Schlachtschiff Bismarck 1/200 van Trumpeter

Ja Klaas, heb ik ook gezien, te vlug getypt denk ik, bedankt. Heb het nu aangepast.

Groeten,
Willie

Hahaha, wat een pret! Zelf poste ik ook fout met mijn 20 cm! 2 tot 3 cm lijkt me een redelijke draad, kan me voorstellen dat de spandraden van de achtermast dikker waren.

Wel oppassen mannen, als we fout rekenen zitten we zomaar met een Bismarck van 12 meter opgescheept! Doet me denken aan het giga model van de yamato in japan. Kennen jullie vast.
 
Image1518794511.622779.jpg


Zo, de hele boel weer verknipt. We gaan aan de gang met ez-line in diktes 0.001, 0.003 en 0.005. Maar dat zullen wel inches zijn of zo.
Image1518794665.006468.jpg
Elastisch!
 
Het zijn inderdaad inches, dus maal 25 voor mm. De dunste is dus volgens opgaaf 0.025 mm. Maal 200 is dat 5mm, dus een draad van 0,5 cm. De middelste 1,5 en dDe dikste 2,5 cm
 
De dunste lijkt daarbij wat onbruikbaar op deze schaal. Maar bij de fuso 1/700 staat het voor 0,025 maal 700 = 17,5 mm = 1,75 cm! Dat lijkt heel bruikbaar!
 
Uiteindelijk had je toch gelijk Erik en wij anderen niet!

Vond deze opname met dieptebomrekken op de Bismarck.
Uit een boek van Siegfried Breyer en Gerhard Koop (Schlachtschiff Bismarck -eine technikgeschichtliche dokumentation-.
Afbeelding is van 05-05-1941 bij Gotenhafen in het toen bezette Polen (Gdyna uit het hoofd?).

Zo, dat is ook weer rechtgezet.

28 1941 5 5.jpg
 
Joepie, een mijlpaal, alle tuigage zit er op!
Image1523040778.446657.jpg
Image1523040804.009826.jpg


Mijn grootste zorg: blijft het heel. Ik lijm alle knoopjes na, maar dat lijkt het elastiek (dat toch al kan knappen bij teveel rek) extra kwetsbaar. Misschien is gewoon een vierdubbele knoop leggen ok, maar voor hetzelfde geld schiet dat los.

Wat een gedoe was dit om dit voor elkaar te krijgen. Hopelijk nu verder met de railing en de laatste details!
 
Dank je. Herstel werkzaamheden aan gedeukte railing, verfbeschadiging en losgeraakte onderdelen
Image1523044220.252925.jpg
Image1523044241.865794.jpg


Vooral die katapult blijf je maar aan haken. Die kun je beter na de tuigage monteren
 
Misschien is het verstandig om eerst de stuurboord- of bakboordzijde helemaal af te bouwen.
Dan heb je geen contacten meer met het schip aan de zijde die gereed is.
Dan hoef je er ook niet meer omheen te lopen, of het schip te draaien.
 
Back
Top