begrijpen dat het bestuur geen jets toelaat.

Ik persoonlijk ben al blij met de gastvrijheid zoor deze meeting.
Voor de jets kunnen we altijd voor de daarvoor gehouden dagen.

Prop50 zei:
Lees net dat een of ander bestuur onenigheid heeft over jetvliegen....
Dat begint al lekker constructief...

Prop50 zei:
... Ken de situatie niet, dus kan er niet echt iets over zeggen....
Ik zou zeggen, lees de hele discussie eens i.p.v. er zo midden in te vallen. Verder doe ik een gokje: nooit een bestuursfunctie gehad bij een modelvliegclub? M.a.w. verantwoordelijkheid gedragen voor het behoud van een modelvliegveld en daarmee het voortbestaan van een club?

Prop50 zei:
... Het is alleen wel typisch nederlands om te verzinnen waarom iets niet kan, dan hoe het misschien wel kan. Wat dat betreft vind ik ons volkje vaak een stelletje zeurneuzen. En wordt het veel te vaak belangrijker gemaakt wie er spreekt, dan wat er gezegd wordt....
Dank voor deze belangwekkende mededeling waarin niet aangegeven wordt wat de link met deze discussie is, gewoon beetje wild om je heen slaan, van je af kankeren, lekker toch? Stuur ingezonden brief naar Telegraaf, groter publiek.

Prop50
Het ligt even anders,
Ik zit zelf in dat bestuur en heb ten ik het voorstelde al mijn reserves geplaatst.
We zitten ERG dicht tegen de bebouwde kom aan, het is een Godswonder dat we er (met milieuvergunning) mogen vliegen.
Vroeger zaten de eerste huizen 800-1000m verderop, maar ja, uitdijende bevolkingsaantallen he...

delta.JPG

Back