Schlüter

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Norbert kok, 6 jan 2008.

  1. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hallo Grobbe,

    Doet mij deugd dat je iets betaalbaarders hebt gevonden!! ik vind dit ook een beter alternatief. het voordeel is van 1:14 dat er alle machines van Bruder gemakkelijk achter passen Zoals een ploeg of cultivator. Voor de stuur en hefinrichting Moet je zeker kracht servo's gebruiken , 13 kilo trekkracht is voldoende. Bij conrad kun je die bestellen . Hier zijn ze 34 euro per stuk dus dat scheelt ook weer en ze zijn net zo goed. Ik heb hier nog een cabine met spatborden Zonder stoel ,spiegels en stuur. en een motorkap liggen. van Dickie.
    doe even een pb met je adres als je deze wilt hebben. Een komplete dickie fendt heb ik hier niet meer maar kan ze wel voor je bestellen.

    Via de link die ik je gaf ga je naar onderen bij Wrecker und sonderfahrzeuge. hier staan ook de landmachinen.

    Groeten norbert
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  2. Bedankt voor het aanbod, maar ik moet wel een hebben die compleet is, ik wil namelijk graag 1 oud model en een nieuw model, wat moet trouwens een nieuwe bij jou kosten??

    En natuurlijk die onderdelen niet weggooien he, misschien verpruts ik nog één, niet te hopen maar je weet maar nooit.

    In welke hengelo zit jij, overijsel of gelderland, want ik wil dat model van je wel eens een keer komen bekijken als het mogelijk is.
     
  3. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hallo Grobbe,

    ik zit in hengelo Overijsel. Voor een goedkope dickie fendt kun je oo op ebay. de kijken.
    In modelbau zoeken naar fendt, staan er zat. bij mij kost deze 95 euro.

    Groeten norbert
     
  4. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hier is weer een kleine update van wat er dit weekend weer gemaakt is.

    Op tweede paasdag heb ik de schijven gedraaid die voor de verdinding tussen de motor en de messen diend. De messen zijn bevestigd met 4 m2 boutjes. De schijf wordt wederom met een m2 boutje vast gezet op de as van de motor.
    [​IMG]

    De motoren zijn bevestigd en ik heb de draden er aan gesoldeerd.
    [​IMG]

    Zo ziet het er dan aan de onderkant uit.
    [​IMG]

    Toen dit klaar was heb ik het geheel getest in de tuin op het gazon. Even een 6 volt accu er op aangesloten en toen .... maaien maar!!
    Ik was zeer verrast hoe hij het gras maait. Het werkt zeer goed . Alleen werd het gras nog overal heen gestrooid. Dit komt doordat er nog geen rubber flap omheen zat.

    Vandaag had ik toch nog even de tijd gevonden om de rubber flap te maken. Deze rubber flap komt ook van een echte frontmaaier. Het is maar 1 mm dik en zeer flexibel. ik had een stuk rubber gekregen van mijn collega die thuis ook nog een boerderij heeft.
    De rubber flap word geklemd tusstn twee messing strippen. Gaten er door boren en weer vast zetten met m2 bout en moer.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Nu het zo ver klaar is kan ik beginnen met het spuiten van maaier aan de onderkant en de bovenkant gaan afwerken in de vorm van een echte frontmaaier. Dus de motoren worden nog weggewerkt.
     
  5. Ziet er weer heel goed uit, als ie helemaal klaar is wil ik hem wel eens in het echt zien maaien.
    In welke kleurstelling wordt ie gespoten????
     
  6. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    zo te zien word het een CLAAS frontmaaier;)
    groetjes wesley
     
  7. gmctje

    gmctje Guest

    Goede middag Norbert dat ziet er professioneel uit.Echt strak werk en dat voor een trucker .Je hebt de wereld laten zien dat je een allround trucker bent.
    De groeten van GMCtje. en succes er verder mee.
     
  8. gmctje

    gmctje Guest

    Mocht je nog een mooie grill nodig hebben ik dacht aan deze. GMCtje[​IMG]
     
  9. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hallo modelbouw vrienden,

    ik ben weer terug van een weekje werken. Met landbouw machines naar duitsland geweest. Ik heb er nog een mooie Schlüter gevonden en even op de foto gezet.
    De maaier wordt inderdaad een claas, dus wordt hij groen met wit.
    Groeten Norbert
     
  10. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    zoals gezegd heb ik deze week weer een Schlüter gespot in Duitsland. Van dit model zijn er maar 200 van gemaakt.
    [​IMG]
     
  11. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo nu weer even een kleine update van wat ik vandaag weer gedaan heb. Aan gezien ik nog wacht op de regelaars voor de trekker ben ik dus verder gegaan met de front maaier.
    De onderdelen na het spuiten.
    [​IMG]

    Hier is de rubber rok gemonteerd.
    [​IMG]

    begin met de afwerking van de bovenkant van de frontmaaier.
    [​IMG]

    Groeten Norbert
     
  12. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo ik heb vanmorgen nog even een beetje gebouwd aan de frontmaaier. ik ben begonnen met het maken van de kappen die over de motoren komen. Deze kappen worden gemaakt van ABS plaat. 1,5mm dik.
    1 kap is nu klaar zoals je op de foto kunt zien.
    [​IMG]

    De frontmaaier voor de trekker gekoppeld
    [​IMG]

    En meteen nog maar even een mooie foto in de tuin gemaakt.
    [​IMG]

    Groeten Norbert
     
  13. gmctje

    gmctje Guest

    Hallo Norbert dat schiet bij jou wel lekker op zo te zien en het is prachtig .
    Boogaart groenvoorziening wacht op jou. Succes.
    GMCtje
     
  14. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Frits,

    ik neem donderdag avond de trekker met maaier mee naar de club. Dan kunnen we een stukje proef maaien.

    Groeten norbert
     
  15. arjan-schmalz

    arjan-schmalz

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    108
    filmpje!!!!!!

    ziet er goed uit!!!!
    groetjes arjan
     
  16. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hallo modelbouw vrienden,

    Ik heb vannavond de maaier even gedemonstreerd op de modelbouw club. Met het maaien gaat het goed alleen moet de rubber rok iets korter worden gemaakt. Omdat het gras natuurlijk niet op schaal groeit. De rubber rok duwt het gras nu nog te "plat". door hem iets korter te maken blijft het gras meer overeind staan en komt het beter voor de messen. Als dit gedaan is zal ik eens kijken hoe ik een filmpje hier op het net krijg.

    Groeten Norbert
     
  17. arjan-schmalz

    arjan-schmalz

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    108
    linkje naar youtube ???
     
  18. gmctje

    gmctje Guest

    Norbert dat ging perfect met de gras maaier donderdag avond.Dat had ons Gerradje niet gedacht van een trucker .
    Gr GMCtje.
     
  19. K.Rodenhuis

    K.Rodenhuis

    Lid geworden:
    31 jul 2003
    Berichten:
    200
    Locatie:
    hengelo
    Hallo Norbert

    Wil even wat foto,s plaatsen die ik heb gemaakt van je hand maaier (is goed bedoeld)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi klaas ,

    ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat je foto's had gemaakt!!!
    Bedankt klaas,

    Groeten norbert
     

Deel Deze Pagina