Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Tjonge, jonge, jullie zijn wel bezig geweest zeg!
Terwijl ik mijn eerste schreden in het hellingzweven zette, hebben jullie met elkaar een waardeloze discussie gevoerd!
Jullie hadden beter, net als ik, kunnen gaan vliegen gisterenavond, hellingzweven (op de Maasvlakte) is echt een aanrader!

Ik ben dit draadje gestart met het volgende voor ogen:

Het doel van zo'n dag is in het echt de modellen (klaar of in aanbouw)van elkaar bekijken en (indien mogelijk) te zien vliegen, de mensen erachter leren kennen, ervaringen uitwisselen enz

Richard en Jan H. hebben dit idee opgepikt en zijn ermee aan de slag gegaan. Zij (hun club) organiseren de meeting en mogen daarom de regels vaststellen.
Ik ben blij dat niet alleen modellen die besproken worden in dit forum mogen komen - kan ik tenminste ook nog eens de B-17 van Jan H. zien!
Daarnaast mag iedereen meenemen wat hij wil, zolang het maar aan de eisen van de organisatie voldoet.
Je hoeft niet te komen met een fun-scale en als deelnemer hoef je niet watertandend bij zo'n model te staan.

Zo, en nu heb ik ook nog een puntje wat in de discussie nog niet aan de orde is geweest :wink:
Ik heb een Heinkel P1076, een toestel dat nooit verder dan de tekentafel gekomen is. Mag dit wel een "schaal" -in welke categorie dan ook- model genoemd worden?
btw ik neem hem wel mee :P

ey we zetten aldaar gewoon een boksring op en dan mat Jan een Charter in elkaar rossen :P

(Jan, laat je niet stangen hoor ;) )

Jetpropdlx heeft wel een punt waar hij zegt: de organiserende club bepaalt de regels, en niet een willekeurig forumlid. Had ik inderdaad niet moeten doen; heb ik me niet gerealiseerd.

Sorry, excuses. :oops:

Fun-scale Mustangs: I rest my case, ik ga d'r niet over.

Charters: daar heb ik me te sterk uitgedrukt, was meer als grappig bedoeld (altijd mee uitkijken :oops: ). Maar ik vind wel dat de Charter als trainer overgewaardeerd is. Maar dat is nu niet aan de orde.

Het kan toch niemand ontgaan zijn dat al mijn bijdragen voor een groot deel bestaan uit het :wink: -symbool.

Wie denkt dat ik moeilijk ga doen als er fun-scale modellen op het veld staan, kent mij niet.

(Maar het valt ook niet mee om iemand op basis van alleen maar posts te leren kennen.)

Okay, ik ben wel de oorzaak, maar de schuldige, dat het zo uit de hand gelopen is: vind ik persoonlijk te ver gaan.

Van boos opzet is van mijn kant geen sprake.

(Maar ik vind het wel leuk om de forumgemeenschap af en toe te prikkelen :wink: )

Wat mij betreft is het wederom over en sluiten, en richten we de blik op het weekend en hopen op mooi weer. :P

jan.

jan brilman zei:
Van boos opzet is van mijn kant geen sprake.

Kan zijn, maar ik heb al wel van diverse mensen vernomen dat ze naar aanleiding van jouw betoog in dit topic dit weekend niet zullen komen, opzet of geen opzet... :wink:

Grt.

Amen!

Jan Hermkens heeft de spijker precies op zijn kop geslagen!

Op houden met het geouwe-H en met lekker weer gewoon je gele P-51 meenemen of die Moth met een te grote prop. Het kan niet bommen.

Dus ook aan Alex met je Sukoi, inladen en aanrijden zaterdag ochtend, vlieg hem in Oss maar eens mooi voor.

Greetz,
Robke

Wat een gedoe allemaal zeg. Ik kreeg al bijna geen zin meer om te komen. Mijn modellen voldoen wel aan de eisen van de organisatie, dus kom ik toch maar. :wink:

Al die discussie over wanneer wel en wat schaal heeft me aan het denken gezet.
Gezien mijn electro kisten bij lange na niet in de buurt (gaan) komen van een F4C afwerking zijn de volgende bouwdraadjes verplaatst naar het electroforum (voor de geïnteresseerden). Geen gedoe meer over wat 'schaal' is/zou moeten zijn en wat is voldoende schaalafwerking, hoe groot hoeveel details etc. Dat ga ik lekker zelf bepalen :bye:

Hawker Hurricane Mk I:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20799

Messerschmitt Bf-109E:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=31470

Corby Starlet:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44626

Jan H, dank dat je als "woordvoerder" van het veld het even verduidelijkt. Hoop dat ik velen zal treffen van het weekend en dat niemand gaat afhaken (Alexzzz en anderen).
En ja, het idee was geboren om mensen te ontmoeten die in het subforum vliegende schaalmodellen draadjes hebben. Dat is nu verruimd en daar is niks mis mee. Dat er nu een discussie los gebarsten is over wat en niet kan, is jammer, zoals Hezik en Berto zo heftig probeerde te verdedigen (sorry jongens dat ik er even niet was..... :wink:)
Dusssssssssssssssssss, zie jullie van het weekend :yes:

Alexzzz zei:
Kan zijn, maar ik heb al wel van diverse mensen vernomen dat ze naar aanleiding van jouw betoog in dit topic dit weekend niet zullen komen, opzet of geen opzet... :wink:

Kan me niet voorstellen dat echte modelvliegers zich hierdoor uit het veld laten staan.

dat ze naar aanleiding van jouw betoog in dit topic dit weekend niet zullen komen
Dus omdat ik iets vind haken er in een keer allemaal mensen af? 8O

Ik wou dat ik op mijn werk zoveel invloed had!

