Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
meen je dit..?
dat verklaart een hoop! Dan heeft de regelaar ook helemaal verkeerd gestaan.
Wat denk je dat deze wikkeling werkelijk op zal leveren?
Kijken of ik een 13T schuine vertanding ergens kan vinden..
ook ben ik dan genoodzaakt een verstelbare mount aan te schaffen.....
Even een vraagje, als ik een Scorpion HKIII 4035-500 naar 450kv zou willen brengen, dan is dat al te doen door 1 wikkeling meer in de motor aan te brengen toch? De polen en magneten zijn gelijk tussen beide versies.
Als ie een kV van 470 heeft gehad en de regelaar stond op 510, dan zou het te verklaren zijn dat
het toerental wel eens inkakte waar dat niet echt voorkomt.
Kan je de kv invoeren bij je regelaar? Welke regelaar is dat dan?
Kleiner pinion bedoelde je neem ik aan? Anders wordt toerental nog hoger dan oorspronkelijke situatie: EN hogere Kv EN meer tanden op motorpinion.... Dus Sirolf: ik denk dat je makkelijk een pinion groter kan t.o.v. wat je eerst vloog. ...
En dan nog voldoende ruimte voor koellucht tussen de spoelen... de kopertoename is nu 109% dus nog steeds ruim 2x zoveel als voorheen ...
Voor goede toerentalbepaling zal een regelaar het aantal magneetpolen moeten weten. De regelaar bepaalt zelf het aantal nuldoorgangen per minuut. Met die twee getallen kan regelaar toerental EN Kv nauwkeurig bepalen. Een regelaar die e.e.a. aan de hand van opgegeven Kv waarde doet, zal niet nauwkeurig zijn aangezien de Kv getallen nogal onnauwkeurig zijn. Sommige motor-fabrikanten gooien er met de pet naar. Ik verwacht ook niet dat CC de ingevoerde Kv waarde hiervoor gebruikt.Ik gebruik de Castle ICE 120HV, hier kun je via de PC de gov met bepaalde gegevens exact instellen. Als de kV waarde al niet klopt zal het toerental ook niet kloppen in werkelijkheid ...
Kleiner pinion bedoelde je neem ik aan? Anders wordt toerental nog hoger dan oorspronkelijke situatie: EN hogere Kv EN meer tanden op motorpinion.
Kv : de K staat voor Konstante, de v voor vitesse.
kV : kiloVolt
....Kv says nothing about power (could be 10W, could be 100kW), current, rpm, quality, magnetstrength, efficiency etc. Kv is a physical quantity (mass, time, length, current ...), not a unit of measurement (kg, second, meter, Ampère ...) . Manufacturers and suppliers use the 1500Kv notation. This is planewrong, like saying my motor is/has 1500mass, 1500time, 1500length, 1500current. It leads people to believe that it's an indication of power (in Watt). You're not their first victim, won't be the last either. Cobra motors saw the errors of their ways
after I pointed it out to them
![]()
Corrrect notation, non-misleading:
Kv =1500rpm/Volt
Should be Kv or Kv, not KV, not kv, and certainly not kV (kiloVolt!)
But hey, it's a start: Cobra today, tomorrow the world. End of nitpicking![]()
![]()