scratch build monohull "zipper"

Kijk...je bent al een heel eind.
Ziet er goed uit allemaal en zo te zien ga je dit ook echt afmaken en heb je veel plezier beleetd met het bouwen en straks met het zeilen. Was wellicht niet gelukt met een multihull.

Pendelaar

Kijk...je bent al een heel eind.
Ziet er goed uit allemaal en zo te zien ga je dit ook echt afmaken en heb je veel plezier beleetd met het bouwen en straks met het zeilen. Was wellicht niet gelukt met een multihull.

Pendelaar

bedankt allemaal, zo gaat het vast wel lukken:D
Ja deze ga ik wel echt AFMAKEN:p

groeten frank

Heb nu 3 zeillatten van stukjes tie wrap, even met schilderstape vast gezet en in de wind gezet, komt nu volgens mij een mooie bolling in.

Ik zou zelf de zeillatten haaks op het achterlijk plaatsen.

materiaal zo dun mogelijk maken,
in schaal heb je anders geen zeillatten, maar zeilbalken in je zeil

Hallo Frank,

Gefeliciteerd met je geslaagde eerste vaart!

De zeilen staan er nog niet helemaal goed op, maar dat komt vanzelf wel als je wat meer ervaring opdoet met het optuigen.
Als 'ie klaar is, is het misschien een idee om eens met wat zeilers uit de buurt af te spreken, zodat je eens samen met anderen kunt zeilen, dan kun je die mannen gelijk lek vragen om tips voor een beter afgestelde boot...

Groeten, Jan.

Er zit vast nog wel wat te finetunen zijn, maar proficiat met een geslaagde testvaart. Kunnen de zeilen nog wat verder uitslaan? Als je voor de wind vaart, bleven ze nogal schuin staan, en je vangt meer wind als ze wat verder naar buiten kunnen.

bedankt voor de reactie's!
Er valt zeker nog wat te veranderen en "finetunen", de zeilen kunnen wel verder ik gebruikte alleen een normale servo met een lange arm, maar die was niet sterk genoeg. Ik ben aan het wachten op een zeilwinch zodat het zeilen beter gaat worden.

Zo, dat ziet er zeer netjes uit.

Nu een dagje met een lekker briesje en aan de slag met het fine-tunen van de zeilen en de winch.

ben benieuwd hoe ze zich houdt op het water.

Toitoi tijdens de vaart!

Nog even een vraagje over het inbouwen van de winch en touwen. Hoe moeten de touwen er in gemaakt worden zodat niet de volledige krachten op de winch komen te staan?

groeten frank

Back