Vincent de Bode
PH-SAM
Voor ik verder ging met de cockpit begon ik twijfels te krijgen over de afmeting van de stringers in de romp. Ze hebben ongeveer de zelfde (schaal)afmeting van het voorbeeld, maar mijn landingen zijn toch wat ruwer dan die in het echt. Aan de andere kant zorgt een lichte staartboom voor veel minder ballast enzovoorts. Ik besloot een enkele glasroving met epoxy aan de binnenkant van de linker en rechter stringer te leggen, de stijfheid van glas ligt dichterbij die van hout dan die van koolstof. Ik hoop dat het goed uitpakt.
Ik boorde 2mm gaatjes naast de ligger en met een dubbelgevouwen 0.2mm staaldraad (net als de afgebeelde "draad doorhaler")
trok ik de droge rovingdraad door de gaatjes en impregneerde het met epoxy. Na uitharding voelen de liggers in elk geval veel stijver aan en er komt niet veel gewicht bij..
Voor de cockpit paste ik eerst de piloot (geleend van mijn Gull) en na het nodige pas werk zat hij netjes op zijn plek. (dank aan Thomas voor de foto)
.
Nu maakte ik een rugleuning, zitting en vloer van triplex/ balsa sandwich, ze worden met schroefjes in triplex steuntjes vastgezet
Nog genoeg ruimte boven de servo’s.
Vincent
Ik boorde 2mm gaatjes naast de ligger en met een dubbelgevouwen 0.2mm staaldraad (net als de afgebeelde "draad doorhaler")
trok ik de droge rovingdraad door de gaatjes en impregneerde het met epoxy. Na uitharding voelen de liggers in elk geval veel stijver aan en er komt niet veel gewicht bij..
Voor de cockpit paste ik eerst de piloot (geleend van mijn Gull) en na het nodige pas werk zat hij netjes op zijn plek. (dank aan Thomas voor de foto)
Nu maakte ik een rugleuning, zitting en vloer van triplex/ balsa sandwich, ze worden met schroefjes in triplex steuntjes vastgezet
Nog genoeg ruimte boven de servo’s.
Vincent