Schlüter

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Norbert kok, 6 jan 2008.

  1. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo vandaag weer een beetje aan mijn trekker gewerkt. ( mijn vriendin stuurde mij naar de hobby kamer omdat ik haar in de weg liep zei ze) Heb ik even geluk!!
    Zo heb ik de ontvanger met snelheids regelaar ingebouwd. De servo's voor de hef inrichting aangesloten en alles even getest.
    De front maaier wordt gemakkelijk opgetild en ook het rijden gaat zeer goed. Nu nog de regelaar voor de maaier inbouwen.
    En wederom testen. dan kan alles verder afgemonteerd worden en de verlichting in orde gemaakt worden.

    Groeten norbert
     
  2. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Afgelopen donderdag ben ik naar de modelbouw beurs in Dortmund geweest . het was er gezellig druk en ik heb ook nog de nodige kleine dingen gekocht voor mijn trekker.
    Nu heb ik afgelopen weekend weer aan mijn trekker gebouwd.
    De regelaar voor de frontmaaier zit in de trekker gebouwd in de linker tank (opstap), deze regelaar is afkomstig van CTI- aichtal. een zeer kleine goed functionerende regelaar voor weinig geld.
    De ontvanger accu zit in de rechter tank.
    De regelaar voor de aandrijving komt van modellbau regler. Het is de As12/15 RW. eveneens een goede regelaar voor weinig geld. Het voordeel van de laatste regelaar is ,is dat deze goed reageerd vooral bij lage snelheden op het land. of op de akker.
    [​IMG]
    het wordt al een aardige wirwar van kabels.

    Een eenvoudige 4 kanalen schakelaar is de PS4a. Zo groot als 1 eurocent dus er is altijd wel een plekje in het model voor te vinden. hiermee wordt de verlichting en de zwaailampen geschakeld.
    [​IMG]

    Verder heb ik de trekker zaterdag nog 1 keer helemaal gespoten met kleur lak en daarna alles weer opbouwen. De spiegels zijn gemonteerd alle ramen zitten in de cabine en de deuren ook.
    [​IMG]

    verder heb ik op de beurs nog een mooi stikkertje gevonden voor op mijn Schlüter.
    deze heb ik op de voorruit geplakt. De nummerborden en type stickers worden gemaaktmaar deze komen later.
    [​IMG]
     
  3. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo hier ben ik weer met een kleine update.

    ik heb de achter kant van de trekker nieuw gemaakt van een blokje aluminium. hier is de in hoogte verstelbare vangmuil koppeling te bevestigen. ruimte gemaakt voor de aftak as .en helemaal boven wordt de topstang gemonteerd
    [​IMG]

    Groeten norbert
     
  4. gmctje

    gmctje Guest

    Hoi Norbert die achterkant van je Schluter ziet er echt profecioneel uit echt te gaaf man.
    Gr: GMCtje
     
  5. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo hier ben ik weer met een paar kleine vorderingen aan mijn trekkertje.

    ik heb vandaag maar eens de dubbel lucht van de vooras gedemonteerd. Het is nu niet meer zo nat op het land dus ik dacht dat het nu wel goed zou gaan. Verder heb het merk embleem op de motorkap geplakt. en ben begonnen met het luchtfilter aan de zijkant van de motorkap.
    Verder heb ik kleinere stekkers aan de accu en snelheidsregelaar gemaakt zodat de cabine nu mooi sluit.
    nog 1 keer met dubbel lucht op de vooras.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Norbert
     
  6. Joris R.

    Joris R. Guest

    Dit is echt prachtig!
     
  7. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Hallo norbert dat ziet er netjes uit wat voor schaal is dit ? 1:14meschien? pas geleden zag ik nog een sluther op een boeren dag maar deze zag er jammer genoeg niet zo fraai uit .de fend trekker is die van het merk dickie ,want ik heb namelijk zelf een case van dickie deze is wel aangepast aan mijn wensen en voorzien van een hefmast verder ben ik bezig met een ford 9280 trekker uit canada hier moet ook nog een drie assige giertank achter komen ,op moment ligt de hobbie op een laag pitje wegens schilderwerk .zelf staat ik onder de truckersforum{keesp kniktrekker 9280}succes met de hobie
     

Deel Deze Pagina