Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ook jij wist dat niet zeker schreef je, maar moet idd de andere kant op.
deze spijker ik aan de muur met bordje, zo moet het niet!
aldoende leer ik
grt peter
Peter,
Soms stuur ik een PB aan een forumlid om deze aan het nadenken te zetten.
In de PB noemde ik twee dingen, de stand van de groef in de naaf en de draaiing van de wokkel.
Het bericht had ik afgesloten met " misschien zie ik het verkeerd".
Dit alleen voor verder nadenken.
Henk
Misschien een beetje laat maar het werkt aanstekelijk. Ik heb het frame afgekeken hier en een 40mm schroef voor mijn Tromp gemaakt. Wel lastig de bladen voor het zilver solderen goed op de plek te krijgen. Ik kan niet 90graden in de kern freezen.
Het is je mooi gelukt om de scheepsschroef te maken,
Vraag heb jij de schuinstand van de bladen gemaakt volgens een berekening?
Voor info, in mijn vorige bijdrage zit een grafiek, waarin per bladlengte de schuinstand van het blad is af te lezen: https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-4#post-3857374
In mijn geval voor een schroef van ø80mm.
Succes met de voortgang. Henk.
Nee niks geen berekening ik had een schroef van vroeger ongeveer 43mm heb de bladen nagemaakt en recht er op gesoldeerd onder 45 graden. En iets kleiner zo'n 40mm omdat mijn decaperm zonder vertraging tegen de 7 ampère zat. Daarna de bladen iets getordeerd.
Moet ze nog even na stellen op de draaibank zoals eerder beschreven.
Ik dacht gewoon doen al dat ingewikkelde breken. Zien er mooi uit vindt ik zo voor de eerste keer. Staan mooi onder de boot.
Hi Henk ik heb jou zelfgemaakte schroef gezien erg mooi.
Met grotere diameters kun je er wel iets heel moois van maken heb ik gezien.
Mijn alternatief uit de winkel is ongeveer het zelfde als wat ik zelf heb gemaakt denk ik.