Schweizer 300c van Vario

Gelukkig heeft niemand gezien dat het de 1e keer was dat ik de airbrush gebruikt heb ;)

Valt nog niet mee.
Was benieuwd hoe hard de verf zou worden, ik heb de buizen door de onderstel geduwd, en er zat geen kras op, en die zitten er gewoon strak in, dus dat is mooi.

Ik gebruik 1k primer, en 2k autolak, dus kan ook niet te lang wachten met het opspuiten van de verf.

Zwart ging dus wel maar wit zal ik in meerdere keren moeten doen, maar dat komt verder wel.

In het onderstel zaten nog een paar openingen
vjYJvbN.jpg

en daar zit bij de echte een buis in, dus een stukje staf, busje er omheen, spuiten:
eFyLq4t.jpg

Zo, die valt er niet meer uit.

Inmiddels heb ik ook een hevel voor de carburateur binnen
NXE6T5M.jpg

Maar de carburateur pas niet langs het frame.

Om het netjes te maken moet er best een randje af
lRE0WfW.jpg

deze motor is gewoon wat smaller, dus komt het wat naar binnen.

Wat is nu wijsheid, een stapeltje extra pakkingen er tussen, of een stukje van de bodemplaat af dremelen?

Groeten,

Arie
 
Laatst bewerkt:
Zolang je netjes Dremelt (geen scherpe hoeken of randen achterlaten) zou ik gewoon die bodemplaat wat aanpassen.
 
Ok, allemaal pakkingen is ook niets.

De plaat er af gehaald, zoiets moet het gaan worden
6zRmSrA.jpg

En zo is het geworden
z9X44Rx.jpg

En dan past het netjes
WTKXOYF.jpg

Groeten,

Arie
 
Omdat de motor er toch af was, even het losse onderstel gewogen
jshCqak.jpg

882 dus ;)
rTzfW0y.jpg


Gelijk de motor ook even gewogen
pEjpnU6.jpg

En de G230
5YNlWVD.jpg

Die is nog lichter.....

Maar de ZG23 heeft een metalen koelkap, extra plaatje voor de koeling, metalen bougie kap, maakt niet zo veel uit.

toen wilde ik het totaal wegen, maar dat kan m'n weegschaal niet hebben

Groetn,

Arie
 
Het hele spul staat er weer op
ylRW73c.jpg

Ik heb nu ook achter uitlaten, maar laat het voorlopig zo, dat komt met het evenwicht wel goed, en dan hoef ik de riemenkap niet af te zagen etc.

Het gaat erg krap worden onder de carburateur, dus zo laag mogelijk schroefje voor de kap over de snaar
Fw5eGps.jpg

Dat zit dan zo iets
jYjPTRU.jpg

En dan passen hoe het gaat, niet dus, dus dat boutje gaat er straks weer uit ;)

De hevel past niet onder de isolator door

Die gaat nu zo op de carburateur komen
RF7k3F9.jpg

En dan de servo naar buiten gericht, ben ik ook wel blij mee, anders zat alles vlak langs de motor, en kan je er voor afstellen niet bij, moet je alles helemaal demonteren

Oh, en deze motor heeft de trekstarter net wat anders zitten
ou514DP.jpg

Dus het plaatje voor afscherming kan er weer af.en dan halen we ons ook niet meer open aan schroefjes @Johannes59 ;)

We gaan de goede kant weer op.

Groeten,

Arie
 
Er zat nog even wat in de weg

Deze motor heeft twee nokjes, en er zit er natuurlijk 1 precies waar ik de servo wil hebben, dus de zaag er in ;)
7fomzWW.jpg

Het ziet er dramatisch uit, maar met de dremel stuift het nogal, zo met de handzaag gaat het rustiger, en blijft alles netjes liggen, gaat er best snel af
drfD3xG.jpg

Alleen was ik te voorzichtig geweest, en kon er nog een plakje vanaf:hammer:, maar dan heb je wat, hier moet ie tussen komen
Sbtu8yQ.jpg

En dat past precies
9sMhXhN.jpg

Even een servo stangetje er bij gezocht
0CU0gxq.jpg

Volgens mij moet het zo gaan passen.
Zal de ontvanger eens even aansluiten, kijken hoe de servo weg is, en of het een beetje met de instructies van Bert uit gaat komen.
Anders de curve wat aanpassen.

En dan kijken of het kapje er overheen past, zodat alles weer uit het zicht is.

