Drukke periode en daarom nog steeds weinig grote "klussen" aan mijn scheepje kunnen doen.
Maar helemaal stillzitten kan ik toch ook niet ... dus af en toe nog wel wat kleine dingen kunnen doen.
Zoals bijv de armaturen in de mast. Daarbij is er één werkend gemaakt. Een rondom schijnend wit licht ..Deze gaat straks branden met het heklicht.
Ook de rode en groene boordlichten kunnen branden,
Zijn allemaal 3 mm 6 volt lampjes.
De rode en groen staan hier in serie , maar zoals ook op de fotos wel te zien is moet ik nog wel wat "sleutelen" aan de lichtsterkte......
Aan de hand van fotomateriaal ook nog wat gedaan aan de verdere inrichting van de stuurhut.
Tegen de achterwand zijn er bijv schakelkasten gemonteerd. Meer details, waaronder natuurlijk het grote stuurwiel, zijn in voorbereiding
Maar hieronder een kleine impressie die de sfeer in de stuurhut.
Dit zal straks allemaal nauwelijk zichtbaar zijn , maar toch.... Er zit verlichting weggewerkt in de achterwand van de stuurhut.
En als die dan toch brandt, en het is buiten donker, dan valt het misschien toch nog een beetje op..... ..
ee,
De meeste grotere delen aan en bij de opbouw zijn intussen wel klaar, maar de laatste grotere delen zijn de galgen aan de achterkant.
Met de ervaringen van de voortste galgen gaat dit nu een stuk makkelijker. maar desondanks gaan er nog de nodige uurtjes inzitten.
Hier de galg aan stuurboordzijde .
Even met een provisorische "afstandhouder" op z'n plaats gezet, moest eerst nog even uitzoeken hoe ik de galgen zou kunnen monteren
De galgen staan nl. vast op het dek en er zijn twee schoren bovenaan aan de galg die op het dak van de opbouw zijn vastgemaakt.
Maar omdat bij mij de hele opbouw afneembaar moet blijven, kan het niet anders dan dat ook de galgen met de schoren helemaal afneembaar moeten blijven.
Ik weet intussen hoe ik dat kan doen. Dan volgen ook nog wat details (bijv. kikkers, en het montagepunt voor de staag van boom)
Wordt vervolgd.