Scratch Build Katana X-Lite (vliegklaar, en gevlogen)

Helemaal vergeten een topic te maken van een scratch build Katana X-lite met een span van 1,5meter.

Woensdag heb ik de tekeningen afgedrukt (120 a4-tjes) en aan elkaar geplakt. Hierna de diverse ribben e.d. uitgeknipt en overgetrokken op de triplex plaat (gamma hobby).

Ik heb ondertussen alles uitgezaagd en gesneden de vleugels en de romp zitten al gedeeltelijk in elkaar. Vanavond zal ik eens even foto's maken want dat heb ik tot nu helemaal nog niet gedaan...

Bouwtekening:

1.jpg

Laatst bewerkt:
Hierbij de pics:

DSC_3749.jpg

DSC_3744.jpg

DSC_3745.jpg

DSC_3746.jpg

DSC_3747.jpg

DSC_3748.jpg

Ik moet nog een paar onderdelen erin stoppen en verlijmen dan maak ik een begin met de roeren, en dan is het wachten op het balsa en de aansturing van het geheel.

DSC_3751.jpg

DSC_3750.jpg

Dit word de mal voor de cockpit kap morgen nog even grondig schuren en dan een paar flessen uitzoeken et zal wel niet in 1 keer lukken....

Cockpit cap

DSC_3752.jpg

Ik heb deze cockpit cap gemaakt via de tutorial cockpitkapjes-van-pet-fles het heeft me een paar lege flessen gekost 3 in totaal, ze waren maar net groot genoeg waardoor het nogal precies kwam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag aan het shapen geweest van de motorkap mal:

DSC_3801.jpg

Heeft iemand nog tips om dit uiteindelijk tot een daadwerkelijke kap te maken??
Ik heb hier namelijk geen ervaring mee en kan er niets over vinden of als iemand een kant en klare over heeft?? de maten zijn 18cm lang 15cm breed en 13 cm hoog.

hmm hopeloos aan het knoeien met de motorkap vandaag resultaat mal naar de K***e en iets wat er niet eens op lijkt haha misschien toch maar kijken of ergens 1 kan krijgen of laten maken.

neus3.jpg

Vanmiddag de boel eens even op de weegschaal gedropt de romp weegt 750 gram in totaal en de vleugels 520 gram excl. setup heb hier nog een 7.5cc motor liggen denk dat dat wel goed moet gaan en anders moet de 10cc er maar aan geloven.

Misschien bouw ik 'm ook direct wel om naar elektro heb hier nog een turnigy 29/12/10 en een APC E 12*6 prop met Hi-model Pro 40amp volgens drivecalc een 1973g thrust dus dan zou dat moeten kunnen met setup kom ik op +- 1800gram uit.

Iemand een idee hierover brandstof of electro??

ik zou elektro gaan, wel 5 celletjes best denk ik
ik heb iets in een soortgelijke klasse pas elektro gemaakt, mijne weegt 2300 gram op 5S (wel wat kleiner, 132cm) Je kan er hier wat over lezen

ik vind trouwens 1800 gram vrij weinig voor een 1,5 meter kist, ben je er zeker van of weegt mijne gewoon veel? :D

Grt

Laatst bewerkt:
Het gewicht met elektro setup komt op +- 1800gram zonder lipo's idd hij zou nog wel lichter kunnen dan moet ik hier en daar nog wat extra gaten maken maar twijfel nog heb ook nog een goeie 10cc OSmax hier liggen dan hoef ik niet te investeren in lipo's....

Ja dan wordt het jouw keuze, je gaat toch ooit moeten investeren in lipo's en zeg nu zelf in china kost het niet zo veel :)

Back