Klaas,
Laat mijn bouwverslag zeker geen reden zijn om niet naar Concarneau te gaan.....Dit museum is absoluut de moeite van een bezoek waard.
Ja Marc, ik ben ook best tevreden met zoals het er uit gaat zien. Zoals eerder al aangegeven is het een lastig klusje en heb ik dit ook wel onderschat. Veel onderdelen die allemaal op elkaar afgestemd moeten zijn.
De afgelopen dagen zijn weer goed besteed geweest.
Zo is de constructie van de draadgeleider is gereed gekomen en is zover dat de (4 verticale) geleidingsrollen rollen erin kunnen.
De bevestigingsscharnieren/zadels waarmee de remvoeringen aan het frame vast zitten zijn klaar en intussen ook vastgemaakt aan de remvoeringen. Ze staan nu ook op hun plaats op het frame, maar nog wel los want ik moet tot op het einde de as met de trommels kunnen bljiven demonteren.
Ook de "draadstang" mechanismes bovenop de remvoeringen zijn gemaakt, en daaraan komen nu nog alleen de handwielen.
De grote delen zijn uitneembaar zodat de onderdelen kunnen worden afgewerkt en geschilderd voor de uiteindelijke afmontage.
Nu op de werkbank.
Voor de bediening van bijv. de remmen, de blokkering en de positionering van de draadgeleider zijn handwielen gebruikt.
Deze worden nu gemaakt van 0,8 en 1 mm draad.
Eerste pogingen om ze uit uit de "vrije hand" te maken zijn niet goed gelukt,
Daarom nu bezig om een "handige hulpje" te verzinnen om ze wel netjes te kunnen solderen.
Gaat om 5 handwielen, en om twee diameters/uitvoeringen.
Wordt vervolgd