Er zit zo een mooie toeter op de carburateur, maar dan heb je geen luchtfilter, hoe doen andere dat?
Komt namelijk niet binnen de romp. (want heeft geen romp ;) alleen maar een cabine zeg maar )

Groeten,

Arie
 
Op mijn Kalt met 22cc Zenoah/kalt motor zat standaard een luchtfilter met een stuk grof schuim erin , als deze er niet op zat scheelde dat enorm veel geluid .
Je zou is kunnen kijken bij een bedrijf die kettingzagen of iets dergelijks verkopen en of er een los filter element op gemonteerd kan worden .
En anders zelf wat "fabrieken" :thumbsup:

Zie PM .

Gr, Arno
 
Je zou is kunnen kijken bij een bedrijf die kettingzagen of iets dergelijks verkopen en of er een los filter element op gemonteerd kan worden .
En anders zelf wat "fabrieken" :thumbsup:

Ik heb in ieder geval een tuinmachine reparateur vlakbij.

En het aanbod om hem mee te laten kijken als ie niet goed zou lopen!

Had hij bij een vliegtuig ook al eens gedaan.

Groeten,

Arie
 
Als ik jou was, zou ik de kogel op het servo heveltje aan de "buitenkant" zetten, dat werkt wat makkelijker.

Er zit zo een mooie toeter op de carburateur, maar dan heb je geen luchtfilter, hoe doen andere dat?
Komt namelijk niet binnen de romp. (want heeft geen romp ;) alleen maar een cabine zeg maar )
je kunt luchtfilters kopen, zowel van K&N als bijvoorbeeld wat op de 1:5 auto's gebruikt wordt.
Zoals Rene al zegt, echt nodig heb je het niet (alleen als je vanaf zand of asfalt vliegt is het écht nodig, vanaf gras valt meestal reuze mee tenzij het veld gortdroog is en net gemaaid), maar het scheelt wel behoorlijk in de herrie, een luchtfilter.

In jouw geval is het wel bijna altijd erg lelijk omdat het nogal naar de zijkant uitsteekt...

Persoonlijk zou ik, als er per sé een filter op moest, een custom-made flensje met een aanzuigbochtje naar achteren, en dan een luchtfilter van een 1:8 offroad buggy o.i.d. gebruiken, zo'n stukkie oliegedrenkt schuim. Compact en uitstekende filterwerking, relatief erg makkelijk schoon te maken.
Die filters heb ik ook altijd in de SkyFoxen en zo gebruikt, en zo'n Zenoah zuigt helemaal niet zo idioot veel meer lucht aan dan een gillende 10 cc gloeiplugger...
 
Als ik jou was, zou ik de kogel op het servo heveltje aan de "buitenkant" zetten, dat werkt wat makkelijker.
Ja, even kijken hoe het gaat, staat nu mooi in lijn, al veel beter dan alles omgedraaid, want dan kan ik er helemaal niet bij.
Persoonlijk zou ik, als er per sé een filter op moest, een custom-made flensje met een aanzuigbochtje naar achteren, en dan een luchtfilter van een 1:8 offroad buggy o.i.d. gebruiken, zo'n stukkie oliegedrenkt schuim. Compact en uitstekende filterwerking, relatief erg makkelijk schoon te maken.
Ik laat het even zo, kan er toch later nog bij, is er dan geen functie voor die "tuut"- venturi?

Groeten,

Arie
 
is er dan geen functie voor die "tuut"- venturi?
Je bedoelt die aanzuigkelk? Ja hoor, die maakt de motor een haartje zuiniger (in heli-toepassing maakt dat maar hééél weinig verschil overigens) maar verbetert de aanzuiging van lucht vooral, m.a.w. de vulling wordt wat beter en daardoor neemt het topvermogen met een paar procentjes toe. Niks wereldschokkends, en niet iets wat je echt gaat merken, maar gewoon, "met is beter dan zonder"...
 
ok,

Ik ga eerst eens kijken of deze motor het doet.

In ieder geval hadden we een vonk, dus dat is er.

Tijdelijk tankje monteren, en dan eens starten.

Groeten,

Arie
 
Ok,

1 plopje choke, 2 trekjes, en hij loopt
Alleen de koppeling pakt niet op. Dus moet het kapje er af aan de onderkant, en daarvoor het onderstel los, en dan doe ie het natuurlijk gelijk ;(
Loopt nog wel te rijk, met 1,5 slag op de lage sproeier.
Toen het tankje bijna leeg was kwamen er stationair meer toeren bij.

Maar hij doet het in ieder geval !
en ja, je hoort de inlaat dus echt wel.

Groeten,

Arie
 
Laatst bewerkt:
Back
Top