Phoenix die bouwdraadjes gaat verplaatsen: ik weet niet wat ik zie!

Wil je ze alsjeblieft weer terugplaatsen?

Wat is dit voor malligheid!

Wij houden ons (op enkele uitzonderingen na (bv. Gerald) ) allemaal met semi-schaal bezig.

Ik ook.

Helpt het als ik niet kom?

Om de meeting te redden?

jan.

Nee hoor Jan, ook jij bent nog steeds van harte welkom :yes:

Ook ik was gewoon gekomen ondanks "onze" discussie, daar laat ik me echt niet uit het veld door slaan.
Zoals al aangehaald werd is de ontvangende club diegene die bepaald wat wel en niet kan.

Ook ik heb ondertussen vernomen dat er een aantal al zoiets hebben van als het zo moet dan maar niet, maar dat is niet de opzet en zeker niet de bedoeling.

Ik hoop dus dat al diegene die zich aangemeld hebben alsnog gaan om er een heerlijk en gezellig weekend van te maken en te kijken naar al het moois wat er te bewonderen is.

Voor al diegene die gaan veel plezier en geniet ervan 8)
En ik hoop voor jullie dat het weer meewerkt :)

Berto, dat jij nog steeds hier op het forum rondhuppelt is niet goed. Kan je je vrouw niet helpen? Dan kunnen we je tenminste ook verwelkomen van het weekend...... :wink:

Ik doe m`n best Arvid maar meer dan dat kan ik ook niet doen.

Niets helpt :-(
- geld ervoor houden,
- vertellen dat als ie komt dat ie dan een vliegtuig uit mag zoeken,
- surfplank beloven,
- vrouwtje onder druk zetten,
- dreigen,
- lief vragen,
- etc. etc. etc.

Het heeft allemaal geen zin, ben bang dat ik het moet laten schieten :cry:

Phoenix zei:
Gezien mijn electro kisten bij lange na niet in de buurt (gaan) komen van een F4C afwerking zijn de volgende bouwdraadjes verplaatst naar het electroforum

Dat meen je niet hè?!
Terug!

Berto zei:
Het heeft allemaal geen zin, ben bang dat ik het moet laten schieten

Nóg een paar dagen later en je kan gewoon komen zaterdag :wink:

Hey jongens, als Jan Brilman niet komt, kom ik ook niet hoor! :)

Laat je niet gek maken Jan!

Berto zei:
Niets helpt :-(
- geld ervoor houden,
- vertellen dat als ie komt dat ie dan een vliegtuig uit mag zoeken,
- surfplank beloven,
[..]

Tijd voor een mop.. komt een zwangere vrouw bij de dokter die al ruim uitgeteld is, maar geen kind.

Dus zegt die dokter, ga maar zitten benen wijd.. en hoppa hij schuift zo een brood en een pot pindakaas naar binnen. "en nu?" vraagt de vrouw, "kom morgen maar terug". De volgende dag is de vrouw er weer, "beentjes wijd mevrouw" en hoppa weer een brood, gevolgd door een pot pindakaas, zo naar binnen. "en nu?" "kom morgen maar weer terug". Dus de volgende dag komt die vrouw weer binnen, "ja mevrouw u kent de routine, doet u de beentjes maar weer wijd".. dus die dokter perst een brood naar binnen, en doet vervolgens niet. Dit duurt 1 minuut, komen er ineens handjes naar buiten. De vingers grijpen de lippen vast en duwen het uit elkaar.. komt het hoofdje .. "zeg, waar blijft die pot pindakaas?!"

jan brilman zei:
Charters: daar heb ik me te sterk uitgedrukt, was meer als grappig bedoeld (altijd mee uitkijken :oops: ).

klopt, daar hebben wij zelfs nog 24 uur ruzie over gehad, met "bedreigingen" heen en weer.....inderdaad moet je met dit soort uitspraken oppassen, je kunt namelijk op een forum iemand zijn gezichtsuitdrukking niet zien, in tegenstelling tot het van persoon tot persoon praten, en dan kan het harder aankomen dan bedoeld is :oops:
jan brilman zei:
(Maar het valt ook niet mee om iemand op basis van alleen maar posts te leren kennen.)
zie mijn bovenstaande :wink:

:rolling: kijk, dat zijn de grappen!!

en nu jongens::: alle :agrue: op een rijtje, even een keer flink :hammer: en dan:::

VLIEGEN MET DIE HANDEL!!

voor het verzetten van de gedachten, ik neem deze mee:

3.JPG

Helaas niet af..

Pittsje van Robbe:
050225_152216_2.jpg

en deze:
PICT0109.JPG

Dat ben ik, hoop dat ik er ook zo bij kan lopen met het weer... :roll:

+ de hurricane... (kan zo geen fotootjes vinden)

EHUUU :oops:

Ben ik door de ballotage-commisie? ja? :o hoi hoi :D

boskoop8.jpg

caldwell%20corsair%20001.jpg
normal__EDU20060416-20.jpg

Zo en nu is het gedaan met alle onzin.

Ik zie jullie allen op zaterdag in Oss 8)

Groet Ger Kovacs.

Hee Ger,

Ik hoorde vanochtend over enige twijfel van jou en A. te S. maar blijkbaar ga je toch.

Toppie :thumbsup:

@ Klopt Berto.

Twijfel is weggenomen, deze meeting is mij iets te uniek en zeker voor nederlandse begrippen, ik laat de organisatie niet vallen, op mij kunnen jullie rekenen :D

Jan Hermkens, Richard Branderhorst en natuurlijk nog meer leden van DELTA Oss, alvast bedankt voor alles.

Ik ga jullie allemaal zien.

O ja, ik neem wat mooi weer mee vanuit het westen des lands, alle anderen ook? :wink:

Groet Ger Kovacs.

Back